cashewnoten in pastasaus??

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Vanavond zouden we pasta eten. Mijn man had net een paar happen op toen hij helemaal niet goed werd. Enorme maagpijn en misselijk. Binnen 1 minuut overgeven, dikke keel een piepende ademhaling. Ik keek op het potje van de pastasaus en daar bleken cashewnoten in te zitten! Is dit normaal? Mijn man is daar superallergisch voor. Gelukkig alles nu weer goed met hem, maat flink geschrokken!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ohh echt!,
    Welke is dat? Want dan moet ik hem ook niet nemen!
    Tja ik blijf me verbazen waar noten inzitten.. Had het ook laatst in een pastasalade, met het blote oog niet te zien hoor
    Ja ik weet het, je moet de etiketten lezen, maar net bij die pasta vergeten natuurlijk :x .. Gelukkig zwelt mijn keel niet dusdanig zo op, maar toch..

Ook een reden waarom ik geen chinees eet.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Nog nooit gezien!!! Welke pastasaus was het?! Mijn zoon is nl ook allergisch en oma koopt wel eens kant en klare sauzen....

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    in sommige goedkopere pesto's doen ze cashewnoten ipv pijnboompitten of walnoten. Misschien zat er zo een pesto in de saus

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Walnoten is hier ook een no go...
    Pijnboompitjes daarin tegen wel weer een go.

Weer wat geleerd dus, ook in de kant en klare potten saus dus kijken..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Cashewnoten zitten ook in pestosaus, zat dat er niet toevallig doorheen of was het een rode saus?

7. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ik lees ook vaak de etiketten alleen bij een rode pastasaus verwacht ik dus geen cashewnoten!

Het gaat om de grand italia pommedorini! Het staat alleen tussen de ingredienten. Moet ik het melden bij ze??

8. KimK

KimK Niet meer actief

Geen idee eigenlijk. Hoort er niet als allergeen noten op te staan?

9. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Ja dat zou ik wel doen....
    Gelukkig gaat het weer goed met je man!!! mijn zoon is daar ook ernstig allergies voor!!!!

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    pomodorini & mozzarella komt op dat die idd cashewnoten bevat, pomodorini ricotta geeft aan noten te bevatten maar geen specificatie welke noten.

Andere heb ik nog niet gevonden.

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Het was dus de pommedorini ricotta. Ik ga toch maar even een melding maken bij ze. Dat ze het misschien even duidelijker moeten vermelden. Je verwacht het toch niet bij een rode pastasaus.

Mijn man kan wel tegen pindas, cashewnoten allergie is een losstaande allergie! Ben best wel geschrokken vanavond. Gelukkig gaat het goed manlief, al moet hij nog steeds een beetje bijkomen.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ja volgens mij is het normaal...bij dat soort dingen altijd goed etiket lezen. Het stond er toch ook gewoon op?

Gelukkig gaat het goed met je man!

13. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Bij een groene pastasaus kan ik het me voorstellen, maar een rode????? Nee heb ik in al die jaren nog nooit gehad!

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Goed dat je net zegt.. ik ben van grmak en dus kant en klare sauzen en rode sauzen check ikniet.. en mijn dochter is super allergisch!

15. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Jeetje dat is schrikken.
    Maar echt alle verpakkingen lezen is gewoonweg noodzakelijk als je een noten en pinda allergie hebt!
    Ook als je verwacht dat het niet nodig is!

Deel Deze Pagina