Hoi, Mijn meisje van 6 weken heeft de afgelopen week 3 keer gehad dat ze erg rood aanliep en kokhalsbewegingen maakte. Het lijkt dan echt dat ze stikt. Nadat ik op haar rug klopte ging de roodheid weer weg. Ik ben nu zo ontzettend bang geworden dat ik ze eignelijk nog geen minuut alleen durf te laten. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de kinderarts ivm reflux. De arts denkt dat dit het niet is en adviseerde johannesbroodpitmeel. Dit gebruik ik nu sinds gisteren in combi met borstvoeding. Toch heeft ze het vannacht weer gehad. Wie herkent dit? Volgens de arts zal ze niet stikken (in een beetje melk) maar ik vertrouw het echt niet.... OP internet kan ik niet echt veel vinden, misschien herkennen jullie iets in mijn verhaal.
Google eens op een verborgen reflus..Vaak typeren kinderartsen een refux met veel spugen, als dat niet het geval is, dan hebben ze ook geen reflux, aldus de meeste kinderartsen.....Bij een verborgen reflux echter spugen ze niet, maar komt er zuur omhoog gaan ze van kokhalzen... Jbm bied vaak een uitkomst maar ook niet altijd...Ze kunt er een beetje mee experimenteren, bv 2 schepjes mee beginnen, of anders bv 3 schepjes.. Succes!
mijn zoontje heeft t nu ook 3 keer gehad. naar mijn idee stopte hij idd ook echt met ademen, echt doodeng! mijn zoontje heeft reflux, maar volgens onze ka hoort dat niet bij de reflux. verder maakte ze er niet veel van. ik heb dus ook geen idee wat t is. maar weet wel dat het vreselijk eng is
Kan best verborgen reflux zijn!! Marin had het in het begin ook heel vaak, en dan vooral snachts! Echt te eng gewoon! Toen ze speciale dikke voeding kreeg heeft ze het niet meer gehad. Alleen met de lactulose brr ik durfde het op een gegeven moment niet meer te geven! Ze bleef er zowat in! Dus sindsdien door de fles.... Ik hoop voor je dat de voeding dikker is dat het beter gaat!