Het eerste kersttopic staat er al, dus dan kan deze er ook nog wel bij Als nieuwbakken moeder met af en toe een creatieve ingeving wil ik natuurlijk óók straks met de kerst een eigen gemaakte kerstkaart met miniNooNoo er op versturen. Maar wat is nou leuk? De zet je kind een kerstmuts op-kaart of zet 'm in een doos vol kerstballen-kaart heb ik al gezien en ik wil wel wat anders. Mag best een beetje photoshop-werk aan te pas komen, ik heb wel zo'n programma waar ik aardig mee over weg kan. Ik probeer alleen in de basis al iets leuks te verzinnen, dus niet: leuke foto van kind en plak 'm maar in een kerstlandschap. Wie heeft er leuke ideeën of voorbeelden?
ik ga in de herfstvakantie een dag wandelen in de natuur en mooie plaatjes schieten. Ik neem altijd de mooiste waar ze alledrie opstaan. Wel een beetje geposeerd, maar vind het wel leuk om gewoon een mooi natuurplaatje te hebben (vorig jaar lag er sneeuw dus die was erg leuk) Verder maak ik er wel elk jaar een randje omheen, rood met sneeuwvlokjes ofzo. dus dat is altijd hetzelfde. Wel leuk, met kerst al je kaarten van jaren bij elkaar zetten.
wij hadden 4 jaar terug de jongens onder de kerstboom met kerstmuts op. 3 jaar terug de kids onder de kerstboom met zijn 3en 2 jaar terug hadden we ze voor de kerstboom staan per persoon met de kerstmuts op. en vorig jaar hadden we ze in de sneeuw buiten, en hebben we die op een kerstkaart gedaan. Wij maken elk jaar onze kerstkaarten via wijfotoservice of webprint hihi moet ik even kijken......Zal nu even bedenken wat het dit jaar gaat worden haha.......
Wij hadden vorig jaar een hele mooie close-up foto van zijn snoetje met een kerstmuts op, met de tekst;my first x-mass. Erg leuke reacties op gekregen en is bij vele mensen langer blijven staan dan de andere kerstkaartjes
Ha Shaddixxx, lachen!! Zo'n pakje had ik stom genoeg nog niet eens over nagedacht... Ik zit natuurlijk wel een beetje met haar leeftijd, met 6 á 7 maanden zijn er nog niet heel veel poses mogelijk.
hier heb ik nog een oude kaart http://94.100.115.36/668650001-668700000/668669401-668669500/668669460_5_HI08.jpeg http://94.100.114.139/668650001-668700000/668669401-668669500/668669431_5_j_ZC.jpeg gewoon simpel mutsie erop en laarsjes aan en klaar hihi Vorig jaar hebben we geloof ik niet gedaan (foei moi) en het jaar ervoor ook iets met de kids...
Oh leuk! Ik doe dat ook ieder jaar (dit wordt het 10de jaar haha). Mijn dochter heb ik het eerste jaar verkleed als kerstmannetje, leuk rood tuinpakje aan, kerstmuts op. Ze was toen 3 mnd. Ik heb een mooi donkerblauw tafelkleed met blauwe sterren over haar wipper gelegd en uitgespreid en madam er in gelegd zodat je dat als achtergrond had. Ook ben ik meerdere keren naar een tuincentrum geweest waar ze allerlei mooie kerstversieringen hadden, zo heeft ze als 1 jarig grietje naast een hele grote kerstman gestaan compleet met rendieren (alleen haar verbaaste koppie was al prachtig) of ik zette haar tussen de pinquins in dat tuincentrum. Ook is ze verkleed geweest als engeltje en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Vorig jaar voelde ik me niet helemaal top dus toen hadden beide meiden een nette jurk aan en een kerstmuts op en was de foto ook erg leuk geworden. Misschien kun je hier wat ideetjes uit halen. Zelf snap ik niks van photoshop dus daar kan ik je geen tips over geven.
Mag ik zeggen dat ik zulke kaarten helemaal niet leuk vind om te krijgen? Een vriendin van me doet dat ook elk jaar, vind het zo flauw. Maar iedereen zijn eigen ding, zou het wel origineel maken en niet met een kerstmuts ofzo.
2 jaar terug had ik deze gemaakt, is niet heel mooi qua kleuren en je ziet duidelijk dat ie bewerkt is maar goed, ik moest snel ff iets doen voor mijn oma en toen de rest ook maar Bekijk bijlage 184467 en deze is van vorig jaar Bekijk bijlage 184470
@pientje, bij ons krijgen alleen de directe familieleden zo'n kaart, de rest krijgt een gewoon kaartje Ik maak die kaarten echt voor de opa's en oma's zegmaar. mijn lieve moeder vond de kaart van afgelopen jaar echt geweldig en ik maakte ze toch het meest voor haar. Ze kon daar echt van genieten. Mijn schoonmoeder ook hoor, maar voor je eigen moeder is dat toch anders .
Ik hou er ook écht niet van... Ik doe daar dus ook niet aan mee. Waar ik wel een keer echt om gelachen heb was een fotokaart met daarop een gedekte kersttafel en op de schaal in het midden lag hun jongste kindje van 4 weken oud. Er boven stond...hij is om op te eten! Fijne kerstdagen!
Ieder zijn smaak natuurlijk Onze wereld draait om onze kinderen dus voor ons logische keuze om dit te delen zeg maar, veel familie woont verder weg dus die vinden een foto erg leuk, persoonlijk zeg maar..
ik hou er ook helemaal niet van, eerlijk gezegd. Ik denk ook dat je je eigen kids een stuk leuker vind dan anderen dat vinden. Dat is niet lullig bedoeld maar ik merk altijd, dat hoe leuk ik de kids in het echt ook vind, ik vind ze op een kerstkaart zelden leuk. En het is toch altijd een foto bij de kerstboom, in de sneeuw, met kerstpak aan, rendiergewei op. Nee ik heb liever een " gewone" mooie kaart. Maar dat is uiteraard persoonlijk.
ik denk ook dat het dan anders is. Ik denk ook dat dit soort dingen voor familie en vooral opa's en oma's leuker is dan voor vrienden. Ik krijg die kaarten altijd van vrienden en kennissen en dan hoeft het voor mij niet.
Bedankt allemaal! Er staan al wel hele leuke dingen tussen waar ik zeker wat mee kan! Oh en mijn wereld draait niet alleen maar om mijn kind hoor, maar ik vind het wel heel leuk om te doen. Ik ga niet met iedereen rekening houden, die houdt van kerstkaarten met Disneyfiguurtjes, die van van die nostalgische, die wil mijn kind wel op z'n dressoirkast en en ach vooruit, die krijgt er een met glitters Ik stuur gewoon ongevraagd mijn kind de wereld in, of je nou wilt of niet
Gelijk heb je en onze wereld draait ook niet ALLEEN om onze kinderen maar het draait er wel omheen en is onze trots, ik vind trouwens normale kaarten geen bal aan, die gaan meteen de prullenbak in (na de kerst uiteraard hihi liefst zsm), zo'n kaart die je bij de kruidvat in dozijn kan kopen vind ik niet zo leuk en een persoonlijke kaart blijft wel tot februari ofzo staan en dan gaan ze in de bewaarmap.
Ja erg hè van die saaie kaarten die ze het liefst in de uitverkoop voor het jaar daarna kopen. typisch nederlands. Wat ik nog erger vind is dat sommige vrienden van ons dan net voor kerst (we hebben dan veel gezamelijke feestjes) met een tas vol kaarten aankomen en iedereen dan een kaart geven met alleen hun 2 namen. die weiger ik dus sinds vorig jaar,vind ik echt te triest. Dus gewoon doen die kaart,maar zou hem niet te bloot aankleden.