Graag wil ik jullie mening over het volgende; Onze buurman woont bij zijn dochter in huis (man is rond de 65) hij "woont" op zijn slaapkamer en die grenst aan die van onze dochter. Hij zit hele dagen op dat kamertje en rookt er dus ook. Op zich niet zo erg, maar de laatste weken ruiken wij het op de kamer van onze dochter. Zetten we s'morgens het raam open om lekker te luchten, komt meteen die rooklucht naar binnen. Het is nu zelfs zo erg dat we het ruiken als we de trap oplopen naar boven. Dus nu houden we het raam maar zoveel mogelijk dicht. Van de week was ik het zo beu dat ik aangebeld heb, maar ze deden (zoals wel vaker) niet open. Nu wil ik een briefje schrijven en in de bus gooien met het verzoek om boven niet meer te roken. Kan ik dit zomaar doen? Het is toch in zijn eigen huis....... Maar ik kan er niet meer tegen dat de eerste lucht die ik s'morgens ruik, de lucht van shag is (en nog zware shag ook!) En dit ruik je dus de hele dag als je het raam de hele dag open zou houden.......
Hmm ik weet het niet. Als je goed contact heb met deze buurman zou ik een voorzichtige poging wagen. Anders zou ik het misschien toch laten voor wat het is...
Wat een vervelende situatie! Een briefje schrijven kan natuurlijk altijd maar ik zou het toch zachtjes aanpakken, want meteen met de deur in huis vallen werkt bij de meeste mensen niet... Ik zou er zeker op hameren dat je dit verzoek hebt in het belang van je kind en dat je hoopt dat ze hier begrip voor hebben... Succes!
Het gaat idd in dit geval om onze dochter, het is haar kamer die zo stinkt, en zij slaapt er! We hebben al wel regelmatig s'nachts voor de deur gestaan omdat de muziek te hard stond, dus tja de relatie is al een beetje wankel zal maar zeggen......(en wij niet alleen, de buren van de andere kant ook)
ik vergeet een belangrijk detail. Die man leeft met de ramen altijd wagenwijd open! Ook al het regent, vriest enz..... Daardoor komt die lucht dus bij ons binnen.
Je kan die man niet verbieden om in zijn husi te roken, ook al heb je er last van. Ik geef je dan ook weinig kans helaas.
Ik geloof ook nooit dat je iemand kunt verbieden om in zijn eigen huis te roken. Ik denk ook dat ze niet zo heel blij zullen zijn met zo een briefje. Wel vervelend dat je er zo een last van heb
ja anders kan ie zelf niet meer ademen als ie zijn ramen dichthoud. wel een heel lastig probleem dit, als je al eerder stubbeling hebt gehad geef ik je ook weinig kans maar ik geef je wel groot gelijk!
je kan het natuurlijk altijd proberen maar geef je weinig kans je kan iemand niet verbieden om in zijn eigen huis te roken hoe vervelend dan ook voor jullie.
Dat word denk ik lastig Roodkapje, maar ik zou het terloops een keer laten vallen bij de buren. Woont die man daar tijdelijk in of woont hij daar voorgoed?
Erg moeilijk idd. Je kan het altijd vragen of hij er misschien rekening mee wil houden. Onze achterburen verbranden vaak hun vuil en waait hier ook lekker naar binnen toe maar we kunnen er niets tegen doen.
Hij zou al 3x verhuisd zijn maar ondertussen zit ie er nog. Nu zegt ie dat ie in sept terug gaat naar zn geboorteland, Chili (schrijf je dat zo? ) IK HOOP HET!
Als die man dus niet stopt (en dat kan ik me enigzins voorstellen, is tenslotte zijn eigen huis) zou je natuurlijk ook nog van slaapkamer kunnen ruilen met je dochter.
Dat is nog wel even... Tja, ik zou het dan toch voorzichtig melden. Ikzelf zou het ook niet accepteren hoor en wij roken zelf nieteens waar Joey bij is. En dan duurt het lang eer het September is...
Wij zijn vandaag eindelijk klaar met verbouwen omdat ik een eigen bedrijfje begin in september. De andere slaapkamer is nu fotostudio en wij slapen vanaf morgen op zolder Want daar heb ik idd ook al aan gedacht maar vind dat nogal wat... (ook als de studio niet zou komen)
Vuil verbranden in de tuin is verboden en je kan er gerust de wijkagent voor bellen... In Belgie maar ik veronderstel in Nederland ook!
Ik vrees inderdaad ook dat je geen poot hebt om op te staan. Je kunt mensen niet gaan verbieden om in hun eigen huis te roken, hoe vervelend dat ook voor jullie is. Ik zou mijn dochter dan toch maar op een andere kamer leggen. Maar ik snap dat je het heel irritant vindt!
ik vrees ook weinig kans... maar misschien een raar idee maar valt dit niet gewoon onder "buren overlast" ???
Ik denk niet dat je er iets aan kan doen je kan moeilijk verbieden iemand in zijn eigen huis te laten roken vervelend voor jullie maar misschien een idee het raam dicht te laten en aan de andere kant ramen open te doen en overal de deuren open boven?