Ken je dit boek/deze boeken? (kookboeken italiaans)

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

HERFST IN PIEMONTE
    Manuela Darling-Gansser | ISBN 9789043910439

MADE IN ITALY
    Giorgio Locatelli | ISBN 9789072975027

Kent een van jullie bovenstaande boeken of 1 ervan? En waar zou dan jouw voorkeur naar uitgaan?

Ik wil een van de boeken graag cadeau geven aan iemand die al een vergevorderd kok is en helemaal weg van Italië...
    Ik vind het zooooo moeilijk om te kiezen....

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Kent niemand deze boeken?

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi,

Ik ken de boeken niet maar als ik alleen al op titel zou moeten kiezen dan zou ik toch voor de 2e gaan. Ben zelf (half) italiaanse en dan zou ik voor de schrijver met een italiaanse naam gaan. Op de een of andere manier denk ik dat zijn eten ítaliaanser' is dan van de 1e schrijfster. Slaat natuurlijk nergens op maar zo denk ik dan :oops:

Succes iig!

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Nou ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor dat je dat denkt! Ik heb dat ook een beetje... ;)
    Maar aan de andere kant is het boek aan de buitenkant wat saai...

Het boek "Herfst in Piemonte" geeft trouwens ook een beeld van een streek van Italië die niet bekend is... Dat heeft dan ook wel weer iets he? ;)
    Maar wat je zegt zit wat in!

Maar dank je voor je reactie jessy!

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Suggestie van Italiaanse collega:
    De zilveren lepel
    ISBN10 9047501128
    ISBN13 9789047501121

Beschrijving bol.com:
    Dé Italiaanse kookbijbel, Il cucchiaio d'argento, is 50 jaar na verschijnen nu in het Nederlands verkrijgbaar. De uitgave, waarin recepten uit iedere regio in Italië zijn verzameld, is het enige boek dat in bijna elke Italiaanse keuken te vinden is. Vele chefs hebben uit dit standaardwerk leren koken. De Nederlandse editie is gebaseerd op de Engelse vertaling (The Silver Spoon). Deze uitgave die in 2005 is verschenen was direct een groot succes. Er zijn inmiddels meer dan 1.000.000 exemplaren verkocht.

Dit boek maakt alle Italiaanse kookboeken overbodig. Met een gastronomisch vocabulaire, keukenmaterialen en accessoires, specifieke Italiaanse basistechnieken en niet minder dan 2.000 recepten is De zilveren lepel het enige standaardwerk dat u nodig hebt.

Recensie(s)
    NBD|Biblion recensie:
    Wat zullen we eten? Met de ruim tweeduizend recepten uit dit Italiaanse kookboek uit 1950 behoort die verzuchting tot het verleden! Dit is de vertaling van de Engelse editie naar de 8e, herziene en uitgebreide druk uit 1997. Vooraf een gebruiksaanwijzing, een alfabetische lijst van kooktermen en opgave van keukengerei. De recepten staan per soort zoals sauzen, marinades en boters, groente, vlees en orgaanvlees, kaas enz. Elk hoofdstuk begint met een informatieve inleiding en ook korte informatie bij iedere soort groente, vis, vlees, wild, gebak enz. Bij ingredienten die hier moeiijk verkrijgbaar zijn, wordt een alternatief genoemd. Elk hoofdstuk heeft, heel overzichtelijk, een paginabalk met een eigen kleur. Tot slot menu's van ruim twintig Italiaanse chefs uit de hele wereld. Dun papier, duidelijke druk en paginering. Geillustreerd met o.a. kleurenfoto's van de Britse Jason Lowe. Tot slot een receptenlijst per hoofdstuk en een alfabetisch trefwoorden/receptenregister. Een heel inspirerend, klassiek kookboek boordevol recepten dat, mede door de zeer vakkundige vertaling, heel bruikbaar is.
    (NBD|Biblion recensie, Toos Verhoeven-van Raamsdonk)

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik wil iedereen die gereageerd heeft graag bedanken! Ik ben inmiddels even wezen kijken bij een boekhandel en ik heb een keus gemaakt...

Het voordeel was dat de mevrouw die mij hielp de bewuste gyn. ook kent en we hebben samen gekozen voor "Made in Italy"... We denken beiden dat dit het best bij de gyn past.

Dank je wel iedereen!

Deze mag van mij dicht...

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Op verzoek gesloten

Kwebbel