Ik wil eens weten hoe jullie met kleine kinderen (en 2 dagen werken) het huishouden doen. Ik heb 3 kids, de oudste is ruim 15 en 2 kleintjes, van 2 en 3 mnd. Hoe ik ook poets, er ligt altijd wel ergens (of overal) wel rommel. Ik hou echt alles elke dag bij, maar het blijft zo'n zooi. We hebben ook nog 3 katten, dus echt elke dag moet ik stofzuigen. Aan de bovenverdieping kom ik al bijna helemaal niet meer toe, als mijn 2 jarige in bed lig, kan ik er niks, want ze wordt overal wakker van en als ze wakker is, is ze beneden. Meestal laat ik de oudste boven stofzuigen, maar het gaat meer op het opruimen ed.
oooh ik ken het! en heb nu nog 2 kids ik poets smorgens beneden alles... en kom vaak niet toe aan boven gelukkig heb ik een man die veel mee doet zoals de was etc.... en probeer dan toch 2x per week boven op te ruimen.... en stof te zuigen etc.......
Soms heb ik een hele planning gemaakt, nu doe ik dit, zo doe ik dat en als ze slaapt knal ik dit er even doorheen... En dan heeft ze een slechte dag en loopt heel mijn planning in de soep. Soms laat ik het dan maar gewoon liggen, dan is het maar een zooitje. Het huis loopt niet weg denk ik dan maar... Gisterochtend leek hier een bom ontploft, maar ik was er helemaal klaar mee en wilde gezellig bij mijn oma op bezoek. Toen ik thuiskwam had mijn man gestoft en gezogen, heerlijk! Dan is het meteen alweer opgeruimd, want troep hebben we hier bijna niet liggen en anders verstopt in een kast haha! Maar soms ben ik geneigd om haar op mijn vrije dag ook naar mijn moeder te brengen zodat ik hier eens ongestoord keihard aan de schoonmaak kan...
heb ik net mijn moeder aan de tel, vraag ik hoe zij dat vroeger deed, krijg ik te horen, ja maar ik was van s morgens vroeg tot s avonds bezig, en jij hebt vriendinnen die op bezoek komen, dat had ik vroeger niet, daar had ik geen tijd voor alsof ik hier de hele dag visite heb....., oh ja en ik rook, dus dat scheelde wel drie uur, ja hoor mam, ik rook overdag ongeveer 8 sigaretten, die ik in 3 min oprook, want het zijn halve gedraaide en ik rook ze niet eens op. kortom ik voel me nu superkl768te.
Tja een mama moet van alle markten thuis zijn he . Hier doe ik beneden elke dag stofzuigen en om de dag stoffen. De meiden die spelen gewoon er tussendoor en als ik er dan bij moet, zitten e even op de bank. (of als baby in de box). Boven doe ik alles op dinsdagmorgen als allebei de meiden naar school zijn. Toen ze nog kleiner waren, dan nam ik ze allebei mee naar boven en dan gingen ze op 1 kamer spelen en legde ik de kleinste in d'r bedje. Ook als ze in bad zitten doe ik de rest van de badkamer poetsen en als ze dan klaar zijn, dan doe ik het bad nog even. De zolder deed ik voorheen altijd in de avond als ze op bed lagen. Nu is dat niet meer nodig en durf ik de meiden best even alleen te laten beneden, of ze komen me mee-helpen op zolder, ook altijd handig . Het is multi- tasking bezig zijn .
Uhm, nou ik doe echt niet veel en vind dat wel gewoon best. Ik probeer om de dag te stofzuigen, 1 x per week de wc's. Boven stoffen en stofzuigen 1x per week. De was als er genoeg ligt, was ik dat direct weg. Ik denk een kwartier per dag en gewoon waar ze bij zijn. Evy geef ik een sopje of stofdoek en die vermaakt zich uren. Roan tijgert een beetje rond. Badkamer doen we gedeeltelijk tijdens/ na het douchen. En verder af en toe een sopdoek. En het is altijd rommelig hier. Heb er geen moeite mee!
Soms is het lastig met kleine kinderen het huishouden te doen. Wel ontzettend lief van je oudste dat hij/zij de bovenverdieping wil stofzuigen. Wat ik zelf doe is gewoon het huishouden als de kinderen erbij zijn. Zeker toen ze twee waren kwamen ze op hun manier mij 'helpen'. Zo schattig dat mijn zoontje dan de kamer aan het stofzuigen was. Nu zijn ze wat ouder en helpen ze wat meer echt mee. Ik vraag ze bijvoorbeeld om afwas naar de keuken te brengen en als ik ga stofzuigen dan moeten ze hun speelgoed opruimen. Daarna mogen ze weer spelen. Waar ik zelf heel streng in ben is dat ze maar met 1 ding tegelijk mogen spelen. Dus niet drie dozen met speelgoed (heb van die Ikea dozen in een kast, die ze zelf kunnen pakken) door elkaar gooien, maar 1 doos tegelijk. Zijn ze daar mee uitgespeeld, dan moeten ze dat eerst opruimen voor ze met iets anders gaan spelen. En voor ze naar bed gaan moeten ze in ieder geval hun kamer helemaal opgeruimd hebben. Ik ben daarmee begonnen toen ze zo'n anderhalf waren en het zit er nu echt in. Natuurlijk mopperen ze wel eens als ze weer moeten opruimen, maar ik heb er een veel beter gevoel bij als alles is opgeruimd. Het is zelfs zo dat mijn oudste vaak uit zichzelf al gaat opruimen. Succes, ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad.
samen stofzuigen, soppen, wasophangen/droger volstoppen vind ze gelukkig erg leuk. En ik laat het niet uit de klauwen lopen . alles weer elke keer op een vaste plek terug doen. Als ze slaapt doe ik grote klussen: dweilen, ramen lappen (niet te vaak ), grasmaaien noem maar op. de was opvouwen doe ik altijd 's ochtends als ze even het zandkasteel oid mag kijken. boven doe ik elke vrijdag stofzuigen neem ik haar gewoon mee en kan ze lekker boven hengsten. de badkamer doe ik wanneer ik alleen douch maargoed heb dan ook nog maar een kindje
Ik heb er maar één.. en een puppy. Meestal even een uurtje door het huis als de pup in de bench ligt en de kleine in de box. Maar ik werk niet hoor, dus ben eigenlijk altijd thuis. Als ik naar school ga straks word het vast een stuk moeilijker haha.
Daarbij gaat het echt veranderen wanneer je kleine rommel gaat maken. of: ik probeer veel tijdens het middagsutje van de jongste 2 te doen, en veel in de avond. Met die 3 om me heen schiet het gewoon niet op.
de bovenverdieping doe ik in het weekend 's ochtends wanneer mijn vriend thuis is. de was ophangen en opvouwen doe ik er overal tussendoor. Beneden vegen/stofzuigen en dweilen doe ik wanneer de mogelijkheid is, of ik druk mijn zoon naar buiten om te voetballen
Ik zuig en dweil standaard elke avond als de kids op bed liggen. De rest doe ik tussendoor als de kids spelen
het is ook niet dat ik niets doe, Beneden: elke dag stofzuigen/dweilen, keuken en vaatwasser beetje aan kant van alles opruimen elke dag de wc, en een heleboel was bijhouden, maar wat ik opruim, ligt er zo weer, wordt daar stapelgek van. Het is hier dus wel schoon over het algemeen, maar die rommel En hoe ik ook roep dat ze hun spullen moeten opruimen, er ligt altijd wel wat. Ik doe het meeste van half 7 tot 8 uur s morgens en smiddags een uurtje als mijn dochtertje slaapt.
ik leer mijn dochter om zelf op te ruimen waar ze mee klaar is. Dan zit je niet met een kamer vol rommel. Verder stofzuigen gewoon even tussendoor, ik vraag of ze even opzij gaat en klaar. Ik vind het huishouden niet ingewikkelder met kinderen dan zonder. Ik moet wel vaker stofzuigen natuurlijk en er is ook wat meer was. Maar verder niet.
Ik heb 2 kleine kinderen van 25 maanden en 11 maanden. Het grootste gedeelte van het huishouden (stofzuigen, dweilen, wc poetsen) die ik 's avonds als de kinderen op bed liggen. Een wasje gooi ik tussendoor even in de machine en vouwen doe ik vaak als ze overdag lief aan het spelen zijn. Stofzuigen doe ik overigens elke avond en dweilen 1x per week. Boven stofzuig ik 1x per week op zondag als mijn man ook thuis is, hij blijft dan beneden even bij de kids en ik slinger er boven de stofzuiger doorheen. Dweilen boven doe ik maar 1x per maand. De douche schrob ik op zaterdag of zondag als ik er onder sta en de wastafel doe ik even snel tussendoor. Andere klusjes zoals de vaatwasser uit- en inruimen doe ik 's morgens als de kinderen even zelf spelen. En rommel...ach, daar maak ik me al niet meer druk om. 's Middags als de kids op bed liggen ruim ik een keer de meeste rommel op en 's avonds als ze op bed liggen ruimen we alles goed op.
ik heb sinds bijna 3 weken een baby erbij ...en nog een peutertje van 21 mnd.. ik doe het zo..wij staan sowieso 7u op soms 8u, eerst voed ik de kleine ( soms heeft ie al gehad en heb ik "tijd" tot een bepaald tijdstip ... in elk geval na zn ochtendvoeidng, slaapt ie tot de volgende voeidng.. hier in doe ik de vuile was erin, afwasje, stofzuigen hele huis ( woonkamer doe ik meerdere keren per dag), opruimen, kamers luchten, zet ik alles klaar voor de kids en mezelf in de badkamer, kleding etc..soms strijk ik nog wat dan probeer ik met de oudste te douchen en hem klaar te maken, en dan is het tijd voor de jongste zn voeding..mezelf kleed en make up hierna Of we gaan de deur uit, of met zulk rotweer, ga ik verder in huishouden oudste speelt gewoon of speel ik lekker mee.. als hij op bed ligt, ruim ik zn troep op , doe een afwasje weer en dweil ik meestal, soms al wat kook vorwerk, baby zit in mn draagzak als ie onrustig is of gewoon bij me wilt zijn zo kan ik geowon alles doen.. oh toilet doe ik bijna iedere dag, neem elke dag wel de wcbril af en schrob ff de pot, badkamer idem, meestal echt alle tegels schrobben doe ik als ik savonds douche ofzo...