werkende moeder 1 kind thuis 1 kind op school

Discussion in 'De lounge' started by Kelly1312, Sep 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Ik heb een vraagje aan de werkende moeders.

Ik heb een dochter van 4 die op school zit en een zoontje van 2.5 thuis. Ik werk dus niet.
    Mijn man is full time aan het werk.

Graag zou ik eens willen horen hoe andere werkende moeders dat doen met de kids.

Bijvoorbeeld met het jongste kind waar gaat hij/zij heen als jij werkt en hoe doe je dat met schoolvakanties?

Ik zit er over na te denken om werk te gaan zoeken voor een paar dagen maar dan moet mijn zoontje dus naar opvang of zoiets.
    Maar hoe moet dat dan in de vakanties?

En is het nog wel betaalbaar opvang? Tegenover het werken, ik bedoel hou je uberhaubt wel iets over als je een paar ochtendjes werkt?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik werk ook niet maar als je zou werken gaan ze die dagen tot vier jaar gaan ze naar de kinderopvang of gastouder of andere oppas en vanaf.vier jaar naar de voor tussen naschoolse opvang.

3. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een hele lieve mams... en mn schoonmoeder als eventuele back-up. ook is mijn man bakker en werkt dus snachts. dan ga ik werken als hij thuiskomt.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze kinderen zijn altijd naar een kdv gegaan. De kinderen die op school zaten gingen op mijn werkdagen naar de vakantieopvang van de bso. Ik werk onder schooltijd dus naar de gewone bso hoeven ze niet.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Die van ons zijn altijd naar kdv gegaan :)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik heb drie kinderen, de oudste zit op school, de twee jongsten nog niet. Ze gaan allemaal 's ochtends vroeg naar de gastouder en die brengt en haalt van en naar school en vangt ze allemaal op.

Qua kosten, ik weet niet of het loont. Dat ligt er aan wat je man verdient, wat jij gaat verdienen, hoeveel je terug krijgt van de belanstingdienst, welke soort opvang je kiest. Maar je kunt een aantal proefberekeningen maken op de site van de Belastingdienst

Proefberekening toeslagen

Ik vind persoonlijk dat het altijd loont om te gaan werken, want door werken en ervaring op te doen gaat je salaris omhoog en zal het in de toekomst zeker lonen.

7. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Mijn ouders werken zelf en mijn schoonmoeder is zwaar hartpatient dus die optie valt helaas af.

Ik wil gaan kijken voor ik denk gastouderopvang....

Het liefst zoek ik werk van 3 ochtendjes in de week in de thuiszorg (schoonmaak) maar geen vakanties (als ik zo'n werkgever kan vinden.....) omdat ik anders dan met me dochter zit.

Of kan je dat bij de belastingdienst aangeven dat zij alleen maar vakanties komt bij een gastouder.....

Ben er al een tijdje uit, zit al 5 jaar thuis.....

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Bij ons hebben we het zo geregeld dat de jongste twee dagen naar de kinderopvang gaat, en de oudste wordt op een dag opgehaald door opa, en een middag bso (en op die twee dagen overblijf). Tijdens de schoolvakanties gaat de jongste nog steeds naar de creche en de oudste wordt een dag opgevangen door opa (of ik blijf thuis, of mijn vriend) en een dag is er dan opvang van de bso.

Het verschil met jouw situatie is dat mij vriend twee dagen in de week thuis is (die werkt deels in het weekend). Dat scheelt. We werken bij elkaar 64 uur, maar we hebben maar 2 dagen opvang.

Wat betreft lonen: wat Juul75 zegt is waar. Bovendien is mijn ervaring dat de toeslagen echt helpen. Wij verdienen niet slecht, maar de opvang kost ons ook niet heel veel (netto 250 euro in de maand). Maar je moet het gewoon eens uitrekenen.

9. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,569
    456
    83
    Ik ben zelf gastouder en ik vang 1 kindje op dat naar school gaat en haar zusje is hele dagen bij mij. Tijdens de vakanties komt het oudere kindje ook gewoon hele dagen. De vraagouders krijgen dit gewoon vergoed via de kinderopvangtoeslag.

10. twinkle star

Je kan voor vakantieopvang idd belastingteruggave aanvragen.

11. liekeb

liekeb Lid

Jan 19, 2011
    86
    11
    8
    Je kunt ook een baan zoeken in de avonduren of in het weekend. Je hoeft dan geen opvang te regelen. Je zult alleen minder tijd met z'n allen doorbrengen. De kinderen liggen het grootste deel van de avond op bed...

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij werken allebei voltijds. Tot 2,5 jaar gaat ze naar de onthaalmoeder, daarna naar de kleuterschool.

13. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

Aug 30, 2011
    5,930
    0
    0
    Bollenstreek
    Wordt helaas ook lastig. Mijn man is vrachtwagen chauffeur en deels van het jaar internationaal dus veel weg.

Maar iedereen bedankt voor de tips.

Nog 1 vraagje moet ik eerst werk gaan zoeken en als ik dan een baan heb gevonden een gastouder zoeken of eerst een gastouder en kind daar al brengen en dan werk xoeken....

14. Rostie

Rostie Actief lid

Jun 23, 2014
    199
    0
    0
    Wij hebben een gastouder
    op maandag en dinsdag gaat de jongste 2 dagen naar het kdv.
    op donderdag als ik werk dan gaat de jongste ook naar de gastouder.
    op vrijdag is mijn man thuis.
    De gastouder vangt mijn oudste dochter dus maandag, dinsdag en donderdag op.

en ja het is wel betaalbaar 2 naar het kdv was veel duurder.
    Nu komt straks de 3e erbij dus dan weer een tijdje 2 fulltime opvang.

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Onze oudste gaat op mijn werkdagen naar de bso. De jongste gaat twee vaste dagen naar het Kdv en eventuele extra werkdagen gaat de jongste naar mijn schoonzusje. Omdat ik in de horeca werk en een leidinggevende functie hebben, is mijn rooster nooit hetzelfde. Mijn schoonzusje kan maar geen werk vinden dus is zij nu mijn betaalde oppas:D

16. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meiden zijn altijd twee dagen naar het kdv gegaan en 1 dag naar oma (ik werk dus drie dagen, mijn man fulltime).
    Het is voor ons zeker nog rendabel dat ik werk. Ik verdien 1000 euro meer dan dat het kinderdagverblijf/bso ons nu kost.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik zou werken zou Caitlyn naar een gastouder gaan en Thirza zou daar na schooltijd dan ook heen gaan. In de schoolvakanties zouden ze daar dan de hele dag zijn, op dagen dat ik werk, tenzij ik zelf ook vrij zou zijn, (maar dat moet je dan wel op tijd melden :)).

18. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Ik werk 3 dagen 2 door de weeks en 1 in het weekend.
    De jongste gaat naar de gastouder de gastouder haalt ook de oudste op van school
    Ik ben echt blij dat ik het zo heb kunnen regelen

19. twinkle star

Eerst werk zoeken dan pas plaatsen bij een gastouder. Je krijgt nl pas geld van de belastingdienst als je zelf een baan hebt. Je kan natuurlijk vooraf wel informeren.

20. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je telt alle uren die je dochter naar de gastouder zal gaan op en deze deel je door twaalf. Dit zijn de uren die je per "maand" betaald aan je gastouder en waarover je toeslag ontvangt... Dus stel je neemt 8 (8 weken vakantie)x4 (ochtendje werken) uur af = 8x4=32:12=2,5 uur per maand.. Deze uren geef je op aan de belastingdienst.

Share This Page