liedjes k3

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Dat die teksten zo over verliefdheden enzo gaan dat komt doordat ze oorspronkelijk niet bedoeld waren voor kleine kinderen. Het was een serieuze opzet. Alleen bleek op een gegeven moment dat de muziek van K3 vooral gewaardeerd werd door hele kleine kinderen. Daarom is er daarna ook de hele merchandise op kinderen gericht.

2. mama 2 meisjes

mama 2 meisjes Actief lid

4 mei 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    K3 had eerst inderdaad een andere doelgroep voor ogen. Maar al vrij snel bleek het meer bij kleine kinderen aan te slaan. Nu zijn de kinderen echt wel hun doelgroep, en er zijn sindsdien vele nieuwe liedjes geschreven, en toch blijven dat soort teksten er in... Dat vind ik wel vreemd...

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Als je ziet welke liedjes al gezongen worden onder 4/5 jarigen vind ik k3 nog netjes.
    Laatst kwam mijn dochter ook thuis met het verhaal dat Tim uit haar klas tegen haar gezongen had youre sexy and i know it... begint dat nu al! Wat betekent dat mama...
    Hier word ook veel k3 geluisterd en heb erg moeten lachen om sommige teksten die ik hier las, was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen.

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    De teksten vind ik wel degelijk veranderd nadat Josje er bij is gekomen.

Eyo,als ik beroemd zou zijn,filmster enz enz kan ik de dubbelzinnige dingen niet echt in vinden.
    Feit blijft echter dat kinderen de liedjes die in eerste instantie niet voor de kleintjes zijn geschreven nog steeds leuk gevonden worden. Waardoor ze ook gezongen blijven worden.

Hier 2 meiden die K3 erg leuk vinden.
    Maar dat komt vooral omdat het erg swingend is.
    Laat ze maar lekker dansen en zingen.
    Als ze alleen maar muziek mochten horen met echt geschikte teksten zouden ze niet zo vaak muziek meer horen ben ik bang.

5. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    toen k3 bekend werd was ik 9/10 jaar. ik zong ook vrolijk die liedjes mee en dan nog de schuine liedjes. maar ik heb echt nooit door gehad wat wij nou met zijn allen aan het zingen waren in de bus met schoolreisjes of met uitjes van de buurtkinderen.

sterker nog ik stond er niet eens bij stil wat ik nu eigenlijk zong en kwam er pas achter toen ik 16 was ofzow omdat iemand me dat vertelde. en heeft totaal geen invloed gehad op mijn seksuele ontwikkelingen.

dus hier vind zoonlief het ook leuk en ik maak me daar echt niet druk om

6. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Toen ik stage liep een paar jaar terug draaiden Ze op een kinderstoel een cd aan Willem wever ofzo. Daar zat een liedje op dat heette tongen. Tekst was iets in de trant van : tongen, lekker tongen tongen, zo'n lange kus met open mond dat is toch lekker en gezond.
    Heb ik ook wel even 2 keer geluisterd of ze dat echt zongen:)

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Toen ze bij mijn oudste zoon een digi-bord in de klas kregen, mochten de kids leuke filmpjes van you-tube draaien waar ze met de klas naar keken.
    Mn zoon kwam helemaal dubbel thuis want ze hadden Rinus de rukkabouter gekeken en 1 of ander liedje van: lik maar aan mn lollypop, doe maar, doe maar of zoiets.
    De meester had hartelijk meegelachen....

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Draai het al een jaar of 2 in mijn taxibus en had nog nooit op de teksten gelet. Paar weken geleden kreeg ik het verzoek van een van de ouders om het niet meer te draaien omdat ze de teksten niet zo geschikt vond voor kinderen van een jaar of 4-5.
    Heb nu de radio aan en daar komen naar mijn idee ergere teksten voorbij maar dat is in het engels dus dat vind ze niet zo erg. Vind ik dan ook echt weer onzin. Als dat kindje niet in de bus zit draai ik gewoon k3 en dan zingt de hele bus vrolijk mee. Vaak zingen zo ook hele andere dingen dan dat k3 zingt.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Niet alles gelezen. Sommige teksten denk ik ook van heee dat is dubbel!
    Maar sommige zeggen hier geen k3 in huis, ze moeten kind kunnen blijven. Juist ja! Waarom dan geen k3? Denk je dat een kindje over die tekst na gaat denken? Nou als mijn dochter over een paar jaar k3 leuk vind nou dan mag ze dat luisteren hoor. Het is een kind!

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Dit dus :)

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou zoonlief moet nog 3 worden maar vind het prachtig k3, nou lekker laten luister, ik zing zelf ook nog wel even met hem mee.
    de volwassen maken er al die dingen van, de kinderen niet. die denken niet dubbelzinnig.

lekker kind laten zijn, lekkker laten luister en ze niet ze bekrompen op laten groeien, op de radio hoor je ergere dingen dan k3.

12. knap

knap Niet meer actief

Vind k3 stiekem zelf ook leuk om aan te zetten.

Er zijn zelfs nummer bij die ik heel mooi vind.(Voel jij je soms zo ook zo alleen. met al die mensen om je heen. als je lacht als huilt en er niemand luisterd.... je hebt een vriend iemand die je nooit alleen laat. met jou de toekomst te gemoed gaat... Je hebt een vriend in mij..)als je goed naar die tekst luistert is het een heel mooi lied gevoelig en de tekst is net zo geldig voor iemand van 38. Iemand die je nooit alleen laat. Laten me kinderen dat zo lang mogelijk geloven. Zou het zelf zo graag geloven.
    ;)

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ja veel dubbelzinnig nu,mers idd!

Onze dochter (2,5) heeft ooit een stukje gang bang style gezien en wil die nu vaak zien dan hoor je haar.heel hard zingen "heyyy sexy lady" en "gang bang style " etc.
    Ook op dat liedje vab taketa waar die schaard gekleede vrouwen staan te dansen hoort en ziet ze .graag (al probeer ik steeds een andere versie op te zetten met minder schaars gekleden )

Deel Deze Pagina