Hi dames, Misschien kunnen jullie me een beetje gerust stellen. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger , vrijdag een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Maar na een hele week slapen, en me niet lekker voelen , sta in vannochtend op zonder borstenpijn misselijkheid of raar gevoel. Maak me gelijk zorgen! Kom maar terug! Hadden jullie dit ook? Is het ook zo dat na een kloppend hartje de kans op een miskraam aanzienlijk verkleind? Liefs
Wat ik heel sterk heb gemerkt is dat het per dag verschillend kan zijn! Ook zijn de kwaaltjes iedere week weer anders....Ik werd rond 7 weken altijd kotsmisselijk wakker en dat ging altijd rond lunchtijd weg. Nu word ik juist topfit wakker en heb ik vanaf einde middag tot laat savonds last van de kwaaltjes... Maak je niet teveel zorgen...Kwaaltjes komen en gaan volgens mij sowieso wel een beetje! En idd, mijn gynaecoloog vertelde met de 1e echo dat na een kloppend hartje de kans op een miskraam zo'n 5% is! Mijn 1e echo was met 6+4 😊
Zoals bovenstaande zegt.. Bij mij wisselde het ook aan het begin qua klachten. Ene keer was het meer aanwezig als de andere keer en soms ook helemaal geen klachten. Wat ik heb begrepen van de gynaecoloog is bij een kloppend hartje de kans wel iets minder op een mk, maar... de kans is natuurlijk altijd aanwezig. Kan de angst ook nog zo goed voorstellen hoor of alles wel goed zou gaan (ikzelf heb eerder een mk gehad dan is de angst nog groter) maar probeer ondanks alles te genieten meid. Voor je het weet vliegt de tijd voorbij...
Symptomen kunnen komen en gaan. Ik had dagen dat ik vreselijk moe was en dan andere dagen dat de energie ervan af spatte. Dat geldt ook voor de pijnlijke borsten. Mijn vk zei ook na de eerste echo met kloppend hartje dat de kans op een mk aanzienlijk kleiner werd. Natuurlijk is er altijd nog kans, maar ga van het positieve uit. De vk zei toen dat de meeste mk's voor de 7/8e week plaatsvinden. En ik zal eerlijk zijn dat ik deze angst ook nooit gehad heb...het voelde goed en dat heb ik ook vastgehouden.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik probeer me ook vast te houden aan het feit dat er een mooi knipperlichtje was!
Ik heb 3 dagen na een echo met kloppend hartje een miskraam gehad vorig jaar. Dus ik geloof zelf dat de kans nog net zo groot is als ervoor op een miskraam. Een hartje zegt toch niks over hoe het met de baarmoeder gaat of met je eigen lichaam?