Pff moet het even kwijt hoor... Wilde net even kijken of mijn salaris er al was en kon een paar keer niet inloggen op mijn bankrekening. Dus ik gebeld met mijn bank zegt die vrouw ja u bent misschien geskimt dus de bank heeft uw pas uit voor zorg geblokkeerd.... Zo alsjeblieft! Ik vroeg (lekker dom) of ze misschien kon zien waar dat gebeurt was, maarja dat kunnen ze natuurlijk niet zien. Ik voel me echt superdom nu en loop alleen maar te denken waar het gebeurt kan zijn. Ik was er altijd heel bang voor en ben echt bang dat het nog eens gebeurt ofzo.... Maar voel me nog het meest alsof het mijn eigen schuld is en dat ik beter op had moeten letten enzo... Nu moet ik dus tot het weekend wachten op een nieuw bankpas en rekeningen moet ik betalen bij de bank zelf.
Ik weet hoe je je voelt. Mij is hetzelfde een paar jaar geleden overkomen bij een tuincentrum. Er is toen zo'n 500 euro van mijn rekening afgehaald. Dit heb ik wel weer snel terug gekregen van mijn bank gelukkig. Die hadden uit voorzorg ook al mijn pasje geblokkeerd (maar dat bleek net te laat te zijn). Sinsdien vind ik het nog steeds eng om ergens te pinnen. Is er bij jou ook geld van de rekening gehaald of weet je dat niet?
Oh wat verschrikkelijk! Bij mijn zusje in de winkel is het ook eens gebeurd. Die eikels zetten een kastje over de pinautomaat heen zodat wanneer jij je code intoetst zei jou code hebben wanneer ze het kastje er weer af komen halen. Heb het gezien op de videobeelden van haar winkel. Ze zijn echt razendsnel die gluiperds!
Jezelf niet schuldig voelen hoor! Is feitelijk het zelfde als dat een tasjes dief of zakken roller je pakt. Alleen gebeurt dit digitaal. Bij pin automaten zou je het nog kunnen zien. Maar als het IN n winkel gebeurt is zoals bij Be happy dan zie je niets aan het apperaat zelf. Dus hoe kan jij dan weten dat er zoiets op het gebeuren staat? Hopelijk valt het allemaal mee en blijft het bij het ongemak dat je nu even geen pinpas hebt.
lieve schat, ik werkb zelf bij een bank en jij kunt daar helemaal niets aan doen, je kunt dit ook niet voorkomen vaak, gelukkig is je bankpas geblokkeerd uit voorzorg. Is er wel geld van je rekening gehaald, banken zijn hiervoor verzekerd en je krijgt dit geld ook vrijwel altijd gewoon terug hoor! succes ermee xxx
Thnx voor jullie reacties. Wat ze kon zien en wat ik begreep (luisterde maar half nadat ze het woord geskimt had gezegd) is dat er niks van mijn rekening is gehaald. Kon ook bijna niks afgehaald worden als het pas gebeurd is want stond aardig rood. Ja ik weet dat het niet mijn eigen schuld is maar toch voel je je dom, van ja had ik nou maar beter gekeken bij pin automaten of in de winkel misschien ofzo... Maarja dan nog had ik er niks aan kunnen doen...
was hier ook. Bij de rabobank. We konden zelf niet meer pinnen niks. Dus wij bellen bleek dat ze hem uit voorzorg inderdaad toen geblokeerd hadden, en er een nieuwe pas opgestuurd zou worden. Is toen niks vanaf gehaald, omdat de bank hem uit vorzorg geblokeerd heeft
Wat vervelend meid! En dat je er op zo'n manier achter komt. Voor hetzelfde geld had je in een winkel willen betalen en had dat niet gekund :S
Mijn schoonouders waren waarschijnlijk ook geskimt, ze konden bij de bank zelfs vertellen waar het maybe was gebeurt.. Maar dei werden gebeld door de bank..
Ik ben vorig jaar ook geskimt,gelukkig geen geld kwijt. 1e keer was bij NS kaartjes automaat in Almere,en 2e keer op Schiphol.Ik dacht:daar is het goed beveiligd,daar proberen ze het niet...hoe naief! het enige wat je kan doen is je pincode goed afschermen.
Ik ben zelf 2 maanden terug geskimd, was er even € 2000,- afgehaald... En heb gewoon bij de Zeeman gepind en was samen met m`n moeder daar en zij is ook geskimd. Binnen een week had ik het geld weer terug via de ING, dus gelukkig heel snel.
Ik ben twee weken geleden ook geskimd. Ik kon op een avond ineens niet meer pinnen en de volgende morgen vroeg belde de bank al om te vertellen dat mijn pas was geblokkeerd. Gelukkig is er niks afgehaald. Vervelend als het je overkomt, maar je kan het niet voorkomen denk ik. Het enige is inderdaad goed opletten bij het intoetsen van je pincode.
Ik ben tot nu toe al 3 x geskimd! Echt bizar! Het gebeurt of bij de hema of bij de pinautomaat bij de plus bij ons. Gelukkig steeds niks van mijn rekening af gehaald.. manlief werkt ook bij de bank Maar je krijgt het idd gewoon terug! Het vervelende is dat je het niet weet. Dus je pasje blokkeren ze.. en je krijgt pas dagen later een brief. Dat was iig bij mij zo het geval!
Ja ik vind het dus ook raar dat ze mij niet even gebeld hebben om dat te vertellen. Want idd ik wilde wel even naar de winkel wat dingen halen omdat ik wist dat mijn salaris gestort was... Had ik daar even voor aap gestaan! Nouja ik wilde dus vandaag even bij mijn ouders in het dorp mn rekeningen alvast betalen kon dat daar niet omdat ze geen inzage hadden en ik dat hier in de stad moest doen...Lekker dan! Dus kan pas morgen alles regelen baalde ik flink van. En idd nu ga ik dus nog beter opletten bij het intoetsen van mn pincode en nog beter afschermen. Triest dat mensen dat moeten doen om aan geld te komen ga lekker werken ervoor!!!:x
@mamaliset dan wordt er met een minicamera je pincode afgekeken en de stip van je bankpasje gekopieerd zodat ze geld van je bankrekening kunnen halen. gelukkig nooit meegemaakt maar ben dr wel bang voor.
Ik had vanavond mijn moeder aan de telefoon en het schijnt dat mijn tante ook van het weekend geskimt is. Zij woont ook in Zoetermeer. Dit is waarschijnlijk in een supermarkt gebeurd. Want ze was niet in andere winkels geweest. Haar werd verteld dat Zoetermeer om het skimmen bekend staat. Ze krijgt het bedrag, 600 euro, wel vergoed trouwens....
Joh oke dat wist ik niet eens..Lekker dan! Nou dan is het zeker ZoeterMINDER voor mij haha. Weet je toevallig ook welke supermarkt want heb voor zover ik weet alleen bij de appie bij ons in het winkelcentrum gepint verder niet...