Mijn beste vriendin is zwanger en laatst benaderde haar zus mij met het idee om een babyshower voor haar te organiseren. Nu hebben we vanavond de eerste "meeting", maar ik ben echt totaal blanko... heb helemaal geen ideeën. Heeft iemand leuke tips, of heeft iemand wel eens eerder een babyshower georganiseerd? Alle tips zijn welkom
Ik zou zeggen google eens, er staan hele leuke babyshower spellen op internet (spelletjes zijn namelijk wel erg leuk om te doen) bv was ophangen met hindernissen (baby in je arm, mobiel in je nek en dan timen met een stopwatch) Poep raden in de luier (een mars, snicker ed. laten smelten in een luier doen en mensen laten raden wat voor candybar het is) Potjes proeven (de groente raden) evt met blinddoek of potjes blanco maken Je kan iets leuks doen voor de zwangere zoals buik laten schilderen en een mooie foto van laten maken of in gipsen met allemaal meiden (is superlachen!!) Alles leuk versieren in roze en blauw (of als het geslacht al bekend is in die kleur natuurlijk) met snoepjes e.d. Evt een mooie babyshower taart laten maken
Wie is wie? Laat iedereen een eigen babyfoto meebrengen. Deze worden verzameld en op de achterkant genummerd. De foto's gaan de kring rond en de gasten moeten opschrijven bij wie elke foto hoort. Wie de meeste goede antwoorden heeft, krijgt een prijsje.
Dik, dikker, dikst Om de beurt mogen de gasten een stuk van een bol wol of een rol toiletpapier afknippen. De bedoeling is dat dit stuk precies om de buik van de zwangere past. Wie er het dichtst bij zit, wint een prijsje. Voelen maar Geef een doos door babyspulletjes erin (veiligheidsspeld, luier, speentje, dat soort zaken). Raadt zonder te kijken wat er in zit.