Koolhydraatarme recepten

Discussion in 'De lounge' started by Ecosa, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ladies! Ik ben begonnen met een koolhydraatarm dieet via een dietiste van een collega. (Atkins heet dat volgens mij). Nou heeft zij me wel enkele handvaten en tips gegeven, maar ik heb moeite met recepten vinden. Dus het blijft nu bij wat maaltijdsalades en vlees enzo, maar lekkere combi's heb ik nog niet uitgevonden. Ben ook nog maar net begonnen en moet er nog inkomen natuurlijk, maar zo raak ik een beetje gedemotiveerd..
    Op google kan je veel vinden, maar ik zou toch graag wat "uitgeprobeerde" recepten willen. Ik dacht ik vraag het eens hier. Iemand toevallig nog een lekker recept voor ontbijt/lunch/diner?

2. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    rookkaas op bakpapier laten smelten in magnetron word dan een soort cracker van kaas lekker bij salades.

maar ook lekker met een plak magere ham erop.

3. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

inschrijven op www.eenkiloperweek.nl is de nieuwe versie van Atkins met minder "slechte" vetten. Krijg je elke dag recepten gemaild!

4. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

oh, enne succes met afvallen :) doorzetten hoor!

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hey wat een geweldige site! Ik heb me ingeschreven, dankjewel!

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    :D Ik heb me ook ingeschreven! Bedankt voor de tip :)

7. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

graag gedaan dames, en nogmaals veel succes! Heb zelf nog nooit gedieet maar kan me voorstellen dat het beremoeilijk is.
    toi toi toi!

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0

werkt dat echt ja ?? heb me ook ingeschreven net :D
    heb hier ook al vanalles geprobeerd maar sinds ik 25 kilo ben afgevallen na me bevalling wil me lichaam niet meer mee werken ik moet echt letterlijk zooooo verschrikkelijk veel laten om maar een kilo af te vallen dat het gewoon niet leuk meer is !

9. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Romaira, mijn moeder en schoonmoeder doen beiden dit dieet en vallen er goed bij af.

Natuurlijk werkt ieder dieet volgens mij alleen maar als je echt wilt afvallen en er serieus mee bezig bent.

10. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    In kaas zitten ook geel koolhydraten! :p
    Voor de rest geen idee eigenlijk, ik volg een dieet met minder suiker en vet

11. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb een paar jaar geleden ook Atkins gedaan. Ik wilde een paar kilo eraf en ik had al heeeeel veel gesport en weinig vet en suiker eten geprobeerd maar dat deed niets. Toen ben ik met Atkins begonnen en dat ging echt als een speer! In no time zat ik op het gewicht dat ik wilde en ik voelde me echt helemaal top. Ontzettend veel energie. Alleen mijn omgeving (veel artsen) vonden het eng en begonnen elke keer weer de discussie dat het slechte vetten zijn en dat het niet goed voor je cholesterol kan zijn. (Ik heb het nooit op mijn eigen bloed getest maar volgens de boeken gaat Atkins dieet juist een hoog cholesterol tegen. En zijn ze het nu aan het geven aan mensen met diabetes, om te kijken of het goed werkt.)
    Wel denk ik zelf dat het werkt omdat je juist zo ontzettend veel en vet eet dat je daarom juist minder eet dan dat je normaal zou doen; het lijkt namelijk echt alsof je extreem eet. Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik het niet vol kon houden om steeds ander eten te vragen in restaurants en bij mensen thuis, steeds nieuwe recepten te proberen, ik de alcohol miste en ik teveel was afgevallen: mensen vonden me eruit zien als een skelet en mijn BMI was ook te laag (ik ben 1.72 en woog toen 57 kilo). Maar goed, als ik overgewicht zou hebben en ik daar ongelukkig van zou zijn zou ik ZEKERS weer Atkins doen en het gewoon de rest van mijn leven volgen.

Ik ontbeet vaak: Omelette (gemaakt met slagroom, geen melk) en spek. Met mayo en wat sla er bij.
    Lunch: dat vond ik altijd het moeilijkst want je kan weinig meenemen en als je dus haast hebt werd het gewoon kaas en worst uit het vuistje, maar als ik tijd had een uitgebreide salade met mayo, tonijn of kip oid. (weinig tot geen rode groenten op het begin)
    Diner: lasagna gemaakt met koolbladeren, en creme fraiche. Gewoon stuk vis, kip of vlees met groenten. Zoiets.
    Toetje: kwark met slagroom en zoetstof, zelfgemaakte brownie (zonder meel dus en met zoetstof), zelfgemaakte bavarois.

Succes!

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Oja: de eerste twee weken voelde ik me echt slecht! (de overgangsfase dat je ipv suiker, vetten gaat verbranden). Dat kan erbij horen, dus volhouden!

13. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    heb me ook ingeschreven
    vanavond eten we gerookte kipfilet op een salade met tomaat en olijfjes met pijnboompitjes mmmmmmmmm

en als toetje een beetje optimel gele vla(ja die mag ook!)

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik heb southbeach gedaan
    lijkt op atkins alleen let je daar wel op de gezonde vetten.
    na 2 weken mag je weer fruit en brood aan je dieet toevoegen.

zondag ga ik er voor 100 % voor
    morgen avond nog ff sint vieren en we eten bij iemand anders maaar ga wel al opletten.

15. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ook ik heb me aangemeld....ik wil ong. 20 kilo kwijtraken in totaal. En als motivatie.....als ik ben afgevallen mag ik eindelijk van mezelf en van mn vriend een tattoo.....yeahhh ik ben al druk bezig met het ontwerpen en ondertussen wachten op mn recepten!

16. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb het boek van het south beach dieet daar staan veel recepten in, ik zal eens voor je kijken.

17. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    o ja ik heb me ook angemeld op die site!

18. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    geen aanval hoor meid dat voor op staand natuurlijk .
    maar waarom hebben mensen ( en ik dus ook ) zoveel moeite om te geloven dat dit echt werkt en zeker op de lange termijn ???
    moet ik me gewoon meer verdiepen om achter de waarheid te komen ?? of denk ik gewoon verkeerd ???
    me zusje wil in jan. na de feestdagen dus er ook mee gaan beginnen dus het zal mij benieuwen of het der lukt want nu slaat niets aan bij haar ( of ze doet het verkeerd kan ook he ) :D

inmiddels heb ik me aangemeld en wat meer gelezen op hun site , ik wil eerst een paardagmenu's in me mail box hebben staan ivm met de boodschappen en dan wil ik eingelijk ook gaan beginnen . Ik ga in ieder geval geen shake's nemen want daar word ik letterlijk misselijk van .

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    heb zelf ook southbeach gedaan en van 85 terug naar 68 kilo gegaan.
    doordat je geen suikers meer eet gaat je verslaving van suiker ook echt weg.
    snap dat het moeilijk is voor te stellen maar je mag natuurlijk ook best veel eten.
    had ik een dipje dan nam ik lekker stuk brie met handje noten.
    zat ik op een verjaardag hoefde ik alleentegen de taart nee dank je te zeggen
    kaas,nootjes,worst ei in rookvlees,worstje,olijven rood wijntje alles mag je gewoon
    dus hou je het ook sneller vol.

20. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    OMG ben jij ook veel afgevallen zeg !!
    mijn lijf laat me een beetje in de steek het lijkt wel of het zegt dat het niet wil afvallen :(
    denk dat ik me nu toch maar eens moet gaan inlezen , want me intresse loopt hoger op :D

Share This Page