Symptomen uitdroging/uitdrogingsverschijnselen (o.a. baby) | Mens en Gezondheid: Aandoeningen Ik hoor veel om me heen dat het weer heerst... Mijn meisje is ook al sinds donderdag aan het spugen. Wat veel moeders niet doen is op tijd met ORS beginnen. Zelf bij mijn eerste ook niet op tijd gedaan en toen werd het een opname. Een baby die bij mijn jongste op de couveusekamer heeft gelegen is ook al opgenomen geweest. Deze keer meteen begonnen toen het niet bij 1 keer overgeven bleef en ik hoorde dat er op het kdv iets heerst. In het ziekenhuis doen ze ook niets meer dan de vochtbalans weer op peil brengen en vaak met een neussonde. Maar als je op tijd maatregelen neemt, vaker kleine beetjes en starten met ors dan kan je een hoop ellende voorkomen. Baby's kunnen binnen 24 uur uitgedroogd zijn dus het gaat heel hard! Het gaat dan even niet meer of ze genoeg voeding krijgen om te groeien maar of ze genoeg vocht krijgen om niet uit te drogen. En dat hoeft voor een baby maar 450 ml per 24 uur te zijn. Ik ga er nu ook 's nachts weer even uit om wat te geven.
Wij hebben het hier ook alle 3 te pakken.. Gelukkig heeft G. geen last van koorts en spugen zoals ml en ik.. wel veel diarree maar drinkt goed dus volgens ha niet zorgwekkend..