Winterjasje - Welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door huggy, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hi mede mama's!

Graag jullie mening over het volgende...
    12 november ben ik uitgerekend van ons meisje, vandaag tijdens de groeiecho werd ze geschat op een geboortegewicht van 3190 gram. (Haar broer is geboren met 3360 gram, en qua groei en duur gaan ze precies op), maar door de SUA is er nog een iets verhoogde kans op een groeiachterstand/vroeggeboorte...

Nu ben ik op zoek naar een winterjasje voor ons kleine poppetje, en ik heb al een paar leuke exemplaren gevonden, maar... welke maat zal ik nu kopen??
    Maat 56, waar ze dan (hopelijk) bijna de hele winter in kan, of toch maat 62 waar ze vooral in het begin zowat in verzuipt? (ik heb nog een mooie grijze winterjas van haar broer liggen in maat 62 die ze eventueel aan kan als maat 56 te klein wordt)

Wat denken jullie?
    Hoe lossen jullie dit op, wat is wijsheid?
    Alle tips welkom!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik zou maat 50 of 56 kopen. 62 is erg groot

zoon was 3565 bij de geboorte en heeft nog weken in maat 50 gezeten, dus denk dat 62 dan erg ruim zou zijn voor een jas

3. Onje

Onje Niet meer actief

Lemmy zat in 62 qua winterjas, ging ook makkelijk over zijn kleding heen geen gedoe met opkruipende mouwtjes enzo
    oh hij was 3648 gr bij geboorte

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen winterjas. Lekker vestje en onder een dekentje in de wagen of in een wrapper. Met die kleintjes gebruik je vaak geen jasje omdat het zo'n gepriegel is en ze toch warm in de wagen liggen.in de wandelwagen heb je geen winterjas nodig. Na een paar maanden kan je altijd nog een jasje in de goede maat kopen.

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik heb een softshell jasje gekocht in maat 62, in het begin is die waarschijnlijk te groot, maar dat lijkt mij met een jasje niet zo'n probleem. Lekker dik vestje er onder, mouwtjes omslaan en je bent al een heel eind. Ik moet het nog ervaren hoor, voor hetzelfde kom ik er straks heel hard op terug, maar zo had ik het bedacht hihi.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier een mannetje van 3170 en 50/56 viel al groot.
    Dus ik zou voor 50/56 gaan. Kunnen ze wel even aan hoor met jasjes

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zou gaan voor een maat 56.
    Of gewoon een lekker vestje voor haar i.p.v. een winterjas.
    Ik had bij de 1ste ook een winterjas, maar nummer 2 had alleen vestjes aan.

8. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Bedankt voor jullie adviezen,!
    Geen jas vind ik geen optie, ik wandel erg veel de stad of de Biesbosch in ook in de winter! Ik weet nog van mijn zoontje dat een dik vest & dekentje gewoon niet toereikend was.

Ik ga nu ik jullie adviezen gelezen heb inderdaad voor 56...
    Wanneer deze te klein wordt kan ze grijze jas maat 62 van d'r broer ook gewoon aan, het is toch niet een super jongens-jongens jas.

Ik ben eruit, thanks Ladies!

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ik zou voor heel in het begin ook voor een gevoerd vest gaan en dan een lekkere dikke wikkeldeken. En anders voor een jasje in maat 56. 62 lijkt me erg groot en als je toch nog een jasje in 62 hebt liggen dan zou ik als je wat nieuws wilt kopen 56 doen.

Deel Deze Pagina