Misschien dat iemand van jullie meteen denkt: Ooh dat liedje ken ik! Mijn dochtertje wil steeds het liedje luisteren van "aapjes in de bomen" maar ze komt niet verder dan die regel. En ik kan ook op Google niet vinden welk liedje ze bedoelt. (Ik vergeet het steeds te vragen op het kdv) Iemand een idee??
Misschien 1 van deze 2? Er liep een aap door bos en velden (2x) Toen liep dat a-a-aapje in een strik (2x) Er liep een boer door bos en velden (2x) Die nam dat a-a-aapje mee naar huis (2x) Het aapje mocht met de kind'ren spelen (2x) Die dachten da-da-dat het een broertje was (2x) Het ging somtijds ook mee ter schole (2x) En allen aap, aap, aapten 't aapke na (2x) Maar toen de kind'ren groter werden (2x) Toen moest dat a-a-aapje aan het werk (2x) Het aapje moest toen pannen schuren (2x) En ook nog ka-ka-kamermeisje zijn (2x) Op een nacht toen allen sliepen (2x) Toen ging dat a-a-aapje er vandoor (2x) Nu had het weer zijn vrije leven (2x) En kon hij klim-klim-klimmen in een boom (2x) OF: Een aap in de boom die zit daar heel gewoon Hij slingert en slingert en slingert en slingert Aap in de boom, die vindt dat heel gewoon. OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! , OE AA ! OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! ,OE AA ! , OE AA ! Een aap! ... een aap! ..... een aap in de boom! Aap in de boom doe nou toch gewoon Je slingert en slingert en slingert en slingert Aap in de boom doe nou toch gewoon Hé aap! ... Hé aap! ..... Kom uit die boom!
Is het niet "APPELS aan de bomen, appels op de grond..."?? Dat liedje zingt mijn zoontje steeds als hij naar de psz is geweest (met bijbehorende gebaren, bukken, etc).
Dank voor het meedenken. Die appels zou ook zo maar kunnen. Ze zegt van niet maarja heel betrouwbaar is ze met dit soort dingen niet hahah. Gaat volgens haar echt over apen in bomen maar veder komt ze niet (ja .. Lalalalalala)
Misschien 5 kleine aapjes? Je hebt 2 versies: "5 kleine aapjes springen op het bed, eentje viel er uit uit en over was de pret...." Alternatief is "5 kleine aapjes slingeren in de bomen..." Kon zo snel de tekst niet vinden, maar er zijn veel filmpjes met dit kinderliedje op Google te vinden. Wel vnl de 1e versie dus.
Bij ons op de psz verkopen ze een boekje met ALLE liedjes die ze met de kids zingen. Misschien is er bij jullie ook zoiets?