Peuter heftig reflux

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Suusjeuh, Nov 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon lief had als baby al flink reflux en slikte hiervoor als baby losec. Toen hij ruim 1 was gestopt omdat het wel ging, geen pijn, wel spuugt hij altijd snel. Vorig jaar een winter gehad dat hij heel veel gespuugd heeft en ziek was, hoesten en hoestbuien gaat hij van overgeven. Dat gebeurde vaak een paar keer per week.

Nu is hij ruim 3. En weer verkouden. En weer hoest buien, snotterig, en ja hoor de eerste 2 spuug partijen zijn weer achter de rug. Beide keren s nachts. Sinds gisteren hebben we weer maagzuur remmers gekregen, omeprazol. Hij is echter een heel groot deel van de dag aan het op boeren en heeft steeds buik pijn (en hoofd pijn) weinig eet lust (2 hapjes brood, een beetje appelmoes met tabletje erin, weer een hapje brood en vanavond 10 stukjes macaroni zonder saus, dat was het vandaag wel wert )

Wie kan mij helpen aan tips bij zo'n vervelende reflux? Koffie drinkt hij nier, rode wijn ook niet, eet geen kruiden, drinkt geen zuivel alleen ongeveer 3 keer per week een paar hapjes kwark of yoghurt.

2. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Hier precies hetzelfde! Vanavond al 2 keer gespuugd na de hele dag te hebben gehoest. Ze is bijna 3 en heeft ook lang reflux gehad. Morgen maar weer ranitidine bestellen, dat is naast een goeie hoestdrank tegen de hoest het enige wat helpt bij haar. Succes!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Wat vervelend hè! Wij zitten nu ook weer met de emmer op het nachtkastje en handdoek stand by. Hij stikt er ook bijna in als het op komt en is dan heel paniekerig, zo akelig. Maar wel "fijn" herkenning te lezen!

4. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Nou ik was gek genoeg ook blij dat ik dit las. Ben vanmorgen om 8.00 gelijk ranitidine gaan halen, stond gelukkig nog een herhaalrecept. Hoop dat het vannacht beter gaat. Denk dat ik dit voortaan gelijk ga geven zodra ze weer verkouden is want het is inderdaad sneu als ze zo in paniek raken :( succes vanavond/vannacht!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Vandaag veel geslapen overdag en vanavond kon hij zomaar eens voor het eerst in bijna een week zn bordje weer leeg eten, hij had dus echt zn rust nodig. Het is dubbel pech dat we onze badkamer aan het verbouwen zijn en hij nu zo 'ziek' is, veel stof in huis en hoe je ook je best doet, het is niet stofvrij te houden. Ik hoop dat hij nu met wat rust en weer maagzuurremmers snel weer boven jan is. Maar hij loopt echt heel de dag door te slikken en boeren, is nu echt een soort 'gewoonte' geworden.

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    ach ja dat maakt het er dan ook niet beter op he :(
    Hier is ze na een extra dosis ranitidine en een kussen onder haar hoofd zowaar in slaap gevallen en ik heb haar niet meer horen hoesten. Hoop dat het ergste nu over is!

Share This Page