Ik ben een oproep kracht. Het gaat net zoals meeste bedrijven heel erg slecht. ik heb nog maar 4 tot 8 uurtjes in de week.(normaal 20 uur werk) Mijn man heeft een vast contract gekregen 32 uur per week. Wij kunnen niet normaal rond komen net zoals vele anderen. Maar ik heb nergens recht op omdat ik nog werk. Is het verstandig om ontslag te nemen zodat ik meer krijg dan ik verdien? Ik ben me rot aan het solliciteren maar helaas levert het niks op. *Geen discussies alsjeblief*
Je hebt iig geen recht op een uitketing als je ontslag neemt. Misschien heb je recht op toeslagen, dat is het enige wat ik kan bedenken.
Ongeacht de hoogte van het huidige salaris zou ik, tot ik ECHT een nieuwe baan heb, geen ontslag nemen. Je hebt idd erg weinig tot geen rechten bij verwijtbare werkloosheid (zelf ontslag nemen bijvoorbeeld).
idd niet zelf ontslag nemen want dag heb je geen recht op een uitkering en die toeslagen stellen ook niet veel meer voor.
geen ontslag nemen iig. en als jullie boven het minimum inkomen zitten heb jij helaas nergens recht op
Wordt je uitkering ook niet betekend op het laatste gewerkte aantal uren of een gemiddelde van de laatste maanden? In dat geval krijg je dus ook niet zo veel.
En als jij met 4 uurtjes werk geen recht op toeslagen hebt, verdient jouw man wellicht teveel en zal daar weinig in veranderen denk ik als die 4 uur er helemaal af gaan. Ik vrees dat als je er nu geen recht op hebt, het straks ook niet hebt maar dat zal je zelf moeten nakijken
Oke bedankt voor jullie advies. De sfeer is namelijk ook niet meer zo leuk. Dan nemen we geen ontslag en kijken hoe het allemaal afloopt. Nogmaals bedankt.
Nee. Ik zou niet stoppen. Huishoudgeld oftewel algemene heffingskorting (tenminste ik denk dat je dit bedoelt) heeft iedereen recht op, ook als je werkt dus. Dus die krijg je al. En wordt ook afgebouwd op het moment. Daarvoor niet doen. Je krijgt misschien meer toeslagen, al betwijfel ik of dat je salaris compenseert, maar hoe is dat volgend jaar? Er gaat weer bezuinigd worden en dan ben je echt de pineut. Daarnaast bouw je nu pensioen en vakantiegeld op, waar je als je stopt met werken ook geen recht op hebt. Kan je man niet meer uren werken? Welke branche zoek je werk in?
Ik zoek werk in de schoonmaak. Maak niet uit mag een slachthuis zijn tot bejaarden heb veel ervaring in schoonmaak. Nee mijn man kan helaas niet meer uren krijgen.. We zijn er wel voor aan het knokken. Ik heb geen vakantie geld dus dat spaar ik ook niet op. Maak nu bussen schoon.
ik denk dat je beter aan het werk kan blijven. ook voor een eventuele volgende baan kun je beter in de arbeidsmarkt zitten. tegenwoordig moet je blij zijn als je een baan hebt. en een nieuwe werkgever zal altijd uitzoeken waarom je niet meer bij je vorige werkgever werkt. ik zou als nieuwe werkgever denken dat als je wat minder uren hebt omdat het rustig is en dan meteen ontslag neemt dat ik niet van je op aan kan. voor een werkgever is het belangrijk dat je graag wil werken. en als je er nu uitstapt heb je geen idee wanneer je weer wat hebt gevonden. wat beterft het financiele plaatje, kan ikme je reactie heel goed voorstellen maar je werkt zo weinig dat ik niet denk dat het financieel veel verschil zal maken. als je het niet naar je zin hebt zou ik nog harder op zoek gaan naar wat anders, ben je al bij de uitzendbureaus geweest? en heb je al eens aan een andere branche gedacht? of miscchien alphahulp?