ik heb getwijfeld of ik het hierneer zou zetten en of ik er wat mee opschiet maar moet het nu echt even kwijt. mn kleine meid is erg humeurig de laatste tijd en super vervelend...de tijd van politieagentje spelen is aangebroken! continu haar achterna zitten en zeggen dat ze ergens niet aan mag zitten de hond niet moet vervelen en iets niet mag pfff nu ben ik 7 weken zwanger doodmoe misselijk en hier dus totaal geen puf voor! Ben zo energieloos. Krijg gen hap door mn keel denk dat ik daarom ook geen energie heb. Het gaat wel weer over een keer en daar wacht ik dan ook met smacht op! Nu had ik vanmiddag mijn zusje aan de lijn die overigens geen kinderen heeft, maar mij wel heel wijs duidelijk maakte op een neerbuigende toon: ja tweeling jij wou kinderen en zo zijn kinderen tsss nou had ik net mijn moeder aan de lijn die belde om onzinnig iets... ik zei dat ik er doorheen zat en zegt zei: en jij wil een 2e? nou ik heb opgehangen jemig ik voelde me super verrot waar slaat dit op! bij je familie moet je toch terecht kunnen en eens kunnen klachen en leuke dingen kunnen vertellen? ik ben zo vergeetachtig als iets de laatste tijd, maar zon opmerkingen krijg ik dus iedere keer! word er zo moe van! word ook steeds platgebeld om niks en krijg ieder gesprek wel iets van commentaar! Ik word ook veel bewerkt door ze met dingen die ik moet doen of die ik anders wil doen. daar heb ik best wel een mot om met mn man. ik ben nu ook moeder en weet heus wel wat me te doen staat hier met mijn meid en met het huishouden etc! tjemig ik snap gewoon niet wat ik verkeerd doe? heeft er iemand tips hoe ik dit laat ophouden? misschien een beetje een rumoerig verhaal maar ben best verdrietig nu dus als je iets te vragen hebt hoor ik het wel!
pfff op zulk commentaar zit je net te wachten zeg. Jeetje fijne moeder en zus heb je. ipv dat ze zeggen, zal ik je oudste even een middagje ophalen, krijg je commentaar. Mooi lullig voor je. Dikke knuf, een oplossing heb ik niet, maar wens je sterkte!
ach wat rot voor je. Ik vind ook dat je bij je familie terecht moet kunnen als je het even moeilijk hebt. Soms helpt het alleen al dat je even kan klagen. Ik zit hier hetzelfde hoor. Als ik moe was toen ik nog 32 uur in diensten werkte terwijl ik Lara al had dan hoorde ik. Tja zo gaat dat nu eenmaal, het gaat allemaal door, zo is het leven,blablabla. En dat terwijl mijn moeder nog voor mijn geboorte is gestopt met werken. Het lijkt soms alsof anderen het allemaal vanzelf doen of deden. Net of ze vergeten dat ze het soms zelf zwaar hadden. sterkte en er komen weer betere tijden.
Tjonge wat een begripvolle familie heb jij! Ik zou ze toch eens serieus duidelijk maken dat jij nu je zwanger bent, het wel fijn zou vinden als ze wat meer begrip voor je hadden. Natuurlijk is een dreumes/peuter niet altijd leuk! Je moet ze nou eenmaal opvoeden he Maar dat betekent niet dat je geen 2e zou moeten krijgen. En nu ben je pas zwanger dus daar ben je ook extra moe van, dus kun je wat minder hebben. De volgende keer (of misschien beter niet de volgende keer afwachten maar gelijk wat zeggen) zou ik dat wel tegen ze zeggen. Dat je nu gewoon even heel weinig energie hebt, en dat je dochtertje heus wel lief is, maar dat je haar ook wel eens af en toe achter het behang kunt plakken. (dat heeft iedere moeder heus wel eens, of ze het nou toegeven of niet) In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap! Waarschijnlijk heb je over een paar weken weer wat meer energie, dan wordt het iets makkelijker. Succes!
ik denk dat ik je verhaal wel een beetje heb begrepen.. staat inderdaad rumoerig maarja je bent zwanger dus zowiezo al extra stress erbij.. en dan kan je dat van je moeder en zus er al helemaal niet bij hebben.. ik denk dat je gewoon even met ze moet gaan praten.. dat je juist hun steun nodig hebt en niet hun gezeur en opmerkingen! misschien kan je moeder of je zus een dagje op je kleine oppassen en dat je even zelf een dagje wat rustgevends gaat doen.. zo te horen doet dat je ook wel goed Veel succes en geniet van je zwangerschap!
ik zou in ieder geval de telefoon uit zetten zodat je even rust hebt (wel eerst even aan manlief laten weten dat je dat doet)
Van je familie moet je het maar hebben, nooit een keer zeggen als je er door heen zit.. breng de kleine maar of.. ik weet het , soms is het erg zwaar.. Dikke knuffel meid!
meid, dat is ook helemaal niet leuk. hier ook zo druk en soms geen puf door de zwangerschap van de tweede. gelukkig zegt mijn moeder juist: breng hem nou maar lekker een dagje bij ons zodat jij kunt bijslapen of even lekker iets voor jezelf kunt doen, mag dan ook niet met het huishouden bezig zijn haha is er nog niet van gekomen, maar alleen zo'n aanbod doet al veel. kun je er met ze over praten? vind het heel sneu voor je. hele dikke knuf hoor! en vanond lekker vroeg onder de wol en morgen weer met goede moed op!
Nou, dat is nu niet het antwoord waar je op zit te wachten. Jij hebt echt gehoopt op een zwangerschap dat je misselijk en futloos bent hoor. Denk dat je jezelf liever wat fitter had gevoeld. Als ze volgende keer vragen hoe het met je gaat, moet je gewoon heel sarcastisch zeggen dat het fantastisch gaat, misschien snappen ze het dan wel. Ik ben ook heel beroerd geweest de eerste maanden en dacht toen nog bij mezelf, ben blij dat er geen kleintje rondloopt waar je al de zorgen over hebt. Dus petje af hoor. Sterkte. Groetjes Tamara.
dat je zo'n begripvolle familie had, wist ik al. nu maken ze het wel heel bont! je moeder is zelf zeker vergeten dat kinderen echt niet altijd leuk zijn! en je zus weet duidelijk (nog) niet waar ze over praat! als ik je meisje een keer een middagje/ochtendje mee moet nemen, dan laat maar weten! kun jij even bijslapen/bijkomen.
Ik zou idd ook HEEL sarcastisch uit de hoek komen idd. Leuke opmerkingen zeg.. Alsof je t voor het uitkiezen hebt met je zwangerschap over welke kwaaltjes en wanneer die opspelen. En dat er dan tegelijk eentje de peuter puberteit krijgt...tjah! En dan zit je er ff doorheen...krijg je zoiets Heb er al 2 en zat er soms ook even doorheen met deze zwangerschap. Ondanks dat die van mij al weer 9 en 11 zijn. Die hormonen etc gaan je ook niet in de kouwe kleren zitten soms hoor! En dan gaat dat verhaal van "en dan wil jij er 2" al niet meer op want die hormonen zijn er niet meer als je kindje geboren is. En idd zoals moes zegt... Je zus zonder kinderen weet niet waar ze t over heeft dus die moet stil houden. De beste moeders van de wereld hebben t wel eens ff gehad. Hoort er ook bij. OOK als ze niet (meer) zwanger zijn. Zou wat zijn als dat niet mocht.
Pff wat een nare reacties zeg! Toen mn zusje er helemaal doorheen zat en echt even niks meer van de kleine kon hebben heb ik haar naar bed gestuurd en de kleine meegenomen. Vitamine pillen gehaald en gezond eten meegenomen. Later bleek dat ze onverwachts zwanger was en daardoor dus zo moe was en er doorheen zat. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
dank je wel! echt super lieve reacties! voel me al ietsje beter! Wil me familie niet helemaal afsnauwen hoor, op bepaalde momenten zijn ze er ook weer wel maja dit gebeurd helaas wat vaak de laatste tijd ook al rondom mijn bruiloft en dat vond ik dus echt geen pretje! mijn mannetje is nu mac donalds aan het halen omdat ik me zo verrot voel haha wat een lieverd! x