iemand ervaring met iets weg laten halen?

Discussion in 'De lounge' started by henkie24, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hallo!

ik moet morgen een bultje op me rug laten weg halen/snijden.
    iemand hier ervaring mee? voel je er wat van? wordt wel verdoofd natuurlijk. mag je daarna ook zeker niet douchen enzo :( moet je de hechtingen er later weer uitlaten halen? zijn natuurlijk vragen die ik morgen ook wel te horen krijg maar wil het eignlik nu al weten haha

bah zou morgen veel liever lekker naar buiten gaan met dit mooie weer :cry:

2. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik had een bultje op mijn slaap en zag er erg tegen op om het te laten verwijderen. Het viel me alles mee. Totaal geen pijn in ieder geval.

3. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Ik moet vrijdag een bultje op mn hoofd weg laten halen.

Tis gewoon een vetbult (ontstoken haarzakje of zo). Heb het wel eens eerder gehad en mijn HA maakt er een bigger deal van als ik!

Suc6!

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    hmmm.. heb net mijn eerste plekje laten weghalen (afgelopen donderdag) ik mocht inderdaad 3 dagen niet douchen! De prik is even vervelend maar het weghalen voel je niet. Die van mij is behoorlijk diep weggehaald en helaas is er gister een infectie bijgekomen:(
    Dik, rood, pijnlijk en kloppen.. hechtingen zijn er uitgehaald zodat de troep naar buiten kan. Pijn is nu weg maar ziet er niet mooi uit.. snik!

Maar, met jou gaat het helemaal goed komen ;)
    Succes!

Groetjes

5. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Alweer een tijdje terug een grote moedervlek weg laten halen op mijn rug.
    Eerst werd de plek rondom verdoofd met een paar kleine prikjes, deze voel je wel en zijn vaak het pijnlijkste.
    Van de ingreep zelf niks vernomen, je voelt alleen dat ze bezig zijn.
    Eenmaal thuis begon de verdoving uit te werken en voelde ik langzaam aan de pijn opkomen, ik ben toen maar even aan de paracetamol gegaan om die pijn wat te onderdrukken.
    2 dagen later voelde ik er bijna niks meer van qua pijn, merkte alleen dat het wat begon te trekken.
    7 dagen later gingen de hechtingen eruit.

Moedervlek is naar het lab gegaan en kreeg gelukkig wat later te horen dat ik me geen zorgen hoefde te maken over eventuele kwaadaardigheid ervan. Wel kreeg ik mee dat ik mijn moedervlekken goed in de gaten moet blijven houden.

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    :( word ik niet echt vrolijk van?!
    Maar ik ga er maar vanuit dat het idd goed komt... ;)

Sterkte!

7. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Joh, komt vast wel goed. Ik ben echt een mietje voor naalden, maar ik heb een aantal jaar geleden ook een moedervlek laten weghalen aan de binnenkant van mijn bovenarm. Het verdoven is even vervelend, maar daarna voelde ik er niets meer van. Kan me niet herinneren dat ik niet mocht douchen, maar het is al even geleden natuurlijk.

8. henkie24

ja aan de en kant denk ik: niks kan zo erg zijn als mijn knip(details zal ik jullie besparen) maar toch een beetje bang he? hahaha

9. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Aantal jr terug is er een cyste via mijn tepel uit mijn borst gesneden onder plaatselijke verdoving. En de prikken (verdoving) waren pijnlijker als het snijden zelf, ik voelde wel dat ze iets aan het doen waren maar deed geen pijn. Toen verdoving uitgewerkt was wel :cry: zeker omdat me borst toen helemaal beurs en paars was

10. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Heb een moedervlek wratachtig iets weg laten halen net onder mijn borst. Het prikje voel je even en daarna niets meer alleen wat gefrunnik. De hechtingen zijn een week later verwijderd zonder verdoving, maar dit was praktisch pijnloos. Gewoon ontspannen en over je heen laten komen. Succes.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

succes vandaag meid ;)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    ik wil je ook nog even succes wensen vandaag.
    Ik heb een moedervlek laten weghalen en het enige wat ik echt vervelend vond is dat toen pas gezegd werd dat ik 2 dagen niet mocht douchen. Verder merk je van het weghalen nauwelijks is, geen pijn iig. Ik had nog wel een beetje last toen de verdoving uitgewerkt was, maar eventueel een paracetamolletje doet wonderen hoor, meer heb je niet nodig.
    En ik had het voordeel dat iemand van de opleiding het deed, dus er werd errug netjes gehecht.

13. henkie24

Dank je wel voor jullie succes wensen. je zult het niet geloven maar zat vanmorgen om 5 uur naast mn bed te brullen :cry: niet zozeer voor dat weghalen maar.................moet me kleine voor het eerst een paar uur missen hahaha :oops: schandalig he? manlief heeft me gelukkig getroost :) ben blij als het achter de rug is

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb ook een moedervlek weg laten halen vroeger, die zat precies op de plek waar mijn bh bandje zou gaan zitten.
    ik heb in mijn herinnering nergens last van gehad en het is toen onderzocht in het lab en zat niks kwaadaardigs in.

succes!

15. mymiracle

hoe is het gegaan? ging het goed met je meisje voor het eerst zonder mama? (en ging het goed met mama voor het eerst zonder meisje?) ;)

16. henkie24

het was een hele operatie... gewoon 2 verpleegsters en een dokter :confused: ik vroeg op een gegeven moment voorzichtig of dit allemaal echt nodig was. je hoort weleens van die verhalen dat je gaat voor een moedervlek en dat ze de verkeerde patient voor zich hebben en je been amputeren ofzo.... maar ze moestten wel lachen en zeiden dat het allemaal voorzorg was. het verdoven deed wel pijn maar de rest voelde ik niks van. hechtingen mogen er over 2 weken uit en mag 2 weken niet tillen stofzuigen etc. dat wordt dus lastig met een kleine. maar ja komt goed. het gaat nu wel een beetje trekken overigens... :(

hoe gaat het met jou? schiet nu al echt op he?

liefs henkie

17. henkie24

oh ja en de kleine heeft heerlijk geslapen bij oma.... maar was echt weer heel blij om haar te zien toen ik terug was. :D

18. mymiracle

oef 2 weken? da's wel lang ja! gelukkig is het goed gegaan en heeft de kleine lekker bij oma geslapen :) je hebt groot gelijk dat je even navraag hebt gedaan want er worden best vaak fouten gemaakt.

gaat goed met me, nog een paar weekjes, vanaf volgende week zou ik al thuis mogen bevallen mocht het beginnen maar het is de eerste dus ik ga van het ergste uit, de volle 42 weken :( hihi...

Share This Page