Wanneer voelde jullie partner de baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi :D

Vanmorgen in bed voelde ik de kleine weer spartelen, en was benieuwd of me vriend het ook zou voelen, dus heb ik zijn hand op me buik gelegd.

En ja, hij voelde het ook :D

Vanaf hoeveel weken voelde jullie ventjes de kleine?

Groetjes Xena

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik voelde het zelf met 20 weken en een weekje later mijn vriend ook!
    Nu is het standaard 's avonds in bed even met de kleine in mijn buk spelen ;)

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Helaas, helaas, helaas heeft mijn man de kleine nog maar 1 keer gevoeld. De placenta ligt bij mij aan de voorkant, waardoor ik haar ook maar heel weinig voel bewegen (bijna niet), dus voor een ander is het al bijna helemaal onmogelijk te voelen. Mijn vent is hierdoor best wel teleurgesteld, maar ja, er is niets aan te doen. We krijgen door het ' weinig voelen bewegen ' wel veel echo's. Daardoor leeft het samen-zwanger-zijn voor hem toch een beetje...

4. Kris80

Kris80 Lid

9 mei 2007
    68
    0
    0
    Mijn vriend kon de kleine ook al met 20 weken voelen!

5. Niet meer actief

misskeita dat is idd wel erg vervelend :(

En bedankt voor het reageren allemaal, vind het erg leuk om te lezen wanneer de andere mannen de baby voelde :)

6. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Mijn vriend voelde ons meiske met 19 weken en speelt sindsdien elke avond met mijn buik.
    Volgens mij is dat ook echt het moment dat het 'echt word' voor de mannen
    Groetjes, Romy

7. Niet meer actief

Mijn vriend vond het stiekem wel erg leuk, hij werd er een beetje verlegen van :D

hihiih

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Partner is niet in het spel bij mij, maar ik laat het wel eens voelen aan mijn moeder of vriendin! :D Denk vanaf ongeveer week 22 dat het van de buitenkant ook duidelijk te voelen was bij mij, zelf voelde ik de kleine al wat eerder, rond de 19 weken.

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik voelde de kleine al bij 16 weken maar mijn placenta zit ook niet goed en mijn man heeft hem nu nog steeds niet gevoeld !
    maar die heeft ook maar 2 min geduld ofzo !
    ik zelf heb hem al wel een paar keer gevoeld en het schoppen is nu zo sterk dat het niet lang kan duren voordat man hem ook voelt

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mijn mannetje voelt de kleine ook net zo snel als dat ik de kleine voelde

groetjes nathalie

o dat was dus iets na 18 weken pas dus :)

11. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Ik voel de kleine frummel in mijn buik zelf wel behoorlijk goed. Voornamelijk aan de zijkanten van mijn buik. Helaas voelt Lief er eigenlijk niets van. Vind ik wel jammer. Lief is gelukkig wel heel lief voor mijn buik; iedere avond insmeren en veel vasthouden. Hij vindt het ook wel heel grappig dat ik vertel dat ons kindje weer wakker is. Toch hoop ik dat hij het binnenkort ook kan voelen. We blijven het dan ook stug iedere week proberen.

Trouwens, niet helemaal meer on-topic: Ik voel zelf mijn eigen hartslag zo heel goed op mijn buik. Komt dat omdat de placenta vooraan ligt of is dit altijd zo?

Liefs,
    Sonja

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Hier heeft mijn vriend het pas twee keer gevoeld. Gister nog en vorige week een keer.
    Je moet er ook even echt voor gaan zitten (of liggen).
    Vaak houdt de baby net op als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt, een kleine grappenmaker dus :)
    Ik voel m zelf wel vaak trappen dus dat zit wel goed verder.
    Placenta ligt bij mij wel mooi aan de achterkant.
    De trapjes worden nu steeds sterker dus het zal vast nog wel vaker voorkomen dat vriendlief hem voelt.

X

13. Niet meer actief

prinsessebes

ik heb dat ook, voel me eigen hartslag ook in me onderbuik

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Met 19 weken ongeveer, iets ervoor.

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Rond 20/21 weken voelde mijn man de baby ook zelf. Nu schopt het heel regelmatig, vaak 's nachts, hoewel ik hem er niet voor wakker ga maken.
    Sinds een dag of tien kun je de buik ook echt 'op en neer zien gaan.
    Toen werd het ook interessant voor onze zoon die nog thuis woont. Hij kon het ook echt zien en vond dat heel bijzonder. Oja, en m'n zus is ook heel enthousiast!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voelde de baby met 19 weken en mijn vriend met 20 weken, toen zag je mijn buik ook al bewegen. Mijn placenta ligt helemaal over de voorkant, maar ik merk daar dus helemaal niets van. Voel de kleine van binnen en buiten heel erg goed en dus ook al redelijk vroeg, ik had het nog niet verwacht.

17. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    In week 22 heeft mijn man de kleine 1 keer voelen schoppen, Verder nog niet, mijn placenta ligt ook aan de voorkant dus alleen de hele harde schoppen zijn te voelen voor een ander en dan ben je er meestal te laat bij. Ik vind het wel jammer dat mijn man het bewegen verder nog niet kan voelen.

18. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb eigenlijk geen flauw benul waar mijn placenta ligt :D

19. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    mijn man voelde onze kleine sinds donderdag en afgelopen vrijdag voor de 2de keer.
    leuk is dat:D

20. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Kan je zo even vragen bij de vk bij de volgende controle.
    Bij mij zei ze het bij de echo, zo van: de placenta ligt mooi aan de achterkant... vandaar dat ik het weet.

doei groetjes

Deel Deze Pagina