Lief bedoeld,maar zooooo lelijk.wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sam32, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Och mijn schoonmoeder koopt de meest goedkope dingen want "dat kan ik voor die prijs toch niet laten liggen!?" en dat vind ik opzich niet zo erg. En zolang de heren hier het leuk vinden zou het nog steeds geen probleem zijn. Maar zodra ze met broeken met glitterdingetjes aan komt voor jongens van 12 en 14 wordt het toch een stukje minder!! :D

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik zou het niet over mijn hart krijgen om het tezeggen... ze is er waarschijnlijk onwijs trots op en heeft er tijd in gestoken..
    gewoon een keer aandoen op visite en klaar...

je kan ook zoeken naar een mooie kleur (die jezelf zou gebruiken) en vragen of ze nog iets zou willen maken in die kleur..

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik maar niks ga zeggen idd, en gewoon alleen aantrekken als we er een x naar toe gaan. Ze is best heel lief,maar ook trekt ze zich snel dingen aan. Ds misschien idd niet een heel goed idee om het te zeggen.
    Helaas is mijn dochter bijna 5 en het groeien gaat nu niet meer zo heel hard, dus zit ik nog wel even aan dat vestje vast ;)
    Ik zou het alleen zoveel fijner vinden als ze ons meldt dat ze wat wil gaan breien. Dan kan ik het misschien een beetje sturen.
    Maar ja, ze wil bep dingen voor die tijd niet vertellen. Zo heeft ze een keer voor haar verjaardag een half jaar van tevoren een cadeau gekocht. Mijn schoonouders wilden ons niet vertellen wat het was, moest voor ons ook een verrassing blijven. Toen ze bijna jarig was vroegen mijn ouders wat ze wilde hebben. Dus toen heb ik gezegd, een fietsje. Die kreeg ze van hun. Bleek dat mijn schoonouders ook een fietsje hadden gekocht,maar mijn ouders waren net iets sneller met geven. Best dom toch?

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn ma heeft ook een vest zitten breien voor mn zoon... spuug lelijk want ik hou daar echt niet van. ze had voor geboorte ookal wat dingen zitten breien (bleeeeeh) maargoed ehh ja kheb niks gezegt. ik zei Dankje en thats it. ben er verder niet opin gegaan.

5. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn moeder heeft er ook een handje van...
    Het valt dr volgens mij nog steeds niet op dat ie de gebreide kleertjes nooit aanheeft... ze zegt er tenminste nooit iets over. :D

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou er niets van zeggen hoor ze bedoeld het toch goed... zou het vest dan extra aantrekken bij je kindje als ze komt of je daarheen gaat.... ach wat maakt t uit... je kind herinnerd zich er later toch niets meer van... :p

7. mroos

mroos Niet meer actief

Zolang ze het bij 1 vestje laat zou ik niks zeggen hoor. Daarnaast vind ik spuuglelijk gebreide vestjes in combinatie met een stoere broek altijd nog wel wat hebben;).

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik zou niks zeggen, en haar een foto geven waarbij ze het aanheeft
    zal ze trots zijn

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het zeker niet zeggen, ook al zeg je het lief dan kwets je iemand toch op zo'n moment. Gewoon aantrekken met buiten spelen enz. en eventueel op het kdv ofzo en verder niks van zeggen.

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou idd ook gewoon in de rol van opdrachtgever kruipen en vragen om vestjes oid in een bepaalde kleur of kleuren. Zo heeft je schoonmoeder het idee dat jij echt zit te springen om nog meer vestjes en heb jij iets toonbaars voor je meisje.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, ik zou het niet zeggen. ik zou dat heel kwetsend en brutaal vinden. ik vind dat mensen tegenwoordig overal moeilijk over doen. ze heeft er plezier in dit te doen voor haar kleinkind, laat haar in de waan. je hoeft het haar niet eens aan te geven, als het een paar keer aangeeft als je bij hun op visite gaat is het ok. dat uurtje overleef jij heus wel en je dochter ook. voor je het weet is ze er weer uitgegroeid.

12. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochters zijn dol op beppes gebreide sokken, mogen hier graag op lopen in de winter in huis en in de sneeuwboots;)

Gebreide vestjes toch leuk over een spijkerbroekje? ideaal in de winter als het echt koud is onder de jas. Heerlijk warm en daar gaat het toch om?;)

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik zou mijn vriend er wat van laten zeggen. Ik ga mijn dochter echt geen dingen aan doen die ik zelf verschrikkelijk vind. Dat vind ik dan echt zonde van de tijd en moeite die het gekost heeft.

14. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    een leugentje om bestwil is niet verkeerd denk ik.

15. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wolletjes, geweldig! ik hou van wol, maar, dan wle wol dat niet prikt, dat zou voor mij de enige reden zijn om iets liever niet aan te trekken. Wolletjes in felle kleurtjes met streepjes die in eerste instantie niet bij elkaar passen staan super leuk met een spijkerbroek of rokje met stoere bruine laarzen in de winter, helemaal als er ook nog eens een muts met punt aan zit en het haar lekker warrig, heerlijk, zulke kinderen ;)

Mijn moeder heeft vanmorgen, onder toeziend oog van mijn meisjes in 1 uurtje 2 jurkjes en 2 knikkerzakken gemaakt. We gingen 's avonds nog eten en vliegtuigen kijken op Schiphol, en dat zie je heel duidelijk dat ze er op die manier gewoon enorm uniek uitzien, en niet zoals ieder kind dat daar loopt. Ik vind het meeste dat H&M bijv. verkoopt super leuk, maar zoiets zelf gemaakt, waar de kinderen enorm blij mee zijn, is JUIST heel erg leuk.

Mijn oordeel: laat haar lekker en combineer het truitje lekker met stoere kleding, wie weet sta je nog versteld hoe leuk dat staat! :)

16. Leyni

Leyni Niet meer actief

Ik zou, wat eerder al gezegd is, zonder te klagen aannemen, je dochter het vest aantrekken als je een keer op visite gaat of zij bij jullie, en daarna zelf wol kopen en vragen of ze daar wat van wil maken 'omdat het zo leuk bij die ene broek staat' ofzo. Zo kwets je geen mensen en is iedereen blij. En voor die ene middag zal je dat vest ook wel overleven :)

17. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    helemaal mee eens zo zou ik het ook doen!
    zeg nooit als ik iets krijg dat ik het lelijk vind.meestal is het goed bedoeld.

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier ook al die gebreide jurkjes tuniekjes vestjes overgooiertjes hesjes rokjes truitjes ponjo's er zitten dingen bij die trek ik niet en soms 1 keer aan. Sommige dingen zijn wel leuk had aan mijn oma gevraagt of ze vestjes kom breien met winnie the pooh erop zie zijn zo leuk geworden.

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier t zelfde.
    Mijn oma naait veel kleertjes voor mijn dochter. Soms is het heel leuk, maar ook erg vaak gewoon afschuwelijk!!!!
    Ik zeg altijd heel lief dank je, en trek het mijn dochtertje alleen aan als we daar zijn, en ik zeker weet dat verder niemand het ziet.. Vaak ziet mijn oma dan zelf ook al dat het eigelijk niet zo heel leuk is, en maakt het opnieuw en dan (in overleg) van een leukere stof.

20. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben toen we vertelden in verwachting te zijn, meteen met een brede glimlach verteld dat de Oma's een brei verbod hebben!
    Beetje komisch gebracht.

Mijn eigen ma doet wel dekentjes en slofjes e.d. maar dat is prima, ze vraagt zelfs welke kleur.

Deel Deze Pagina