Mijn zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden en wilt zijn slaapzak niet meer aan in bed. Ik wil graag een dekbed kopen maar moet je dan nog ergens op letten? Ik heb een juniorbed voor hem dus wil graag een juniordekbed kopen. En moet je ook een kussen kopen? Ik heb er nu een deken in liggen maar daar gaat hij niet echt onder liggen. Ik leg de deken snachts over hem heen maar toch wordt hij al een paar nachten wakker (ik denk van de kou). Ik hoop dat hij dus wel onder het dekbed gaat liggen....
Voor zijn peuterbed heb ik gewoon een 1persoonsdekbed gekocht met de daarbij behorende dekbedovertrekken. Je hebt veel meer keuze en het is een stuk goedkoper, omdat het veel langer mee gaat. Ik zorg ervoor dat het dekbed tot aan zijn kussen komt, de rest leg ik aan zijn voeteneinde onder de matras. Dat is een flink stuk, maar geen probleem. Het voordeel daarvan is, dat het dekbed ook lekker breed is, dus is het niet koud 's nachts. Bij zijn volgende bed heb je al een dekbedset en dat scheelt weer geld.
Zoek ook nog dekbed. Volgens onze cb-kinderarts is hoofdkussen niet echt nodig tot ze naar school gaan, en dan een dun kussentje.
Hier hebben ze beiden een kinder hoofdkussentje, een heel dunne. Omdat ze altijd ons kussen afpakten ( We slapen merendeel van de nachten samen dus dan lag zoonlief al graag op mijn kussen, of op mij ) Dekbed. Wij hebben wel peuter dekbedden, vind het wel fijn als het gewoon past. Een wollen 4 seizoenen.
Dat het uitwasbaar is. Volgens mij wordt donzen dekbedden voor jonge kinderen afgeraden. En ik zou een vierseizoenendekbed kopen.
We hebbe hier eerst een synthetische gehad, maar dat was niks. We wilde graag een wollen (hebben we zelf ook), maar die kan je niet wassen met ongelukjes. Dus toen kwamen we op een 4 seizoenen katoen, en ik kan het iedereen aanraden. De peuter versie is inmiddels naar de jongste en de oudste heeft weer een katoenen maar dan een 1 persoons.
Hier 4 seizoenen dekbed en matrasbeschermer van lyocell gekocht. Schijnt de warmte het beste te reguleren en het gaat inderdaad prima. Weet niet of het gedurende de koudste winternachten ook warm genoeg is. Verder geen kussen maar we hebben een buikslaper.