varkensgriep vinden jullie het ook zo eng?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beagle78, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    sinds ik het op tv zag laat het me niet los. Ik vind het zo griezelig gewoon.
    zit me nu al te bedenken wat ik zou doen als het hier naartoe komt. Ik word een beetje gek van mezelf. voordat ik Quinten had zou ik er waarschijnlijk niet eens bij stilstaan.

wat denken jullie? stel ik me aan..of zijn jullie ook wel bezorgd?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nog niks over gelezen eigenlijk..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb er weinig over gelezen nog, maar is het net zoiets als die vogelgriep? In dat geval zou ik me er niet al te druk over maken, (tenzij je op een boerderij woont, maar ik weet vrij zeker dat dat niet het geval is, ;)).
    In het nieuws werd er ook over de vogelgriep vrij heftig gedaan, terwijl er uiteindelijk aan de gewone griep meer mensen dood gaan dan aan die vogelgriep...

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    nou ja hier zijn al 100 mensen aan overleden. begonnen in mexico nu al in amerika,nieuw zeeland en waarschijnlijk ook al in frankrijk en spanje.

wordt van mens tot mens overgedragen allen het is nog de vraag of het net zo besmettelijk is als een gewone griep d.m.v hoesten en niezen. als dat wel het geval is kan het behoorlijk uit de hand lopen.

5. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    en ik woon idd niet op een boerderij nee :D

6. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb er inderdaad van gelezen maar ik zou me niet te veel zorgen maken hoor. Ik weet dat het erg is en naarmate het makkelijker wordt om te reizen tussen alle landen, des te sneller slaat het over op andere landen. Maar de kans dat het bij jou in de buurt komt is echt minimaal. En als je je hier zorgen over gaat maken is het einde zoek, en heeft je Quinten alleen maar een hele bezorgde ipv relaxte moeder. Dus, tot er echt concrete dreiging is, geniet van je zoon en niet te veel zorgjes ;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het heeft geen zin om je er druk over te maken. En door je druk te maken geef je alleen maar negatieve energie. Er is op dit moment helemaal geen reden om je hier in NL zorgen te maken. Het RIVM zal direct waarschuwen als er wel wat aan de hand is dus tot die tijd... RELAX

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een vriendinnetje van mij zit momenteel in mexico-stad voor haar studie en zij zei gister dat daar de laatste berichtgeving zei dat het dodenaantal op 8 stond en dat het niet eens zeker was of die doden wel van deze griep afkomstig waren. Ook loopt volgens haar niemand met een mondkapje rond, maar haar universiteit is wel een week gesloten.
    Haar boodschap was in ieder geval dat het volgens haar wel meeviel en dat de buitenlandse media overdrijft.

Maar goed, onwillekeurig vind ik het wel eng ;) Niemand mag aan mijn kind komen grrrr, zelfs geen griep.

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    tja diep van binnen weet ik ook wel dat ik me hier niet druk om moet maken maar het treft me gewoon weer net op een zwak moment. Die hormonen steken af en toe nog steeds de kop op hoor!

ik ga het van me af zetten :D

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap het wel hoor. Ik kan me er ook behoorlijk over opfokken. Ik moet bijvoorbeeld ook niet dat ene programma kijken waar ze zoeken naar daders van overvallen (hoe heet dat..?). Dan kan ik niet slapen ;) En als er op TV iets met een baby gebeurt, ben ik bang dat Tobe ook iets ergs overkomt :( En zo kan ik nog wel even doorgaan haha. Toch een hele grote verantwoordelijkheid zo'n kleintje en zo hartverscheurend als hem iets zou overkomen...

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, wel herkenbaar... ik kan hier sinds de bevalling ook nergens meer tegen... Mensen die doodgaan (zelfs als ik een detective zit te kijken :(), emo-momenten in films enzo, (die hield ik met m'n nuchtere hoofd altijd wel droog). En idd, erge dingen die met kinderen gebeuren, pfff, daar moet ik gewoon niet naar kijken. Niet dat ik dan meteen bang ben dat dat met Thirza gebeurt, (daar ben ik dan weer te nuchter voor, vrees ik), maar echt... dan leef ik me wel in van: Jeetje, dat zal je gebeuren! Als dat met Thirza zou gebeuren dan.... en dan voel ik direct hoe diep me dat zou raken en hup... daar ga ik :(

Deel Deze Pagina