Ik vind het ook een beetje brutaal/onbeschoft om het te zeggen. Ik zou het net zo doen als dat mijn ouders vroeger deden (als oma weer met verschrikkelijke wollen truien aankwam, zelf gemaakt uiteraard): 1x aan en met z'n allen ermee op de foto. Oma kreeg de foto en was er altijd ontzettend blij mee. Wij legden de truien ver weg achter in onze kasten. Iedereen blij!
vestje aan nemen, vriendelijk bedanken. Aan trekken, 1 foto maken, foto mailen naar oma en dan heel snel het jasje/ vestje heel heet wassen *oeps* kan gebeuren toch... En dan hopen dat ze geen nieuwe gaat maken.
Maar als je nooit zegt dat je iets niet leuk vind, dan blijven die schoonmoeders er toch mee aankomen zetten? Je hoeft toch ook niet bot te zijn? En meteen ondankbaar? Ik zei eerst ook niks tegen mijn schoonmoeder, maar ben het wel gaan doen omdat ik bepaalde kleding gewoon niet mooi vindt (of bepaalde kleuren) en ik vind het zonde als zij dan dingen koopt die ik niet aan doe (mijn schoonmoeder is van de merken, dus is ook geen goedkope kleding). Ik heb toen we op bezoek waren een keer gewoon een gesprekje aan geknoopt met haar en heel vriendelijk gezegd dat ik het gebaar ontzettend lief vindt en erg waardeer maar dat niet alle kleding mijn smaak is. Toen zijn we samen achter de pc gedoken en heb ik laten zien wat ik wel leuk vindt! En nu krijg ik meestal ook nog in overleg, hele leuke kleertjes voor mijn ventje!
Myn schoonouders breien dan wel niet maar die komen ook altijd met die vreselijke kleertjes aanzetten in onmogelijke kleuren! En het rare is, is dat wij al een paar keer hebben aangegeven wat onze smaak is en wat niet om dit soort dingen dus te voorkomen. Helaas trekken ze zich hier weinig van aan en al die kleertjes eindigen dan ook in de prullenbak..
Mee eens!! Zo ging het bij ons ook en ik zou het ook niet zeggen. Vind ik ook een beetje kwetsend en brutaal.
Haha mijn schoonmoeder heeft ook wel eens lelijke dingen gemaakt die ik mijn zoontje zelfs nooit heb aangetrokken. Ik probeer haar nu opdrachten te geven zodat ze wel iets leuks maakt en zodoende toch haar verlangen om iets te maken kan bevredigen. Zo heeft ze al wat leuke mutsen en sjaals voor in de winter gebreid (altijd handig) en heeft ze voor beide jongens een onwijs leuke quilt gemaakt.
Mijn schoonmoeder maakt ook regelmatig dingen voor de kleine meid, die ik niet altijd leuk vind. Ik zeg er niets van, want het is zo vreselijk lief bedoeld van haar! Trek het haar af en toe aan als we daar op bezoek gaan en verder ligt het in de kast Vind dat je het eigenlijk niet kan maken om te zeggen...
O ja ik ken dit, Toen ik zwanger was van mijn eerste heb ik gebreide (lelijke, vonden wij dan) truitjes gekregen. Heb er nooit wat van gezegt. Heb mijn dochtertje en zoon (ze had ook later een truitje gebreid voor hem) aan getrokken en een foto gemaakt, uitvergroot en aan haar gegeven. Nu passen ze de truitjes niet meer ( en dat vinden wij zo erg )
Ik heb ook zo'n schoonmoeder! Ze komt met de vreemdste dingen aan zetten. Vorige week kwam ze aan met allerlei spullen, sommige waren erg leuk... maar toen pakte ze een knal geel setje met jawel....... BLOEMEN er op!!! Zie mijn banner..... we krijgen een ventje! Ik heb dit maar gewoon aangenomen en helemaal achterin de kast geduwd! Sommige dingen die ze haalt zijn erg leuk, en dan ben ik ook over enthousiast en minder leuke dingen een opmerking maak van: Oja, leuk!
Hier ook een schoonmoeder die een keer een trui had gebreid. Ik vond em niet lelijk maar gewoon niet fijn omdat ik niet tegen wol kan. Ze deed em mijn dochter aan en die begon meteen te huilen en te bewegen, het kriebelde haar zo! Ik heb een week later een coltruitje gekocht voor eronder maar toen ik die trui uit de kast pakte begon ze gelijk weer te huilen en zei ze dat ze die trui nooit meer aan wil! Die juikt! Schoonmoeder heeft nooit meer wat voor m'n dochter gebreid. Ze is ook heel warmbloedig en heeft het al snel te warm, met zo'n dikke trui helemaal.
haha, hier ook zoiets... Toen wij net wisten dat we zwanger waren kwam een collega van mijn partner langs met een cadeautje. Ontzettend lief natuurlijk. Totdat ik het uit had gepakt... zijn ouders hadden een vestje en mutsje gebreid in een geel-bruinige kleur van een nogal goedkope wolsoort , heb ik het idee, want het voelt nog eens heel stug aan ook. We wisten niet waar we kijken moesten en hebben gedaan alsof we het prachtig vonden. Ik denk dat ik het maar een keertje aantrek en er snel een foto van maak ofzo. Ik ben meestal niet op mn mondje gevallen , maar in dit geval vond ik het nogal ondankbaar overkomen als ik eerlijk zou zijn geweest. Die mensen hebben toch hun best gedaan , denk ik dan maar
Hahaha, ja, of ze hebben iets wat hun schoonmoeder gebreid heeft gewoon ingepakt en weggegeven :-D.... (ik zie het mezelf wel doen)
Moeilijk, ik denk dat ik het zou zeggen. Wij hadden van mijn schoonouders ook dingen gekregen die we niet mooi vonden, had het aan gedaan toen we naar ze toe gingen. Mijn schoonmoeder vroeg, waar heb je dat nou vandaan, dus ik, van jullie gekregen. Zei ze direct, doe aub maar uit want het is echt heel lelijk, sorry Als ze nu nog zou leven zou ik in het vervolg altijd direct zeggen als ik iets niet mooi vind, zou ze na die reactie denk ik ook zeker op prijs stellen. Maar het is dus wel afhankelijk van wat voor een schoonmoeder het is, anders kun je het beter je man laten zeggen misschien