thuis of ziekenhuis? helppp

Discussion in 'Zwangerschap' started by bar, Dec 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik zit onwijs te twijfelen wat ik nou moet doen... Ik kon eerst geen bed regelen voor thuis en voor mijn eigen gevoel wil ik gewoon in het ziekenhuis bevallen. Wij hebben zelf een waterbed en die kan zoiezo niet hoog gezet worden. Nu heb ik van mijn schoonouders een bed kunnen regelen maar begin ik te twijfelen. als ik toch een bed heb kan ik net zo goed thuis bevallen.. Maar aan de andere kant, we hebben een kleine woonkamer en voor mijn eigen idee dat ik niet al dat gedoe en al die zooi in huis heb wil ik in het ziekenhuis bevallen.. Maar als ik hier toch een bed heb kan het me wel even 260 euro schelen.. en we zitten nog geen 5 minuten bij het ziekenhuis vandaan dus als er iets is zijn we er zo..
    maar ja.. ik heb vanaf het begin gezegd ik beval in het ziekenhuis, geen discussie over mogelijk..
    maar ik zit nu toch te twijfelen....
    wat zouden jullie doen en waarom?

2. Female

Female Niet meer actief

zh. ten eerste omdat ik in belgie beval en ze hier echt geen voorstanders zijn van thuisbevallingen. ten tweede omdat het me een veel veiliger gevoel geeft aangezien ze daar echt alles bij de hand hebben. ook nog iets om mss aan te denken: een recent onderzoek heeft uitgewezen dat 68 % vd vrouwen die thuis wilden bevallen, uiteindelijk toch nog in het zh belanden...

suc6 met kiezen!

groetjes

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik twijfel hier ook zo over!
    Iedereen in mijn omgeving probeert me van de voordelen van thuis bevallen te overtuigen, maar mij lijkt het gewoon k*t!
    Het is niet eens zo dat ik bang ben dat er iets mis gaat, maar ik vind het ziekenhuis gewoon een fijne steriele plek.
    Ik kom gewoon het best tot mijn recht in een ziekenhuisbed! :p

Mijn verloskundige zegt dat je tot op het allerlaatste moment nog van gedachten mag veranderen.
    Nou ja, de bevalling begint sowieso thuis, of je nou naar het zh gaat of niet.
    Dus ik denk dat als het eenmaal begonnen is, ik dan toch liever hier blijf, want om nou met weeën vrijwillig in de auto te stappen..

Kortom; ik heb altijd gezegd in het zh te willen bevallen, maar het ziet er nu toch naar uit dat ik het thuis ga doen.
    In mijn verzekeringspolis stond dat een ziekenhuisbed zo'n eurosjonnie of 400 kost, dat vind ik best veel.

4. Niet meer actief

ik zou ziekenhuis doen, dat doe ik ook haha..

5. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Het is een heel persoonlijke keuze. Wat wil je man eigenlijk? Misschien kun je het er met hem over hebben.
    Ik wilde eerst ook thuis bevallen. totdat mijn man mee was geweest naar de partneravond van de zwangerschapscursus. Na al die verhalen te hebben aangehoord zei hij dat hij heel graag wilde dat we in het ziekenhuis gingen bevallen. En ik kon het ook wel met zijn argumenten eens zijn, Vooral dat er meteen een arts aanwezig is mocht er iets met het kindje zijn,bv als het kindje beademd moet worden. Dan heb ik toch meer vertrouwen in een arts dan in een verloskundige, plus dat in het ziekenhuis alle apparatuur voorhanden is. Een gynaecoloog is misschien niet altijd standaard aanwezig 's nachts of in het weekend in het ziekenhuis maar er is in ieder geval altijd een arts aanwezig die dienst en dat vind ik wel een veilig gevoel.
    Misschien kun je een rondleiding vragen over de verloskamers, bij ons in het ziekenhuis doen ze dat. Dan kun je je een beetje een voorstelling maken van hoe het eruit ziet en of je daar zou willen bevallen!
    Een voordeel van een thuisbevalling is vaak dat je je wat meer op je gemak voelt en dat kan de ontsluiting bevorderen zeggen ze.
    Maar als jij je in het ziekenhuis veiliger voelt dan is dat weer beter natuurlijk. kortom het gaat erom waar jij (en je partner)je het prettigste bij voelt ;)

6. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Oja en mocht je pijnstilling willen, ook op het laatste moment, dan is dat in het ziekenhuis ook voorhanden en thuis kan dat geloof ik niet.

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Thuis! Je bent een stuk relaxter in je eigen omgeven en dat is zeker ten ginste van je bevalling! En je zegt zelf, je bent vlakbij het ziekenhuis, dus als het nodig is ben je daar zo. De zooi zoals jij het noemt in huis is allang in orde gemaakt door de kraamverzorgster als jij de douche uitkomt ;)

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik ga ook voor het ziekenhuis. Lekker schoon thuis. Pijnstilling mogelijk en alles bij de hand als er iets raars is. En een baby kost toch al heel veel. Ik laat het niet om het geld over gaan.
    Wat bij mij wel anders is, is dat het ziekenhuis hier zo'n 40 minuten vandaan is. Ik ga daar dus op tijd heen (is de planning). Vooral omdat ruim de helft van alle eerste bevallingen toch in het ziekenhuis eindigen. Dan ben ik daar liever voor mn persweeen beginnen .....

9. Asje20

Asje20 Lid

Sep 29, 2006
    29
    0
    0
    Administratief medewerkster
    ik kies voor thuis bevallen. idd omdat je lekker thuis bent en daarna ook niet meer van plaats hoeft te veranderen hihi.. dus lekker in je bedje blijven liggen en knuffelen met je pasgeboren wondertje!

mijn vk zei dat het zh nog niet eens zo steriel was, thuis heb je je eigen bacterien zeg maar. en in het ziekenhuis zijn heel veel bacterien.

maar je zit er diht bij dus je bent zo in het ziekenhuis toch!

10. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik weet het ook nog niet.
    Maar... ziekenhuis is niet per se veiliger.
    Er zwerven 100en bacterien rond... natuurlijk kunnen ze sneller ingrijpen, maar als je dichtbij woont, ben je ook zo in het zh. En de verloskundigen hebben ook het nodige aan spullen mee.

De kraamverzorgster ruimt alle troep op die je maakt.
    Daar hoef je zelf niet naar te kijken. En je kan meestal al vrij snel naar boven om te douchen en daar in bed te gaan liggen.

Bespreek het anders nog eens een keer met de VK en ga anders naar zo'n avond waar ze in het zh een rondleiding geven.

11. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik kies ook voor thuis, ik moete rniet aan denken om weer de taxi ofauto in te kruipen met weeen om de 5 minuten. En wat de anderen al zeggen, de troep zie je niet eens geloof me, en voor je geoucht en wel je badkamer weer uit komt heeft de kraamverzorgster dat allaaaaaaaang opgerumd, daar is zij immers ook voor :D Als je vlakbij het ziekenhuis woont zoals ik zie ik geen probleem op medisch gebied. Het is je eigen gevoel, trouwens ik kan via de kraamzorg gratis een verhoogd bed huren...

12. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik heb altijd gezegd dat ik in het ziekenhuis wil maar de laatste weken denk ik dat ik toch voor thuis ga lekker in mijn eigen bed. ik woon ook dichtbij het ziekenhuis dus mocht er wat zijn ben ik er zo.

13. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja daar zit ik dus ook mee.. ik twijfel echt zoooo erg..

14. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi hoi,

Ik hoef er niet lang over na te denken, ik wil graag thuis bevallen...lijkt mij veel ontspannender dan in het ziekenhuis...hoe ontspannender je bent..hoe beter de soepeler bevalling kan zijn...

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je als alsnog naar het ziekenhuis moet als het thuis niet lukt. Eigenlijk heeft het allebei z'n voor en nadelen.

Je kunt trouwens vrij laat doorgeven waar je wilt bevallen...dus je hebt nog even de tijd om er over na te denken...of overleg met je VK wat voor jou "beter" zou kunnen zijn? uiteindelijk moet je zelf een keuze maken!

Veel succes met kiezen!

Liefs Najet

15. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik ga voor thuis bevallen. Daar voel ik me het meest op mijn gemak en ben ik veel meer ontspannen. Gewoon in mijn eigen omgeving. In een ziekenhuis is alles zo onpersoonlijk (vind ik dan he). Bovendien is het ziekenhuis op ruim 5 minuten afstand dus als het moet zijn we er zo...

De kraamverzorgster ruimt alles op en ik en mijn man kunnen lekker genieten in ons eigen bed van ons kleintje... ipv eerst weer naar huis te moeten gaan.

Als je poliklinisch gaat bevallen moet je hier wachten tot de weeën om de 3 minuten komen alvorens naar het ziekenhuis te vertrekken. Dat lijtk me ook geen pretje.

Maar ja dat is mijn visie. Jij en natuurlijk je vriend moeten je eigen afweging maken. Heel veel succes ermee!

16. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja dat is wel zo dat je in de weeen naar het ziekenhuis toe moet. maar aan de andere kant het ziekenhuis is hier nog geen 5 minute vandaan dus we zitten er zo.
    Mijn vriend wilt het liefst het ziekenhuis en ik eigenlijk toch ook wel.. maar ik vind het zo duur... :(

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Dus eigenlijk wil je het liefst in het ziekenhuis bevallen maar wil je ervanaf zien vanwege het geld? Begrijp ik dat goed?

18. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    nou ehhh... ja eigenlijk wel :) het is toch heel veel geld.. Maar ik ging twijfelen omdat ik toch een bed hier heb staan omdat ie er toch moet komen. En dan heb ik bijna alles in huis. daarom zat ik te twijfelen

19. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Welke verzekering heb je?
    Ik heb het basispakket van OZ en vanaf 1 januari wordt bij mij de ziekenhuisbevalling op NIET medische basis vergoed! Misschien de moeite waard om even bij jouw verzekering te informeren?
    Nu maar hopen dat de baby blijft zitten tot 1 januari bij mij :)

20. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ik heb het al geinformeerd en ik krijg een deel vergoed. en moet een eigen bijdrage van 260 euro betalen..
    en kmoet zeggen, vind het een hoop geld..

Share This Page