Hoi, Mijn meisje van 6 weken heeft de afgelopen week 3 keer gehad dat ze erg rood aanliep en kokhalsbewegingen maakte. Het lijkt dan echt dat ze stikt. Nadat ik op haar rug klopte ging de roodheid weer weg. Ik ben nu zo ontzettend bang geworden dat ik ze eignelijk nog geen minuut alleen durf te laten. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de kinderarts ivm reflux. De arts denkt dat dit het niet is en adviseerde johannesbroodpitmeel. Dit gebruik ik nu sinds gisteren in combi met borstvoeding. Toch heeft ze het vannacht weer gehad. Wie herkent dit? Volgens de arts zal ze niet stikken (in een beetje melk) maar ik vertrouw het echt niet.... OP internet kan ik niet echt veel vinden, misschien herkennen jullie iets in mijn verhaal.
Google eens op een verborgen reflus..Vaak typeren kinderartsen een refux met veel spugen, als dat niet het geval is, dan hebben ze ook geen reflux, aldus de meeste kinderartsen.....Bij een verborgen reflux echter spugen ze niet, maar komt er zuur omhoog gaan ze van kokhalzen... Jbm bied vaak een uitkomst maar ook niet altijd...Ze kunt er een beetje mee experimenteren, bv 2 schepjes mee beginnen, of anders bv 3 schepjes.. Succes!
mijn zoontje heeft t nu ook 3 keer gehad. naar mijn idee stopte hij idd ook echt met ademen, echt doodeng! mijn zoontje heeft reflux, maar volgens onze ka hoort dat niet bij de reflux. verder maakte ze er niet veel van. ik heb dus ook geen idee wat t is. maar weet wel dat het vreselijk eng is
Kan best verborgen reflux zijn!! Marin had het in het begin ook heel vaak, en dan vooral snachts! Echt te eng gewoon! Toen ze speciale dikke voeding kreeg heeft ze het niet meer gehad. Alleen met de lactulose brr ik durfde het op een gegeven moment niet meer te geven! Ze bleef er zowat in! Dus sindsdien door de fles.... Ik hoop voor je dat de voeding dikker is dat het beter gaat!
even een avulling; ik gebruik ook veel van dat meel. ik heb zelf t idee dat de voeding soms de luchtwegen in loopt dat t daardoor komt. mijn ka vond dit maar een raar verhaal. mocht je t antwoord weten, ik hoor t graagg van je
oja: toen ze net geboren was kokhalzde ze over de hele dag! Mensen schrokken zich altijd wild zo eng was het! Maar ik was er al aardig aan gewend,, maar snachts ging het echt raar!
Ik dacht zelf ook al aan verborgen reflux maar eigenlijk heeft ze niet zoveel symptomen die daar bij zouden kunnen horen. IK vind het doodeng. SUsan ik heb ook het idee dat mijn kindje dan stopt met ademen. Ben zo bang dat er iets gebeurd. Mijn arts zegt dat er niks zal gebeuren en vind het geen reflux... Op internet kan ik ook niet veel vinden over kindjes die dit ook hebben.
Eef heeft het ook.. volgens mijn buurmeisje (is verpleegkundige op de neonatologie) heeft dat te maken met het maagklepje.. die sluit bij baby's niet goed waardoor de melk soms weer omhoog komt en dan is het net alsof je je verslikt... ik heb me ooit verslikt in een slok water, nou dacht ook dat ik stikte.. Eef wordt dan ook rood en maakt zo'n roggelend geluid van achter uit haar keeltje, vaak laat ze dan een boer (of ze spuugd!) en komt er dan zo'n gelukzalige glimlach op haar gezicht, zo van "bedankt mam" ik heb vooral het gevoel dat ze het heeft als ze of heel gulzig is, of als ze half slaapt, want dan vergeten ze gewoon nog wel eens te slikken. - bij Eef hielp het indikken met johannesboompitmeel goed (zijn nu aan het afbouwen en zoek een speen met een wat dikker gat want anders raakt de speen verstopt.) - ook kun je proberen een andere houding met voeden aan te nemen, ligt ze misschien te plat? - daarnaast laten we haar halverwege altijd een boertje doen en als ze erg gulzig is dan zelfs twee. - en, misschien een gekke tip, forceer het eten niet, als ze genoeg heeft heeft ze genoeg. Wij wilden er vaak nog wat extra instoppen als we vonden dat ze niet genoeg had gehad, gevolg madam doet de mond wel open, maar laat het er gewoon inlopen en slikt amper... ik vind/vond het ook heel eng, maar het wordt echt minder en die van ons heeft daarna altijd schik dus volgens mij heeft ze er zelf niet zoveel last van.. als je het niet vertrouwd gewoon afspraak maken met HA.. succes!
heb wel t idee dat mijn zoontje er last van heeft. daarna krijst ie als een speenvarken. en t duurt soms echt een poosje voor hij weer begint te ademen. hier idd ook als ik hem te snel na een voeding neerleg. (heb nog n keintje en soms kan je gewoon nie anders) maar ook wel es gehad 3 uren na de vorige voeding. zal idd met maagklepje te maken hebben. het gekke is wel dat hij neit hoest ofzo wat hij wel doet als hij zich gewoon verslikt. hoest die van jouw wel dan sa1980? alles wat jij zegt doen we al eef. jammer he dat de artsen t nie zo serieus ofzo nemen of t nie ff verder onderzoeken ofzo.
Eef hoest ook niet echt.. en idd als je ze snel neerlegt... ik merk wel echt dat het nu minder wordt... en vroeger deed ze het ook soms na een paar uur, maar dat komt doordat ze het eten omhoog halen.. ik had dan altijd het gevoel dat ze dan meteen honger kreeg.. zo van "hey wat proef ik daar? oja ETEN! NU!" x
Susan: Mijn kindje hoest wel eens onder een voeding omdat ze zich dan verslikt waarschijnlijk door mijn sterke toeschietreflex. Maar ik heb nu dus 3 keer meegemaakt dat ze bijna stikte en dat was alle keren meer dan 2 uur na een voeding en als ze wakker was (en dus wat drukker). Moontje: bedankt voor de tips, maar ook die passen we al toe. Verder maakt ze tijdens of na het verslikken geen roggelend geluid en ze huild ook niet naderhand, ze lijkt wel wat verbaast en kijkt wat glazig uit haar oogjes. Ik geef borstvoeding en gebruik sinds 4 dagen johannesbroodpitmeel, maar dit is een ellende om het voor en na de voeding te geven. ZO erg dat ik vanochtend besloten heb om fulltime te gaan kolven, ze wil het nl niet meer van het lepeltje happen....