Omdraaien in bed en niet willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angellove90, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Hallo dames,

De afgelopen week zit ik met een "probleempje". Als ik onze dochter van 7 maanden in bed leg, heeft ze een slaapzakje aan en stop ik d'r goed stevig in. Maar ze krijgt het voor elkaar om onder d'r dekentje vandaan te komen, en als ik dan kom kijken ligt ze achterste voren in haar bed én op haar buik.. Opzich ben ik niet bang voor het buikslapen, maar als ze eenmaal zo ligt, wil ze niet meer slapen en blijft ze zachtjes huilen..

Eerst gebruikte ik gewoon een dekentje met een overtrekje erom, maar nu heb de overtrek gebruikt als laken en de deken dwars gelegd, zodat ik veel deken heb om haar strak in te stoppen. Maar dat helpt zelfs niet.. En het vreemde is, als ze bij oma in haar bedje slaapt (precies hetzelfde opgemaakt), lukt het haar niet... :(

Iemand tips of ideeen???

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja Esmay heeft het ook gehad....
    En het klinkt misschien heel hard! Maar ik liet haar dan liggen (keek wel beneden op de camera of alles goed ging ) en dan viel ze vaak wel in slaap.... Vaak omgekeerd maar dan kon ik haar s'avonds als ik naar bed ging weer omdraaien zonder dat ze wakker werd of ze werd even wakker glimlacht en slaapt verder...
    Vaak viel ze dan na een minuut of 10 toch in slaap!
    Nu doet ze het nog wel gaat soms ook staan in bed, maar slaapt vaak na 5 minuten...

ik denk dat kinderen er aan wennen als je steeds naar ze toe gaat (ik weet niet of je dat doet ? ) en er dan een gewoonte van maken ?

En anders misschien toch nog iets strakker opmaken ?

3. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nog even een aanvulling op de vraag die ik eerder gesteld heb. Mijn dochtertje is nu vanaf zondagmiddag bij oma, en daar blijft ze dus wel gewoon liggen! Ik begin me nu af te vragen of het misschien door de verschillende ledikantjes komt, of ze er wel/niet uit kan komen..

@kleintje88 Ik had inderdaad gedaan wat je zei, om haar toch te laten liggen. Dus ik had haar rond 19.15 uur naar bed gedaan, na veel mopperen was ze (dacht ik) toch gaan slapen. Dus om 23.15 uur ben ik heel zachtjes gaan kijken om d'r dan weer goed te leggen en opnieuw in te stoppen.. Maar lag ze klaar wakker op d'r buik naar me te lachen.. *zucht*

Misschien ga ik toch maar eens klittenband onder het matrasje maken.. ;) Grapje uiteraard...

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Je kan de Snoozz gebruiken. Daarmee kan je haar vastleggen in bed, zodat ze niet meer kan draaien.

5. adi

adi Niet meer actief

Maar dat is toch zielig? (ik ben even gaan googlen wat je bedoelt)

TS: Heeft zij er veel last van? Want ik lees dat ze dus (na eventjes) in slaap valt en niet echt hard gaat huilen? Misschien ligt ze zo gewoon lekkerder?
    En is het bij oma misschien kouder op de kamer? Dat ze het bij jullie te warm heeft en zich uit de dekens wurmt?

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Mijn dochter kon zich met 3,5 maand omdraaien en begon dan vreselijk te huilen, omdat ze niet terug kon draaien. Wij hebben toen de Snoozz gebruikt en ze sliep weer super. Toen ze met 5 maanden weer terug kon draaien hebben we het ding weer weggelegd en toen was het goed. Ze kon toen ook in bed draaien en was ze weer helemaal tevreden. Dus niks zieligs aan (in haar geval).

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb onze dochter een hele tijd teruggedraaid op haar rug maar daar ben ik mee gestopt en nu draait ze zelf terug op de rug..

8. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Ik vind dat je een kindje van 7 maanden niet meer vast moet gaan leggen hoor!!! Mijn oudste ging ook rond die leeftijd draaien en op zijn buik liggen. Dat doet hij nu nog, het is gewoon zijn slaaphouding. Zo lang ze niet heel hard huilt zou ik haar gewoon even de kans geven om zelf in slaap te vallen. Daar help je niet alleen haar mee maar ook jezelf. Ze worden alleen maar onrustiger als je ze steeds 'goed' gaat leggen, geef het een kans zou ik zeggen...

9. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik denk dat de snooze afhangt van het kindje, wij gebruiken hem ook sinds kort e draaide haar hele bed door maar slapen ho maar alleen maar huilen en niet echt schreeuwen maar toch, nu met de snooze slaapt ze heerlijk en ook huilt ze niet, ik neem aan dat als ze het echt vervelend zou vinden ze wel zou gaan huilen.

10. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jeetje, dit is echt super! Ik moet zeggen dat ik me altijd wel bezig houd me nieuwe spulletjes op babygebied, maar dit heb ik nog nooit gezien! Ik denk dat dit echt een oplossing voor ons is. Ik vind er niets zieligs aan. Mijn dochtertje heeft altijd lekker geslapen op haar rugje (en bij oma nog steeds ;)). En als ze op haar buik ligt, kan ze gewoon niet tot nauwelijks in slaap komen. Terwijl ze normaal gesproken een paar minuutjes ligt te brabbelen en dan lekker gaat slapen..

Ik heb ook nagedacht wat jullie opmerkten, over dat ze het te warm zou hebben.. Dus ik heb ook geprobeerd haar in een shirtje en dunne slaapzak te leggen, met alleen een lakentje.. Maar toen kwam ze er nog steeds uit. Dus daar ligt het echt niet aan..

Morgen ga ik haar weer ophalen, dan probeer ik het nog een nachtje, maar anders ga ik meteen zo'n Snoozz halen.. Bedankt voor de goede tip!!

11. adi

adi Niet meer actief

Met 'zielig' bedoelde ik dat een kindje van 7 maanden de vrijheid moet hebben om zich lekker te draaien en de eigen houding te vinden.
    Met 3 maanden vind ik dat anders, dan hebben de de kracht er niet voor, en kleine babys vinden de geborgenheid heel belangrijk.

12. misa

misa Niet meer actief

Helemaal mee eens. Hoe moet je kindje dan straks leren zelf in slaap te komen als de snooze niet meer kan/past? :)

Deel Deze Pagina