Hallo! We gaan met vriends verjaardag (volgende vrijdag) een nachtje naar Utrecht, naar Apollo Hotel Utrecht City Centre. Maar nu zoek ik enigzins in de beurt parkeergelegenheid. Wie weet wat? En waar is het leuk om iets te gaan eten of drinken? Groetjes!
Hoi hoi, In de stad utrecht zelf is overal betaaald parkere. Ik woon 10 minuutjes met de bus of fiets van de stad en daar is het gratis. Maar waarom gaan jullie niet met de trein?
In de buurt van Vredenburg zal het je niet gaan lukken om gratis te parkeren. Dan moet je de wijken in en moet je of zeker een kwartier lopen of een bus pakken. En eerlijk gezegd zou ik mijn auto niet onbeheerd een paar dagen in de wijk zetten . Misschien is het een optie om je auto bij een P+R te zetten. Ofwel Westraven ofwel Veemarkt? Moet je ook een stukje met openbaar vervoer, maar het is denk ik aanzienlijk goedkoper dan je auto een paar dagen in het centrum zetten.
Ja, ik zeg ook: kom met het OV. Utrecht is gruwelijk duur parkeren in het centrum (ik meen 2,40 p/u in de parkeergarages) en in lang niet alle wijken kan je gratis parkeren. Is er geen parkeerplaats/-garage bij het hotel?
Waar me vader woont kun je gratis pakeren maar je moet inderdaad 10 a 15 min lopen richting centrum! En die wijk is wel veilig om je auto neer te zetten. Qua eten weet ik alleen de Gezellig en sfeervol dineren voor een vriendenprijs - Grand Restaurant Le Connaisseur - Eindhoven - Utrecht - Den Haag die zit op de oude gracht kun je lekker en niet te duur eten! Daarnaast zit ook biscoop dus als je beetje plant kun je eten en daarna film pakken Veel plezier!
@Mermaid; op de site waar wij geboekt hebben, stond dat bij het hotel zelf geen parkeergelegenheid was. Ik wil 'm ook niet onbeheerd in één of andere wijk zetten ('t is trouwens niet zo lang, van vrijdag tot zaterdag), dus ik vroeg me af of jullie een parkeergarage wisten ofzo. 2,40 per uur is idd duur...nu hebben we wel via een goeie aanbieding geboekt, maar zoveel voor parkeerplaats neertellen is misschien ook onhandig. Ver lopen met koffers is ook niet handig, maar veel bagage zullen we voor één nacht ook wel niet meehebben. Is het openbaar vervoer een beetje in de buurt van het hotel? Waarschijnlijk wel, neem ik aan. Maar vanuit België met de trein ofzo komen zal ook wel weer niet goedkoop zijn. *dilemma* @Stef; dank voor de link!
Ondertussen is het al 3.00 per uur.. helaas... Ik zou de auto in een p&r zetten... en even kijken welke voor jullie de beste verbinding hebben met het openbaar vervoer.. Westraven lijkt een superoptie... parkeren daar is 4 euro per dag ofzo...
Heeft het hotel geen parkeermogelijkheden? Ik zou ook een p&r gaan zoeken in de buurt van de tram oid. le connaisseur is idd een erg lekker restaurant, als je van pannekoeken houd is de oude muntkelder ook heel lekker; Welcome at Pannenkoekenrestaurant De Oude Muntkelder
Er staat op de site; 'Parkeergarage Vredenburg bevindt zich het dichtste bij ons hotel.' Ik zal even kijken naar deze en andere garages!
Vredenburg ligt idd het dichtse bij het hotel, maar is dus wel duur met parkeren. Vanaf de trein is het alleen het winkelcentrum door en dan ben je bij het hotel.