wat te doen aan die stijve nek en hoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Bolly, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hoi dames

hebben jullie nog tips hiervoor.

ik krijg bijna elke maand weer last van een stijve nek of knopen in de nek noem ik het altijd en krijg daardoor hoofdpijn, weet niet meet wat ik er kan doen..

tips ?? stukjes ??? kom maar op ik kan het gebruiken :D

xx

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Had ik ook altijd. Tot op het moment dat ik elke keer voort migraine had als ik die pijn een dagje had. De oplossing voor mij was n scheiding. Na de scheiding (eigenlijk zelfs al toen hij ergens anders woonde) was mijn pijn en daarmee mn migraine en alles weg.
    Het was dus gewoon stress. Toen ik van mn ex weg was was die mate van stress ook weg en DUS de pijn en ellende ook.
    Als ik nu n kleine mate van stess heb dan voel ik meteen die pijn weer op komen. Dat voelde ik toen niet omdat ik altijd onder n ongezonde mate van stess zat toen dat t gewoon weg niet meer opviel.
    Maar goed dat hoeft het bij jou natuurlijk helemaal niet te zijn.
    Wie weet is het wel een verkeerde houding, of komt het misschien rond DIE tijd van de maand? Misschien moet je een tijdje een dagboekje bij houden van waneer enzo. Of er een bepaald patroon in zit.
    OF gewoon eens babbelen met de huisarts ;)

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    magnesium werkt spier ontspannend. Osteopaat heeft bij mij heel goed geholpen.
    En stress is bij mij de grote boosdoener. Als ik me ergens heel druk om maak.(onbewust) Krijg ik last van mijn nek.
    Dus als ik last van me nek heb ga ik bewust nadenken waar ik me druk over maak of waar ik mee zit, en probeer dit van me af te zetten. Helpt 9 van de 10 keer.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga naar de fysio. Dat helpt dan wel aardig. Maar meestal kan ik na een half jaartje weer. De fysio kan ook wat houdingstips geven. Ze gaf bij mij ook de tip om er een warme pittenzak op te leggen.

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

als ik hoofdpijn krijg door mijn nek dan helpt het om mijn nek en schouders te laten kraken !!

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    O, ja de manueel therapie helpt me ook!

7. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Sorry, ik kan je niet helpen. Wel vervelend :S

Ik moest trouwens wel lachen want in de Forum index stond je topic geschreven als: 'wat te doen aan die stijve..'

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahahahah!!! :D

ik heb ook fysio en een warme douche wil nog weleens helpen tegen acute pijn in de nek en het hoofd.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb heel lang nekklachten gehad door een gespannen werkhouding. Wat je vaak onbewust doet bij een gespannen nek, is je schouders optrekken. Wat ik toen bij de fysio heb geleerd was juist om de schouders naar beneden te drukken.

Verder hebben yoga en veel sporten (hardlopen en capoeira) mij van deze klachten afgeholpen, ze komen terug zodra ik minder of niet sport ;)

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Yup ken het ook en idd wat Prinses zegt, naar de fysio!
    Meestal is het spanningshoofdpijn, bij de fysio geven ze goede tips en masseren ze het lekker los!
    Ik heb het ook heel erg, zelfs mijn ogen gaan dan pijn doen en als ik die oefeningen weer doe of vriendlief even stevig laat masseren dan ben ik er weer een tijd vanaf!

11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Veeeeeeeeeeeel ontspannings-oefeningen en nog veel meer van dat. Dan gaat het bij mij pas over. En een ibruprofen omdat ik door de hoofdpijn die ik ervan krijg me nog meer span en dus meer hoofdpijn krijg.... Door die ibruprofen gaat dat weg.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een hele goede (!) Chinese acupuncturist kan je hier ongetwijfeld vanaf helpen. De mijne heeft mij al van mijn RSI klachten, migraine en hooikoorts afgeholpen nadat ik vele jaren bij reguliere artsen had gelopen en talloze medicijnen had geslikt. :):):)

Ik weet een hele goede in Utrecht, mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel. ;)

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik heb er helaas ook regelmatig last van..... Weet je waardoor je er last van hebt? (als je veel gedaan hebt? stress?). Bij mij komt het door de stress, meestal helpt een lekkere warme douche wel een beetje en als mijn man het een paar keer goed masseert is het vaak met een dag of 2 weer over.

Sterkte!

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    heb ook echt jaren last gehad van me nek en schouders, altijd manlief lief aangekeken om me even te masseren, maar niks hielp, heb toen zelfs een slijmbeursontsteking gehad en ben toen naar de fysio geweest. Heb voor me slijmbeurs een spuit gehad en de rest hielp de fysio en die oefeningen ook niet echt, ben toen een keer gekraakt en weg is het...:)

dus om een lang verhaal kort te maken, een keer laten kraken.;)

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hey dames

dank alvast voor de tips, ik zat zelf ook aan acupunctuur te denken.

ik krijg er elke keer last van een week voor mijn nod datum dus ik geef mijn pms de schuld hiervan. krijg allemaal rare dingen, dus van klachtjes uitgaan of ik zwanger ben gaat onderrand niet ik krijg elke maand alles al cadeau van de natuur :x

heb vroeger wel een keer spit in de nek gehad dat was heel pijnlijke en kon nog maar naar een kant kijken zins dien blijf ik kwakkelen met die nek.

ik woon Rotterdam, dus als iemand hier een goed acupunctuur weet :)

en ja hahah zag het later ook pas wat moet ik met een stijve ( ihihihih niet de bedoeling geweest :p

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    oo p.s kraken helpt niet bij mij, heb ik gehad maar hij kreeg het niet voor elkaar zo stijf ;););) staan die spieren en te veel kracht geven mogen ze ook weer niet anders is het een andere auwww:$

Deel Deze Pagina