Mijn stofzuiger is zojuist overleden. Ik ben al begonnen met een zoektocht via bol.com maar man o man ik heb hier geen verstand van. Wel weet ik dat ik vaak ruzie met het snoer heb en stofzakken te kort kom. Nu zag ik zo'n rode philips duo, snoerloze steelstofzuiger voor 100. (En allerlei andere duurdere modellen ) Wat zijn jullie ervaringen met zo'n steelstofzuiger? Beter dan een 'klassieke'? Zijn ze niet te dik, komen ze wel net onder de kastjes enzo? Is zo'n vuilbakje niet enorm snel vol? En kunnen die dingen een beetje tegen kattenharen? Ik heb een witte maine coon en die verhaart als een malle.
Wij hebben er een half jaar geleden een aangeschaft. Een Bosch, was rond de 160 euro. Ik ben er heel tevreden mee omdat hij nu voor het grijpen staat en je hem veel makkelijker even pakt. De trap zuigen doe ik met de "oude" stofzuiger, dat gaat makkelijker. Ik had van te voren gedacht dat de steelstofzuiger het op vloerbedekking het vast niet zo goed zou doen, maar niets is minder waar! Het reservoir moet je wel regelmatig legen en het hele huis achter elkaar zuigen gaat niet met de batterij. Niet erg, want na een kwartiertje stofzuigen ben ik het altijd wel zat Wij zijn er in ieder geval heel blij mee. (Kattenharen zuigt hij denk ik ook prima op. Geen ervaring mee...
Kijk dat klinkt al heel positief! Dat verwacht ik dus ook, dat ik zo'n steelstofzuiger sneller pak, die past gewoon in mn gangkast terwijl ik dat grote gevaarte altijd van de trap moet zeulen omdat ie niet in de gangkast past en boven staat. En ondertussen flikkert vaak de stang eraf of ik struikel over t snoer.... dan denk ik vaak al van hmmm laat maar ik stofzuig morgen wel. ik doe nooit t hele huis in 1 keer hoor, (meestal) dagelijks alleen de woonverdieping en de slaapkamers sowieso elk weekend en vaak nog eens tussendoor doordeweeks.
Wij hebben er 1 van dyson. Die gebruik ik eigenlijk alleen beneden. De normale van dyson gebruik ik voornamelijk voor de gang, trappen en boven (alleen beneden laminaat). Vind het ideaal als bijv de kinderen gekruimeld hebben, dan hoef ik niet dat lompe ding erbij te pakken. Ik ben er blij mee, vooral nu aan het eind van de zwangerschap. Is een stuk lichter en makkelijker.
Ik heb er een van Bosch, ben er super blij mee! Heb idd ook een gewone stofzuiger ernaast. Steelstofzuiger is handig voor ff snel tussendoor kruimels / hondenhaar opzuigen. Het is nu veel schoner in m'n huis daardoor. Hup-zuigen-klaar gaat lekker snel. Maar voor de grote schoonmaakbeurt pak ik toch liever de grote!