Vandaag vertelde m'n zoontje in eens aan dat ie gepoept had. Heeft ie nog nooit gedaan, dus ik checken om hem een plezier te doen, maar nam hem niet serieus. Jahoor, hij had dus echt wel een poepbroek! Ik verbaasd maar enorm trots en heb hem vrolijk beloond. (Denk aan een dansje en zingen over poepbroeken. Haha) Maar nu? Moet ik hier gelijk op inspringen? Plassen geeft hij niet aan. Maar wie weet wat hij morgen zegt..! Tijd om een potje aan te schaffen en aan het werk te gaan? Of nog even afwachten en kijken naar wat hij aangeeft? Hij is nog jong. Word komende week 2.
Potje hadden wij al staan vanaf 1,5 jaar. Zo kon hij erop gaan zitten wanneer hij wilde (eerst met kleding en later wilde hij ook met zijn luier uit erop gaan zitten). Toen zei hij toen ik aan het plassen was dat hij ook wilde plassen en deed hij zijn eerste druppels in het potje (met 25 maanden ongeveer). Daarna begonnen met voor en na het slapen plasje doen op potje en steeds vaker plaste hij dan ook en ineens ook een paar keer poepen op dat moment. Daarna zijn we pas echt met blote billen begonnen (ruim 1 maand na de eerste plas).
Zou een potje aan gaan schaffen! Dit zijn de eerste tekenen dat hij zindelijk kan gaan worden. Dus begin langzaam met de kennismaking met het potje. Je hebt geen haast, maar wie weet. Hier was zoonlief redelijk zindelijk met 25 maand. Begon ook voornamelijk aan te geven van t poepen. Snel plas zindelijk, poepen duurde langer een is het enige wat nu nog wel eens mis gaat.