Draagdoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Paard, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paard

Paard Actief lid

16 sep 2015
    245
    71
    28
    Ik ben eind juni uitgerekend en wil graag vanaf het begin gaan dragen. Ik heb hier echter geen ervaring mee, en weet dus niet of het iets voor me is. Daarom wil ik liever niet meteen hele dure draagdoeken aanschaffen.

Ik heb me al een beetje georiënteerd en kwam uit op de vipcarrier bamboo. Een rekbare doek die ik voor de eerste paar maanden kan gebruiken(dit is een doek die ondanks rekbaar toch koel is). Als dit bevalt wil ik overstappen op een geweven doek, voor langere tijd.

De reden dat ik voor een rekbare zou kiezen om te starten heeft met name te maken met het voorknopen. Ik las nl dat deze thuis al geknoopt kunnen worden en ik zo in de auto kan stappen. Het kindje kan er in en eruit zonder dat de doek af moet. Voor mij wel een lagere drempel. Zie mezelf in de stad nog niet zo gauw knopen...( eerste kindje en geen ervaring met dragen dus).

Is dit een goede overweging of zie ik dingen over het hoofd? Graag jullie advies!

2. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik heb geen ervaring met een rekbare doek. Ik kreeg het advies een geweven nier rekbare doek te nemen. Die kan je preciezer om je kindje aanspannen en rekt niet tijdens het dragen. Ik heb er een van little frog gekocht. Die vallen mee in prijs. Het knopen heb ik met dit filmpje geleerd:

https://m.youtube.com/watch?v=_PD5YKSf1Q4

En het is echt makkelijker dan het lijkt.

Met een 5 maanden heb ik een tula draagzak gekocht. Mijn kindje ging te veel draaien tijdens het knopen en dan kreeg ik het niet strak genoeg. De draagzak gebruik ik heel veel.

3. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik heb allebei, en dacht ook vooral de rekbare te kiezen in begin. Geweven bevalt voorlopig toch echt veel beter hier. Is koeler, zit telkens goed en gaat niet rekken.

4. Yummy