Heb een zoontje van bijna 3 en 6 jaar . Houden beide erg graag van bouwen en playmobiel. Ben beetje aan t kijken voor verjaardag kado's en Sint. Met het speelgoed wat we hebben wordt gelukkig goed gespeeld en staat t geen stof te happen!! Wat we al hebben: Smartmax Houtentrein Lego en duplo Playmobiel Bruder auto's Werkbank little tikes Keukentje Little people Loco, puzzels,knutselspullen,memorie,kwartet,electro, Ik leer schrijven/lezen, bestuurbare auto Iemand ervaring met een houten knikkerbaan? En zoja welke..... Helaas zijn ze wel erg prijzig. Maar kunnen evt gezamenlijk wat geven. Kids verjaardag vieren we samen. Evt nog andere tips/kado ideeën voor de twee jongens? Alles is welke met deze drie feestdagen!!!
Die kikkerbanen zijn leuk! Maar indd wel duur. Verder geen ervaring mee. Hier hebben we knexx, daar kunnen ze ook goed mee bouwen. Wij hebben een heleboel op marktplaats gekocht een jaar geleden. Er worden regelmatig auto's gemaakt en nu staat er een soort kermisattractie in de woonkamer.
zoontje kreeg cuboro te leen (kreeg van de psycholoog, omdat hij een ontwikkelingsvoorsprong heeft en moet zijn handen en hoofd tegelijk gebruiken, hij is wegens gebrek aan uitdaging lui/moe/ongelukkig aan het worden) het heeft een aparte boek erbij met opdrachten. elke verdieping is apart afgebeld op een rooster grafiek en hoe het gebouwd moet worden en fotos erbij om te kijken hoe het eruit moet zien. -boekje is 20 euro- 54 blokken die echt verrassend op verschillende manieren gebruikt kunnen worden. en zo staan ze ook bij de opdrachten gebruikt. hij mag ook zonder opdrachten zelf dingen bouwen. zoontje is er helemaal gek op! het is precisie werk, echt fijn tuning de blokken nadenkend aan elkaar neer zetten en experimenteren en kijken of het werkt(of het klopt met de opdracht) cuboro heeft dus hele zware blokken en die blijven beter stabiel(bij andere merken moet je klepjes etc gebruiken anders schuift het makkelijk, dat is frustrerend) het lijkt meer op magic, hoe de knikker loopt en waar het eruit komt. zoon vindt het dus helemaal top. hij bouwt al meteen opdrachten uit het boekje maar ook zijn eigen ontwerpen. en daarna maakt hij een foto van zijn eigen ontwerp. ik kocht het niet; want tja---185 euro---- betalen en als het tegen valt doet dat dan echt pijn dacht ik. hij mag met deze set nog 2 maanden spelen en als hij het nog steeds leuk vindt dan koop ik hem zijn eigen set. maar wanneer hij een vriend op bezoek heeft, leeftijd genoten, van 5 jaar; die hebben het geduld niet en snappen eigenlijk niet zo goed waarom het zo leuk is. die kijken dan wat zoontje doet maar kunnen echt niet mee doen. of maken banen die niet werken =gefrustreerd lopen die dan weg. die vriendjes spelen met een andere baan waar lange buis banen aan elkaar al vast zitten en het enige wat je doet dan de knikkers laten rollen. cuboro heeft ook colgilino of zoiets voor jongere kinderen. die is veel makkelijker om te bouwen omdat de banen al klaar zijn-lange halve buizen. cuboro is vanaf 5 jaar, maar niet alle 5 jarigen vinden het dus leuk als uitdaging. zoontje verveelt zich snel bij ander speelgoed maar cuboro zit hij echt een uur bij, alleen, om te bouwen(anders bouwt hij niks, geen lego of zo) hij heeft vroeger wel heel veel met smart max gespeeld. cuboro is ook de enige speelgoedset die hij zelf uit de kast haalt om ermee te spelen. ik weet niet of onze ervaring je helpt.
Wij hebben de knikkerbaan van Haba. Erg leuk! Het helpt als je online een beetje rond kijkt. En op amazon.de is het vaak ook goedkoper.
We hebben deze gekocht van bigjigs Betaalbaar en leuk Online Houten Knikkerbaan BigJigs BJ786 kopen | Tojs houten speelgoedwinkel Misschien ook meer in jongenskleuren te krijgen?
http://www.amazon.de/3498-HABA-Kugelbahn-Gro%C3%9Fe-Loopingbahn/dp/B0033LU3YG/ref=sr_1_43?ie=UTF8&qid=1410255955&sr=8-43&keywords=haba+kugelbahn Wij hebben deze met wat aanvullingen.
Daar ben ik volledig vanuit gegaan, maar weet het niet zeker. Ik vind het echt een super toffe baan, maar kan nauwelijks ervaringen vinden. Ben benieuwd hoe leuk de 106 delige set al is en hoe groot de ballen zijn....
Hoeveel moet je hebben wil de Haba knikkerbaan echt leuk zijn? En tot welke leeftijd kun je hier mee spelen?
Je hebt ook een knikkerbaan van eichhorn. En als je deze omdraaid kun je hem als houten treinbaan gebruiken. Dubbelzijdig te gebruiken dus! Pas overigens aan alle andere houten treinbanen.
Welke serienummer als aanvulling hebben jullie en is aan te bevelen? En hoeveel moet je hebben om een haba knikkerbaan leuk te maken? Uit mijn ervaring over smartmax, aan twee dozen heb je gewoon echt niet genoeg. Dus heb daar heel veel van, met gevolg dat er super leuk mee gespeeld kan worden.