En bij mijn eerste kindje had ik dit gedicht gevonden. Zeker het laatste stukje was zo hoe ik me voelde. Ik was zo intens gelukkig toen ik wist dat ik zwanger was. Maar toen er zo plotseling een einde aan kwam was ik ook zo intens verdrietig! Ons eerst kindje heel erg klein een lieverd had het moeten zijn Waarom mocht het toch niet blijven waarom moesten we het laten gaan Al was het nog maar heel erg klein het heeft wel echt bestaan Ik hoop dat jij daar samen bent met Hem die van je houdt Voor ons blijft het ons eerste kindje Al worden we nog zo oud Al moest het ons zo snel verlaten het blijft voor ons bestaan het heeft ons voorgoed veranderd dat zal niemand ontgaan Als vreugde omslaat in verdriet dan wordt de wereld klein dan telt alleen onze baby nog die niet meer hier mag zijn Al was mijn zwangerschap nog pril de namen nog niet klaar... dat het zo snel al over was dat is wel heel erg zwaar Het kindje is bij ons weg maar hij heeft wel bestaan! ons leven is veranderd ook al is hij weggegaan Hij heeft ons meer mens gemaakt een nieuwe pijn ontstaat pijn die je nog niet eerder had gevoelens die je haat Die pijn wordt minder na een tijd dit kindje krijgt zijn plek zijn eigen plekje in ons hart aan ruimte geen gebrek!!! Heel even... Heel even intens genieten Heel even intens gelukkig zijn Heel even onze droom zien uitkomen maar dan... ineens die pijn Heel even intens verdrietig Heel even de wanhoop nabij Heel even onze wereld zien instorten maar dan... dan is het voorbij Allemaal voor maar heel even Maar in ons hart ben je de rest van ons leven!
@Merel: prachtige tekst! Ik ben hem nu gelijk aan het luisteren @Liedjepiedje: ik heb echt mijn best gedaan maar hij is idd niet op youtube of Itunes te vinden. Hij is van een zekere Nina Astrom en je kan ergens op een playlist ongeveer 10 seconden luisteren maar meer staat er niet op. Jammer want de tekst is treffend!
Betty B. Ik heb hem in die tijd ook overal gezocht. Maar kon hem ook niet vinden. Maar de tekst is prachtig!
Jeetje meiden, Ik ben een avondje alleen thuis na mijn MA. Hoewel het echt best goed gaat met me, kan ik nu even niet meer ophouden met huilen door al die mooie nummers...
face of love - jewel dat gaat meer over liefde, maar vind ik toch heel mooi. als rennen geen zin meer heeft - marco borsato dat is echt jaaaanken.. over troost.. nou dat kan ik wel gebruiken oja en iemand hier noemde eens 'i would die for that' .. dat vind ik ook heel mooi.. ken het alleen van youtube.
Over Marco Borsato gesproken: Marco Borsato - Niemand Weet (lyrics) - YouTube Hij staat nu op en dan rollen de tranen alweer over mijn wangen... Niemand weet wat je nog met me doet Ik kan jou niet vergeten, mijn hart wilt niet weten Dat jij mij verliet voor altijd En wat iemand ook doet of zegt 'k Sluit mijn ogen en ontken Omdat ik geloof, omdat ik geloof Ja, omdat ik je zie en kan horen Kan ruiken, kan proeven Ja, ik voel je op ieder moment Omdat ik geloof dat je nog bij me bent
Ook hier een blof luisteraar... Heb het ook ingerplakt in het 9 maanden dagboek met alle echootjes etc. Ik hou het niet droog en als ik me ontzettend rot voel kan ik echt heel hard huilen met dit soort liedjes op you-tube...en het klinkt stom maar af en toe echt zelfmedelijden hebben en knetterhard huilen lucht wel enorm op... Het verdriet overvalt je zo vaak daar schrik ik echt van...we zaten in de auto saampjes en ineens zien we 3 ooievaars staan in een veldje...en ineens moesten mijn vriend en ik een traantje wegpinken...gelukkig delen we het verdriet en kunnen we er samen goed over praten maar soms vind het echt heel fijn om even met een klein kwestbaar liedje een traantje weg te pinken...samen of alleen... Heerlijk topic trouwens
Wij hebben op de uitvaartvan ons zoontje het nummer Zo mooi Zo mooi van Blof gedraaid. Het is zo een verschrikkelijk mooi nummer en de tekst is helemaal pakkend. Iedere keer als ik het nu nog hoor huil ik weer even hard mee. Ook het nummer" Je naam in de sterren "van Jan Smit is heel mooi en hebben wij gedraaid, net als wanneer zie ik jou terug van K3, dit uit naam van onze dochter...
@Bob: Ja huilen lucht zeker op. Soms is het ook wel fijn vind ik om het even 'op te roepen' en even heel hard te huilen. Ben nu dankzij deze topic liedjes aan het downloaden die me doen denken aan mijn meisje*. Gewoon om af en toe even lekker te huilen. Af en toe is het gewoon heel fijn vind ik weer even terug te gaan naar dat intense verdriet van de eerste periode. En dat nummer van K3 is ook super mooi. Kende het helemaal niet.
Is van Kellie Coffey, gaat over infertiliteit, echt een prachtig nummer!! Luister ik heel veel naar. Toen onze eerste 2 icsi pogingen mislukte (wel niet helemaal hetzelfde als een miskraam natuurlijk maar toch) heb ik ook ''the sientist'' van Coldplay grijs gedraaid en dan met name om de zin: 'Nobody said it was easy, no one ever said it would be so hard' Mooi topic trouwens!