lief katertje

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ach ja, misschien red ze hier wel 1 ziel mee en dan is dat mooi mee genomen. Ik (en vele met mij) zitten veel op ZP ;)

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    heb ooit een keer gekeken op marktplaats voor een onderzoek hoeveel mensen er nu daadwerkelijk een redelijk goede excuus hadden, kan je zeggen kwam bijna enkel maar tegen, wegens allergie moet hij weg, of ivm stoppen hobby moet alles weg.

Ben toen 1 x tegen gekomen wegens overlijden ander dier of overlijden baasje.
    Voor de rest zijn het bijna allemaal slappe excuses.

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Wij hebben 2 jaar geleden een kitten uit het asiel gehaald en moesten een contract ondertekenen, dat als we afstand zouden willen doen dat we het beestje dan weer naar het asiel moeten brengen omdat het eigendom blijft van het asiel als het ware. Ze zijn zelfs op huisbezoek geweest een jaar later om te komen controleren of we haar nog wel hadden..
    Als wij het beestje zelfstandig door zouden doen naar andere mensen kunnen we zelfs een boete krijgen van €500,- :confused:
    Ik adviseer TS dan ook wel even om het adoptiecontract even goed door te lezen, zodat je dalijk niet voor onverwachte verrassingen komt te staan vanuit het asiel..

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Dit wilde ik inderdaad ook al zeggen. Ik heb drie maanden geleden een katje uit het asiel gehaald en inderdaad staat in het contract dat je het katje terug moet brengen, tenzij je een hele goede vriend hebt die het beestje wil nemen. Maar ook dan moet je het asiel op de hoogte brengen omdat zij de goede gegevens van de eigenaar aan de chip moeten koppelen!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Maar wie ben jij om te bepalen wat een 'redelijk goed excuus' is om een ander huis voor een dier te zoeken? Blijkbaar willen sommige mensen nu eenmaal van hun dier 'af'. De meeste eigenaren hopen dan ergens anders een beter huis te vinden voor hun dier. En dat op zich vind ik al een 'goed excuus'! Want het gaat om het welzijn van het dier, of niet dan?

Mobielfreak, klopt dat hadden wij ook met onze kat. Maar we stonden nog ruim 3 maanden op de wachtlijst voor hij terug kon naar het asiel. Dit hebben we met veel moeite uitgezongen met z'n allen. En nog geen week voor de geboorte van onze zoon werd hij terug genomen. Wat een stress zeg pfff...

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat pijnlijk zo'n reactie!
    Wij hebben één van onze katjes afgelopen vrijdagmiddag naar het asiel gebracht. Of wij, mijn vriend eigenlijk. Ik bleef jankend thuis zitten en ben er nu nog kapot van. Mijn lieve vriendinnetje ....weg!

Maar in ons geval was het een zwaar geval van rangordeprobleem. De oudste kat kwam ruim anderhalf jaar geleden de voordeur weer binnen gelopen na vier maanden weg te zijn geweest en sindsdien kunnen beide katjes elkaar niet echt meer hebben + wordt er ook gepiest op verschillende plekken.

Wat doe je dan als niets helpt en niet alleen de dieren zelf maar jij ook aardig in de stress begint te schieten?

Gelukkig heb ik wel een goed gevoel over het dierentehuis waar ons katje heen is gebracht (Zeist) maar de wetenschap dat zij nu in zo'n klein hokje zit en niet bij mij op de bank....Onwerkelijk eigenlijk.

Ik hoop maar dat er gauw iemand is die haar wil hebben en ik ga ook regelmatig het asiel bellen om te kijken hoe het gaat. Maar een reactie dat ik het beestje gewoon niet meer wil hebben of zo.... ik zou zo'n persoon volgens mij flink de wind van voren geven! :evil: ... Hoe goed bedoeld misschien ... ze kan er ook iemand enorm mee kwetsen!

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Hoi Kweenie

Ja het is echt een kutgevoel om een beestje weg te moeten doen. Inderdaad het idee dat hij straks in het asiel weer moet zitten vind ik heel erg vooral omdat hij hier lekker zijn gang kan gaan.

Ik ga het asiel maandag bellen voor informatie.

8. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Gelukkig heb ik een goed onderdak voor hem gevonden! Bij mijn broer die nog 2 katten heeft en een hond! Hij voelde zich gelijk thuis daar en heeft vrienden met de hond gemaakt! hij laat geen teken van heimwee zien en daar ben ik blij om! Ben erg opgelucht nu ik weet dat hij bij een goed thuis is en dat ik hem nog kan zien!

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Heeft t asiel er geen problemen mee?

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    nee ik heb het uitgelegd ze kunnen zien dat hij ook een kat uit het asiel heeft. Ze schrijven het over op zijn naam. Ben blij dat het zo kan!

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Dat scheelt weer :D

Fijn dat het zo opgelost kon worden in ieder geval ;)

Deel Deze Pagina