Broer & zus samen op zwemles?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door botervliegje, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Mijn dochter is bijna exact twee jaar ouder dan mijn zoontje (nu 3 en 1). Zat laatst een beetje na te denken over zwemles. Dat lijkt me echt een gehannes :). Zou ik ze gewoon tegelijk op les kunnen doen met 4,5 en 6,5? Of is dat voor mijn dochter echt aan de late kant? Motorisch is ze niet slecht, maar met haar 13 kilo bij 100 cm geen zwaargewicht en misschien met 4,5 nog niet aan toe? Schat nu voorzichtig in dat zoontje wel met 4,5 aan zwemmen kan beginnen.
    Hoe doen jullie het?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het zou kunnen. Hoewel ik persoonlijk 6,5 aan de late kant vind om te starten. Maar of het écht handig is? Je dochter gaat waarschijnlijk sneller door de lessen heen dan je zoon, dus dan moet je straks op 2 verschillende tijden (mogelijk ook 2 verschillende dagen) in het zwembad zijn, omdat de lestijden niet gelijk lopen.

Verder zou ik persoonlijk de gespreidde kosten ook wel handiger vinden.

Ik zie er zelf weinig voordelen in geloof ik.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Waarom lijkt het je een gehannes?
    Hier is zoon 5 en dochter 3. Ik vind het geen gehannes. Dochter blijft gewoon bij mij staan tijdens omkleden en douchen van zoon.
    De zwemles is hier op zaterdag. Als wij beiden vrij zijn, hoeft dochter niet mee. Ze wil wel altijd mee. Ze vindt het leuk in de kantine ☺

Ik vind 6.5 laat om te starten. Hoop dat zoon dan al 2 diploma's heeft.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou ook niet wachten met je dochter. Denk inderdaad dat zij dan veel sneller zal gaan dan je zoon, inderdaad dubbele kosten, je dan twee kinderen om moet kleden en af moet drogen (dat lijkt me juist een gehannes ;)), enz.

Hier is de oudste met vier jaar begonnen met zwemles, de jongste is 2 jaar en 9 maanden jonger en is tot nog toe gewoon altijd mee gegaan. Niet super handig, maar ook niet onoverkomelijk. Nu de oudste haar A heeft, gaat ze in het weekend zwemmen (kon daarvoor niet, wachtlijst was zo vol, dat ze hem hadden gesloten) en hoeft de jongste niet meer altijd mee.

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Duidelijk. Thanks ladies!

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn oudste van 4 gaat nu naar kleuterzwemmen en er zijn dan heel veel moeders met andere kindjes die langs de kant zitten, rondhangen. Het is best wel gezellig eigenlijk! Sommige dingen lijken vantevoren moeilijker dan ze eigenlijk zijn !

7. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Hier mogen ze pas beginnen met 5,5 jaar. Eerst zat de oudste op zwemmen en toen kwam de middelste erbij. Wel op dezelfde dagen, maar soms op hele onhandige tijden (de een van 16.00 tot 16.30 en de ander van 16.45 tot 17.30 of de een van 16.00 tot 16.45 en de ander van 17.30 tot 18.00 uur) Goed het was even aanpoten en nu gaat de een 2 dagen en de oudste is bezig met zijn C-diploma en mag ik ook de derde dag naar het zwembad. Soms balen, maar het is even niet anders.

Ik zu zeker niet wachten tot ze samen kunnen, want ze zullen waarschijnlijk niet samen door naar het volgende badje en dan zit je vaak toch met verschoven tijden of andere dagen.

8. misa

misa Niet meer actief

Hier zit maar 1,5 jaar tussen broer en zusje. Ik heb er ook wel eens over gedacht. Maa als ik de tegen argumenten hier lees (de een gaat sneller dan de ander, verschillende tijden daardoor, en de vele kosten natuurlijk) gaan wij dat ook maar niet doen..! :)

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou de een wel oud vinden en de ander eigenlijk wel jong. Haha aan mij heb je niks. Maar als dochter met 5 begint bv is zoon 3, dan moet het met hem toch wel te doen zijn.

Ik vind het eerlijk gezegd idd een gehannes. Het ging goed zolang de jongste in de maxi cosi zat en nu hij rondloopt daar is het een heel gedoe. Maar hij is dan ook pas ruim 1,5

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vond het wel gehannes.
    Dochter van 6 heeft voor de zomervakantie haar A diploma gehaald.
    We wachten nu tot zoon op zwemles mag (hij is nu 4) en als hij zijn A diploma heeft gaan ze samen voor B.

11. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maja82: waarom ben je nog niet even doorgegaan met B? Dat is toch in een paar weekjes gedaan? Denk dat als er ruim een jaar tussen zit, het B diploma van de oudste een stuk langer duurt.

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Whoepsie dubbel...

13. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik maak me wel op voor heel wat zwembadbezoekjes :p. Hopelijk kan meneertje tzt beter stil zitten ;);)

Deel Deze Pagina