Ik voel me even dom... Ik januari ben ik uitgerekend winter dus. Die slaapzak kan mijn kindje dan toch aan??? Romper eronder dekentje overheen.... Of kan dat niet?
Omdat ik soms lees dat een ouck a baby een speciale slaapzak is???? Ik snap er zelf ook even niks van
Je hebt puckababy the bag = slaapzak Je hebt ook puckababy piep, mini etc= bakerzak! Als je dus the bag neemt, is het gewoon een slaapzak
Ik zeg doen!! (En nee je bent niet dom.. IK ben ook altijd in de war bij Puckababy, mini, piep, inbaker, niet inbaker pffff) Wij hebben voor onze oudste dochter een The Bag 7maanden tot 2 jaar gehad, wat een topding! Kost een rib uit je lijf maar na ongeveer alles geprobeerd te hebben van Hema, V&D, Wibra, Babydump noem maar op (wat ons dus wel meer dan 100 heeft gekost) is dit echt de beste slaapzak. Voor onze kleinste, nu 3 maanden, hebben we de Packababy the Bag 0-6 maanden en ook deze is helemaal geweldig, sterker nog ze slaapt er altijd in, overdag en s nachts, kan eigelijk niet zonder Dus voor ons zeker de 65 waard!! (en nu in de winter heerlijk met die wantjes) Oh en hier slaapt ze met romper, pyjama en lakentje en dun dekentje en het is zo'n 15 graden in huis s nachts..
Maar 1 der van in trouwens toch voor inbakeren.. je kan je kind toch niet zomaar inbakeren daar moet die toch slecht voor slapen ofzoiets? Leer mij bij
Echt inbakeren met behulp van doeken mag volgens mij alleen op indicatie en dat moet je dan ook leren. Het kindje kan dan ook vrijwel niet bewegen. De Puckababy piep en mini zijn meer slaapzakjes, waarbij de armpjes aan de binnenzijde zitten met nog wat mogelijkheden tot bewegen, zonder dat de baby zichzelf wakker slaat. Vaak is de reden inderdaad dat het kindje slecht slaapt, onrustig is of veel huilt.
Bij Hema hebben ze net zoiets als de Bag, veel goedkoper. Iets minder dik. Je hebt inderdaad de inbakerslaapzakken, dat hoeft niet op indicatie. Mag alleen niet als ze koorts hebben, geen goede heupjes hebben en om kunnen rollen. Sommige kindjes slaan zichzelf wakker tijdens het slapen. Of woelen heel erg. Door de piep/mini slapen ze rustiger.