Ik kom daarnet nietsvermoedend thuis, en het eerste wat me opvalt is dat er een niet zo'n plezierig geurtje mijn neus binnen dringt! Daar kan ik dus zo chagerijnig van worden, want het is dus weer zo ver..mijn keuken STINKT!:x En ja, ik maak altijd nettjes schoon, en ik weet ook zeker dat er niks in een hoekje ligt te rotten ofzo. Voor mijn gevoel komt die vieze geur uit de afvoer, maar het rare is dat het de ene keer wel stinkt en de andere keer niet. Zo is het dus al een hele tijd goed gegaan en ik dacht er van af te zijn, maar helaas het vieze geurtje is back! Ik heb al eens zo'n luchtverfrisser neer gezet, en dat helpt wel voor even maar daarmee los ik het probleem niet op natuurlijk! Iemand die misschien tips heeft tegen vieze keukengeurtjes of die weet hoe dit komt? xxx
Heeft je afvoer wel eens langere tijd droog gestaan? Bv. lange vakantie ofzo? Mocht dit het geval zijn, dan zeggen ze dat een paar druppels sla olie helpt tegen de stank die omhoog komt. Het kan zijn, dat het al langere tijd geleden is geweest, dat hij droog heeft gestaan, maar zelfs dan kan je een hele lange tijd last hebben van stank. Proberen kan in ieder geval geen kwaad!!
Ik heb geen idee, ik woon er nog niet zo lang. Maar sinds ik er woon heeft de afvoer in ieder geval nit lang droog gestaan. Sla olie heb ik niet in huis, zou ik ook gewoon zonnebloem olie kunnen gebruiken? Of helpt dat niet?
Hey Is het geen dooie muis!?!?!?! Dat stinkt enorm, of komt het echt uit je putje? Toen ik nog in een ander huis woonde, had ik last van muizen...en ik strooide me een ongeluk met dat gif...( ja sorry maar het was een plaag)....en toen had ik er steeds minder last van...maar ja...dooie muizen...BAH wat een geur!...manlief mocht ze zoeken en opruimen.. succes!
en anders zo'n flesje vloeibare ontstopper in je goot gooien...wellicht zit er iets in dat niet goed doorloopt en aan het rotten is!?
Heb ik ook wel eens gehad hoor, kwam dan omdat er gewoon niet genoeg water door de afvoer kwam waardoor er een laagje bleef staan wat niet kon verversen, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel want ik weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen. bij mij hielp het al om gewoon een keer in de zoveel tijd even de kraan aan te zetten en even door te laten lopen
Ik had dus een tijdje terug ook een enorm vieze lucht in m'n keuken... Kon er niet achterkomen wat het was en heb werkelijk alles van zijn plek gehad. Wat bleek? Achter m'n koelkast zit een condensbakje (???? Nog nooit van gehoord, maar woon sinds een jaar in dit huis met nieuwe koelkast e.d.), heb opgezocht in het boekje van de koelkast en het blijkt dus een bakje te zijn dat condens opvangt dat uit de koelkast komt. Elke keer als ik de koelkast schoonmaakte liep het vieze water daar in en dat lag lekker te rotten... Vreselijk goor!!! Heb het volgezet met bleek en toen met papier schoongemaakt. Was wel erg blij dat die smerige lucht weg was. Nu hou ik het in de gaten. Dat gebeurt me niet meer...
Heb net een vriend van me gesproken, die het ook gehad. Hij heeft het ook met zonnebloem olie gedaan en bij hem hielp het erg goed. Je moet alleen wel zorgen, dat je nadat je een scheutje erin hebt gegooid even een kwartier de kraan niet aanzet.
Ooh dit heb ik ook wel eens! Even van die onstopper doorheen gooien. Ik heb van die korrels en dan kokend water er op gooien gaat het enorm sissen en borrelen maar je bent verlost van die smerige geur! Weet precies welke geur je bedoeld en dat is zo smerig! Kreeg deze tip van een vriendin en hier helpt het perfect!
Vaak komt zo'n putmeur uit het overloopje van je spoelbak (die opening(etjes) bovenaan, om te voorkomen dat je spoelbak overstroomd..). Als je nooit zoveel water in je spoelbak zet, dat die gaatjes worden gebruikt, moet je er 1x in de zoveel tijd even een kopje water doorheen gieten. Ik knijp er regelmatig even een beetje chloor in en spoel het na even inwerken door met wat water..
Bedankt dames! Ik zal jullie tips maar even uitproberen. Heb net al wat olie in de afvoer laten lopen en weer even een nieuwe luchtverfrisser neer gezet. Ik hoop dat die stank nu weg blijft.. Ohja, en het is niet een dode muis hoor, want de geur komt en gaat. Een dode muis gaat naar verloop van tijd alleen maar meer stinken lijkt me!