Geven en krijgen? Even frustratie kwijt...

Discussion in 'De lounge' started by MammaJo84, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Hey meiden,

Ik zit ergens nogal mee en ik vraag me af hoe jullie over de situatie denken.

Ik heb een collegaatje waar ik het heel leuk mee kon vinden. We hadden voor mijn gevoel wel een klik met elkaar en ook andere collega's merkten op dat er een vriendschap aan het ontstaan was tussen ons.

Zelf ben ik erg zorgzaam en attent ingesteld en ik weet dat ze best heftige problemen heeft. Ik was een luisterend oor voor haar, stuurde haar opbeurende smsjes als ik wist dat ze een belangrijke afspraak had waar ze zich zorgen over maakte enz.

Op een gegeven moment ben ik bij haar thuis geweest omdat ze me had gebeld of ze even met me kon praten. (Dat had ik haar aangeboden, dat ze me altijd kon bellen als er iets was.)
    Bij haar thuis bleek dat ze enorme ruzie had met haar (ex-) vriend. En ik belande dus in deze ruzie.
    Ik heb toen met ze gepraat en tussen hen bemiddeld. Daar was ze toen erg blij mee.

Ik heb ook eens een hele dag (10 uren) op haar dochtertje gepast (die ik niet kende), om haar uit de brand te helpen. Vond ze ook erg fijn.

Nu is het zo dat zij nogal een overschreeuwend persoon is met humor dat vaak balanceert op het randje van wat wel en niet kan.
    Ik heb me daar een paar keer aan geergerd, omdat ik het idee had dat ze andere collega's daar mee kwetste. Toen heb ik een beetje bot gezegd of ze haar klep ook even dicht kon houden of iets in die trant. Ok, dat kwam er niet zo tactisch uit.... dat weet ik.

Ook had ze me een keer gevraagd of ik het gezellig vond als ze bij mij kwam koffiedrinken. Toen heb ik gezegd dat ik dat erg leuk vond, maar dat ik die dag jammergenoeg al wat anders had.

Sindsdien wil ze niets meer van me weten......

Ik voel me zo ontzettend afgeserveerd! Voor mijn gevoel heb ik heel veel in onze 'vriendschap' gestoken en heb ik er niets voor terug gekregen! Ja een flinke trap na!

Tot overmaat van ramp, merk ik dat een nieuwe collega mijn rol als het ware heeft overgenomen en dat zij nu de dingen voor haar doet die ik eerder deed. Is vandaag ook bij haar thuis geweest omdat ze ruzie had gehad met haar vriend en overstuur was. Ik zie ook dat zij er ook niets voor terugkrijgt... en ik ben bang dat zij straks ook een trap na krijgt als zij ook niet meer nodig is of iets zegt of doet wat mevrouw niet zint.

Zie ik het nu zo verkeerd, of mag ik gewoon maar blij zijn dat ik van haar af ben?

Sorry voor het lange verhaal....

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ben maar blij dat je er van af bent, zo,n mensen zijn jou vriendschap niet waard, jammer van de hele situatie meid, maar misschien wel beter zoals ik dat lees, succes!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Pff word al moe van haar door alleen je verhaal te lezen. Wees idd blij dat je van zoiets af bent, je hebt er genoeg energie in gestoken, maar als het van een kant moet komen dan laat maar lekker toch?

Als je alleen goed bent om haar ellende op te lossen dan is ze je vriendschap toch helemaal niet waard joh. Lekker laten gaan

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dat is een van de redenen waarom werk werk is en thuis thuis... Erg vervelend voor jou maar zo zie je maar hoeveel je hulp op prijs gesteld werd als je binnen no time vervangen bent... Jammer hoor! Het was zo goed bedoeld van je!

5. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

duidelijk een vriendschap die maar van 1 kant komt. jammer, maar steek je energie in iemand die het wel verdiend ;)

6. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Gelukkig. Ik twijfelde al of ik het nu zo vreemd zag allemaal....

Andere collega's lijken het namelijk niet te zien. Of zeggen er gewoon niets over, dat kan ook natuurlijk.

Het is heel bizar om nu te zien dat bijna precies hetzelfde gebeurd met die nieuwe collega. Die is ook druk bezig met klaar staan voor haar. Biedt ook aan om op te passen als de nood hoog is, gaat ook naar haar huis als ze hulp nodig heeft...
    Het is net een film die voor de tweede keer afgespreeld wordt...

NB. Die nieuwe collega weet mijn verhaal over hoe het gegaan is, maar lijkt toch te denken dat dat bij haar niet zal gebeuren.
    Stiekem hoop ik van wel, want dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou haar liever kwijt dan rijk zijn naar aanleiding van jouw verhaal. Dat soort mensen vind ik ontzettend vermoeiend. Het zuigt energie en je krijgt er ontzettend weinig voor terug. Ik hou sowieso niet zo van "overschreeuwende" mensen en heb ze dan ook niet in mijn vriendenkring.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Het is sneu voor je dat je zo aan de kant bent gezet, maar wees blij dat je er nu achter bent hoe ze is.

Als dit over een tijdje was gebeurt had je jezelf helemaal voor je kop kunnen slaan dat er zo van je geprofiteerd is.

9. luuus

luuus Niet meer actief

weees maar blij dat je dr vanaf bent hoor dat soort personen schiet je niks mee op...

ik zou me als ik jou was ook verder niet met die nieuwe collega bemoeien anders wordt jij daalijk als de roddelaar gezien...

10. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    typisch gevalletje van wel nemen niet geven.....dat levert je niets om meis, wees maar blij dat je er af bent!

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ach een bodemloze put!!

12. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    ja zulke types heb je ook die alleen gebruik van je willen zodat zij goed voelen maar terug geven zit er niet in...

nou ik zou blij zijn als ik jou was dat je van haar af bent..
    en misschien volgende keer iets rustig aan doen .. (niet iedereen is het zelfde)

en maybe die persoon waaarschuwen en als ze niet luisterd gewoon haar laten

Share This Page