Clomid 100... eerst wel een ei nu niet?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Flippo123, Apr 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

:(Even een vraagje..
    Ik slik clomid..
    Op de 50mg kreeg ik geen eitje, dus de ronde daarop naar de 100mg gegaan... hier kreeg ik mooi een eitje op, niet raak dus een nieuwe ronde :)
    Deze ronde dus weer 100mg geslikt... progesteron laten prikken...
    Waarde 0,7! veels te laag dus!
    Kan het zo zijn dat je de ene ronde wel een eitje krijgt op de clomid en de andere ronde niet?
    Ik snap t allemaal even niet meer en baal als een stekker!
    Ik heb nog geen folikel metingen jammer genoeg.
    Vandaag of morgen belt de gyn me terug om me te laten weten hoe nu verder...

Heeft iemand hier verder ervaing mee en kan iemand me vertellen wat ik kan verwachten?:(

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi

ik heb ook op 50 niet gereageerd bij onze pogingen voor onze zoon...uiteindelijk bij 1e ronde 100mg zwanger....

nu voor zijn brusje, ruim 1 jaar Clomid gebruikt, en ik reageerde ook niet meer op 100MG....met 150MG elke keer een super eisprong(varierend van 46 tot 112!) maar geen zwangerschap, nu bij de 1e ronde spuiten zwanger van een 2 ling, ondanks een progestron van 28(dus matig), heb er nu nog 1 zitten....

het kan zijn dat je de eene ronde een mooie ei hebt, en een ronde tussendoor niet, op dezelfde dosis....maar het kan ook gewoon zijn dat je geluk hebt gehad met die eene ronde, en nu niet meer reageert, dan zou de dosis weer aangepast moeten worden....

3. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Je kan helaas immuum worden voor Clomid, net als dat met andere medicatie kan gebeuren.

Mijn hele lichaam reageerde niet op de Clomid.

Ga je niet over naar de 150? Wellicht heeft je lichaam iets meer nodig meis.

Kop op en succes!

Liefs

4. Flippo123

Heb tevroeg geroepen dat ik helemaal geen eitje zou krijgen deze ronde.... in eens vanmiddag toch veeeel vruchtbaar slijm! Nog niet eerder gehad!! Dus de gyn weer gebeld... deze verwacht nu dat mn eitje zal gaan springen (vandaag/morgen overmorgen)... volgende week dus weer bloed prikken :p
    Hou zo de spanning er wel in he :p

Maar thnx voor de berichtjes :)

5. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    WAUWWW!!! Super meissie!!!

Ps doe eens een ovu test ;). dan weet je precies wanneer ie jumpt :D.

Veel klusplezier meid!

6. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    idd even een ovu testje!!

krijg je geen FM's?

7. Flippo123

Nope krijg nog geen FM's.... mijn gyn doet dat pas na 3 rondes clomid jammer genoeg...
    Maar dat zou dus aankomende ronde worden :)

8. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Wat slordig... Omdat je met Clomid ook meerdere eitjes kan krijgen en de kans op een meerling dus groter is!

Doe je wel ovu testen? Want dan weet je exact wanneer je eitje springt :D.

9. Flippo123

Ovu testen en tempen had ik deze ronde geen zin in om eerlijk te zijn... normaal gesproken doe ik die wel amar ik wilde gewoon iets meer rust :)

Ik vind het ook niet prettig om eerlijk te zijn dat ik nog geen FM's heb gekregen... inderdaad ook om de reden van dat er gewoon een goede kans is op een meerling!
    Maar goed als t deze ronde niet raak is beginnen we met de FM's en heb ik wat meer duidelijkheid en zekerheid!

10. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Haai

Ik ben vorig jaar ook begonnen met Clomid, zonder resultaat. Toen over gegaan op puregon spuiten en vervolgens een LEO operatie. Helaas niet aangeslagen. Toen moest ik weer aan de Clomid omdat de gyn er van overtigd was dat de LEO bij iedereen werkt en dat de Clomid misschien nu wel zou aanslaan. Toen zat er een mooi eitje al na een week ( nog nooit meegemaakt) Dit eitje zat er na de operatie dus had niets met de Clomid te maken. Helaas niet gelukt.

Toen weer aan de Clomid 100 mg zonder resultaat ( frustrerend 4 weken naar het ziekenhuis voor fm's) en dan nog geen resultaat. Ik moest ermee stoppen en met een Primolut kuur is mijn ongi weer opgewekt. Nu weer begonnen met clomid 150 mg en totaal geen vertrouwen in. Vind het rot spul en het werkt bij mij gewoon niet. Volgende week vrijdag weer eerste FM. Hoop echt dat ik weer kan gaan spuiten. Heb dit ook aan de gyn aangegeven maar hij is bang dat dmv Puregon er weer veel te veel eitjes zitten.

Enne ik kreeg vorig jaar ook geen FM"s tijdens het Clomid gebruik. Moets wel een paar keer bloedprikken. Omdat Clomid niet aansloeg hoefde ik geen fm's. Je hebt dan wel steeds die rot onzekerheid die jij nu ook hebt erg irritant is dat.

In ieder geval suc-6 en hopen dat het aanslaat!

11. Flippo123

Pff ikke... wat een verhaal zeg!
    Naja ik hoop igg dat t snel raak mag zijn voor je!

Ik heb denk ik ondertussen wel een eitje gehad op de clomid 100... gisteren...
    volgende week weer bloed prikken dus!
    Mijn gyn denkt dat ik met de clomid gewoon alsnog een lange cyclus blijf houden :( maar goed! Alles beter dan geen cyclus toch :)

Ik baal er ook wel van dat ik nog geen FM's heb... dat gaat vanaf komende maand gebeuren als t nu niet raak is! Dan heb je idd weer wat meer zekerheid :)

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    staat duidelijk in de bijsluiter dat er bij gebruik van clomid fm dient plaats te vinden en bloedonderzoek, slordig om het niet te volgen. voorla omdat je maar 6 cyclussen clomid mag gebruiken, dan wil je toch ook weten wat er gebeurd??

13. Flippo123

jeps.... i know... ik ken de bijsluiter door en door...
    maar goed t is de beslissing van de gyn... cant help it... als t aan mij had gelegen had ik 3 maanden terug al direct FM's gehad...

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    en overleg is niet mogelijk??
    Ik start volgende maand met clomid vanaf dag 3 tm 7 moet op dag 8 terug voor bloed en fm.
    heb nu ook al fm maar dan later in de cyclus

15. Flippo123

In overleg... pfff ben sinds eind december niet eens meer bij de gyn geweest... krijg geen afspraak dus baal een beetje...
    Als ik eind volgende week bloed heb laten prikken en de uitslag daarvan krijg op maandag dan wil ik een afspraak mbt de FM's.... zit dan in mn 4e maand clomid.... dus volgens zijn regels zou ik dan daar mee beginnen...

Maar op dag 8 bloed prikken? welke waarden moet je laten bepalen dan?

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik denk dat je op LH gaan prikken maar dat weet ik niet zeker, misschien dat iemand anders het weet?

17. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ons ziekenhuis heeft ook geen fertiliteit poli en is een klein streekziekenhuis, maar ze weten wel van aanpakken

19. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Ik heb gelukkig ook een gyn die van doorpakken weet maar soms heb ik het idee dat er van alles langs elkaar heen gaat omdat het altijd zo druk is en ze eigenlijk alles doen mbt gynaecologie. Ik merk ook de elke gyn weer iets anders zegt. Ik ben blij dat de fm's altijd door de nurse practicer wordt gedaan want als ik daar verschillende gyn's heb dan hoor ik elke keer iets anders :p

20. Flippo123

Ik zit idd in een streekziekenhuis :)
    heb opzich wel een prettige gyn hoor :) Kan altijd bellen met vragen e.d. maar hij doet gewoon wat lastig over die FM's...
    naja komende maand krijg ik ze zoiezo en ben ik van die onzekerheid af :)

Ricmar: Denk idd ook dat ze je LH prikken dan... zou niet weten wat anders om eerlijk te zijn :p

Share This Page