Daar gaan we weer, nieuwe sprong..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hi mama's,

ging het net een paar weken super makkelijk met mijn meisje, nu lijkt het erop dat ze weer in de volgende (6 maanden) sprong is beland..
    Drinken wil ze weer niet, heeft veel driftbuien en slaapt erg onrustig.
    Ook is er een tandje doorgekomen, dit zal ook het nodige veroorzaken ;)

Hopelijk duurt deze 'sprong' wat minder lang dan de vorige, die was echt slopend! :$

Zijn er meer mama's met kindjes die weer een sprong in gaan?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik wil alleen maar zeggen SUCCES! Hier was de zes-maanden-sprong de heftigste tot nu toe..

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Oei, dat klinkt wel heftig! :$
    Ik vond de vorige sprong al heel zwaar. Zo zwaar dat ik op een gegeven moment huilend tegen mijn vriend zei dat ik maar een nachtje bij mijn moeder ging logeren om even bij te kunnen tanken. Dat is gelukkig niet nodig geweest, want alsof ze dat doorhad, werd ze weer de vrolijke lieve meid die ik daarvoor kende :D

Maar bedankt, nu kan ik er rekening mee houden dat deze ook erg zwaar kan zijn ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

schijnt idd de heftigste te zijn, na die vorige....een soort verwerking van alle sprongen tot nu toe..

ikd ahct dat ie hier maar even duurde...maar hij is weer terug lijtk net...

volgens mij hou je dat gewoon met babies...die moeten zoveel leren, logisch toch....tis alleen idd jammer, als je net even gewen dbent dat het weer zo goed ging...

bereid je op het ergst, kan het allemaal meevallen :D

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou heb hier een sprong gehad van 4 maanden tot bijna 6 maanden oud geloof ik. tis net een weekie iets rustiger, eindelijk ietsje beter slapen. ipv van elke 30 min wakker is het nu elk uur. en soms een paar uur achter elkaar slapen gelukkig!
    maar hij begint zich nu weer iets anders te gedragen. dus ik geloof ik dat een rust pauze van een week heb gehad, en dat we gaan beginnen aan de volgende sprong, joepie ;)

moet wel zeggen... sinds een paar dagen in zn box. hij lag gewoon op zn rug te spelen en ik ging drinken pakken in de keuken. ik kom terug en hij lag ineens op zn buik! dus ben dan wel weer trots :D en ik hoor soms een b, p en t voorbij komen met praten (daar lijkt het op in ieder geval)

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    zit even te denken dat ik zeker blij ben dat ie nu allemaal nieuwe dingen kan 'zeggen'. hij heeft geloof ik 1,5 maand lang alleen maar gegild de hele dag, was zowat doof :p

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat ik eerst even melden dat ik geen idee heb hoe het zit met al die sprongetjes, maar volgens mij is dat allemaal uit de lucht gegrepen hoor. Wij als volwassenen zijn toch ook wel eens slechter te spreken zonder dat het te maken heeft met een sprong?
    Natuurlijk ontwikkelen baby's zich zo snel dat ze het niet altijd even goed kunnen verwerken, maar om dat nou onder de noemer "sprongetje" te zetten...Ik vind het een beetje vreemd.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    volgens mij zit die van mij constant in een sprong hahah. Net als ik dan denk wow wat ging dat slapen goed vandaag, is het een half uur later alweer mis.

Ach we gaan er maar in mee. Acceptatie is al het halve werk hier :)

xxx

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik was en ben eigenlijk anti-oei ik groei maar hun sprongentheorie klopt (hier) wel..

Je hoeft het geen sprong te noemen, kan ook groeispurt zijn :D

10. fafje

fafje Niet meer actief

ik noem het eigenlijk ook een groeifase, maar hier op het forum wordt er in die term vaak gesproken, hier klopt het al vanaf het begin volgens het oei ik groei...dus ben er ook in gaan geloven...

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier hetzelfde eigenlijk. het klopt elke keer wel zo ongeveer hier.
    of iemand nou wel of niet vind dat het zo is, moet iedereen zelf weten. maar er zijn gewoon lastige periode's die je kleintje (en jij ;)) doormaakt.

12. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik geloofde eigenlijk ook niet echt in de sprongen. Kreeg het boek als kraamcadeau en dat had ik boven ergens weg gelegd. Toen er op een gegeven moment geen land te bezeilen was met mijn dochter had ik het erbij gepakt, en het klopte precies! Ook alles wat ze daarna kon doen volgens het boek. En alle opvolgende sprongen klopten ook.

Ik geloof er dus wel in, maar sommige kinderen hebben er misschien bijna geen last van. Ieder kind is anders :)

13. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik zou niet weten hoe een sprongetje is, ik heb het boek 'oei ik groei' ook wel maar Simone is al 8 maanden sprongloos lijkt het wel. Deze week is ze dan wel wat minder actief dan normaal, ze wil minder spelen, ze slaapt iets meer en vanmorgen had ze koorts, maar verder is ze nog even makkelijk als in de afgelopen 8 maanden.....

Dat gaat nog wat worden als ze 2e wel van die duidelijke fases krijgt, we zijn nu wel erg verwend natuurlijk :)

14. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ik heb het boek ook en het fijne vind ik dat je leest wat de belevingswereld is van je kleine. Wat het leert en wta het met je baby doet. Je krijgt een soort van begrip van de situaties. Als je baby voor de zoveelste keer jengelig is of weinig slaapt of anders dan anders is.
    Vind het wel fijn. De 6mnd sprong zit hij nu in, of komt eraan. Sinds gisteren rolt de kleine van links, naar rechts en andersom en van de buik naar de rug..helemaal in zijn sas! En ik heb m vannacht sinds weken helemaal niet meer gehoord, ook niet even wakkeer voor zn speentje. Dus je merkt wel weer een fase verder ;)

ps. Silly wat leuk om je hier weer 's tegen te komen!! met je kleine gaat het goed zo te lezen :) Klasse joh!!

15. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hi Pina,

wat leuk om je weer te zien! Wil je al voor de tweede gaan? Wauw! :D
    Dat is lekker vlot!

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa het gaat goed! veel gebeurt met hem in de tussentijd omdat ie te zwaar is. ziekenhuis in, ziekenhuis uit geweest met hem. maar ze weten het niet
    gaat alles bij jullie ook goed??

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou de sprong is begonnen hier. hij is al vanaf 1,5 maand eenkennig, maar tis nu op zn hoogtepunt
    eergister bij zn opa tranen met tuiten huilen, en gister toen oma er was ook.
    de hele tijd staren, en kijken van ben je er nog. ik mocht hem niet op de bank leggen anders ging hij huilen. niet in zn box, niet op het bed. alleen op schoot was goed.
    op schoot ook piepen en zeuren. en ze moesten vooral niks tegen hem zeggen anders ging hij nog harder huilen

18. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hahaha, dat heb ik hier ook Silly! Vanmorgen kwam mijn vriendin oppassen omdat ik autorijles had. Nikki werd net wakker toen ik terug kwam. Ze zag mijn vriendin; tranen met tuiten! (terwijl ze normaal gesproken gek op haar is) Ze wilde alleen op mijn schoot, dicht tegen me aan. Anders is het noooooit een schootkind :D

Even off topic; ik was net een broodje aan het eten en ze was zó aan het kijken dat ik het niet kon laten en haar een klein stukje heb gegeven:). Ze was aan het kauwen als een malle en vond het lekker!!
    Nog een weekje en ze is een half jaar, kan vast geen kwaad toch?

19. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij moet je brood wel even langzaam opbouwen en beter vanaf 6 mnd pas...langzaam aan die gluten introduceren..

20. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja inderdaad. Ze heeft maar 3 hele kleine stukjes gekregen hoor! (grootte kleiner dan 1 cm) Zal voor de rest netjes wachten, maar ze keek het zowat uit m'n mond :p

Deel Deze Pagina