Mijn zoon van bijna 5 is een erg lieve gevoelige jongen.. Hij huilt snel. Begrijpt dingen iets minder snel.. Hij heeft bijvoorbeeld 3 maanden elke dag moeten huilen toen hij naar school ging. Dat is nu goed..nu zit hij sinds vorige maand op zwemles maar wat een drama. Pff soms denk ik van heh toe nou even.. maar ik vind hem ook zo zielig.. Vind het soms best lastig om hem te begrijpen. Ik doe mijn best maar soms ben ik het gewoon even zat. Soms ben ik nog niet eens wakker en dan huilt hij al.. dan komt hij huilend uit zijn slaapkamer en verzint de gekste dingen om maar weer boos te worden. Negeren helpt wel.. Na tien minuten is het weer goed. Maar toch wordt het maar niet minder.. Herkent iemand dit? Zou graag eens ervaringen en tips willen horen.
Oudste zit ook sinds kort op zwemles, en gister ook gelijk weer huilen in de kleedkamer. Is wel pas zn 2 e keer... en dan is t ook zo over.. vind dat zo erg, dan breekt me hart. Hij is ook wel gevoelig, maar huilt niet zo hoe jij t omschrijft. Misschien zit hem iets dwars... heb geen tips maar het is wel erg wanneer je je kind zo verdrietig ziet.
Hier ook een erg gevoelig jongetje! Huilend naar school of zwemles heel herkenbaar. Ook andere nieuwe dingen zijn reden tot paniek. Hier gaat het beter sinds hij naar groep 3 is of het daar mee te maken heeft of dat het zijn leeftijd is geen idee, maar hij kan er zelf beter mee omgaan. Hij zegt nog steeds ik vind het spannend maar ga niet meer huilen! Wij merken echt grote verandering. als hij begon met huilen vroegen we altijd wat er was, we luisterden dan naar hem en probeerden dingen uit te leggen. Daarna was het ook klaar. Meestal bleef hij huilen tot bv de zwemles begon, maar schonk daar verder geen aandacht meer aan hoe moeilijk ook. Wel een arm om hem heen maar geen vragen meer. Ik weet hoe frustrerend het is maar er is zo weinig aan te doen. Hoop dat jullie zoontje ook snel een sprong maakt die onze zoon heeft gemaakt ik had het nooit verwacht dat een kindje zo snel kan omslaan
Wat fijn dat het nu beter gaat jkuil! Ik hoop dat dat hier ook zo gaat.. Mijn zoon is ook nog bijna jarig.. en hij is nu al zo zenuwachtig.. dat uit hij zich in vele dingen. er gaat zoveel om in dat koppie.. maar het is totaal geen prater. Soms zo lastig.