slaapkamer grootte vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

wederom een vraag ivm de zoektocht naar ons volgende huis. Ik schrik behoorlijk van de slaapkamer maten van een gemiddeld huis. Ik vind toch dat er een bed, kledingkast èn buro op moeten kunnen.

Ik heb nu naar enkele nieuwbouwhuizen gekeken, hooguit een paar jaar oud. Maar wat zie je vaak? Eén giga slaapkamer en twee mini's, of een grote, wat kleinere en een mini.

Er moeten toch gewoon 3 fatsoenlijke slaapkamers in een huis kunnen zeg.... en dan die badkamers zijn ook verschrikkelijk. Vaak kan er nog geen badmeubel meer in! Staat alles zo hutje mutje op elkaar gefrot... om over de tuin nog niet te spreken. Kleiner dan 300 m2 vind ik geen tuin eigenlijk.

Mijn vraag is eigenlijk... wat vinden jullie normaal?

Jeetje wat is het toch moeilijk allemaal!!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha tja, wat noem jii fatsoenlijk?

Ik zou op zoek gaan naar een boerderij ofzo. Ik zal de maten van mijn huis maar niet noemen want dan krijg je spontaan een hartverzakking haha, al woon ik er naar tevredenheid.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

300m2 , sorry hoor maar dat is echt enorm!

4. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Hier ook klein behuisd, voor nu gaat dat prima. We zijn wel op zoek naar iets anders, maar omdat wij nog niet kunnen kopen en dus moeten huren is dat erg lastig. Er worden hier in de buurt eensgezinswoningen gebouwd en als ik naar de plattegrond kijk van de kamers zou dat voor mij voldoende ruimte zijn. En een tuin van 300 m2??? Dat is echt gigantisch! Dat hebben hier in de buurt alleen de vrijstaande huizen, en dan nog niet eens allemaal trouwens. In onze slaapkamer staat nu ons bed, kledingkast en nog een klein kastje voor sokken + ondergoed. Ruimte voor een bureau hebben wij niet, maar hebben wij ook niet nodig.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nou het ligt er een beetje aan wat je te besteden hebt en in welke regio je gaat wonen. Denk dat je je wensen daaraan aan moet passen.. Daarnaast is een tuin van 300 m2 niet echt normaal voor een gemiddeld huis..

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Wij hebben een vrijstaande woning uit de jaren 70, gewoon gemiddeld qua grootte.
    We hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers, 1 ouderslaapkamer en is ook de grootste dan een kamer die net ietsjes kleiner is en een mini slaapkamer maar wel met inbouwkast maar een eenpersoonsbed is passen en meten denk ik.

Daarnaast hebben we echt een piepkleine douche maar door het een en ander handig op te lossen hebben we nu een inloopdouche een dubbele wastafel en een toilet erin.

Probeer meer in oplossingen te denken dan wat er allemaal niet kan;)

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    #7 MyMiracle, 9 nov 2013
    Laatst bewerkt: 9 nov 2013
    Ben het net je eens wat betreft de slaapkamers, de kleinste is vaak net 6m2:$. Dat vind ik ook echt veel te klein.
    Wij wonen in een appartement met 3 slaapkamers, 8m2, 8m2 en 13,5m2.
    Deze kamers zijn prima qua grote, mag natuurlijk groter:p.

Een tuin van 300m2 is echt heel groot hoor! Gemiddeld huis heeft denk ik niet eens 60m2

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wil ook wel een paleis! Mja, dat is zo moeilijk met een huurwoningkje.

9. XmoonlightX

Kijk, je kan de kleinste kamer als kledingkasten gebruiken of als kantoortje en dan heb je nog twee kamers en de zolder over,

10. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Bedoel je niet een tuin van 30m2?:$

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Misschien moet je dan een beetje over de grens kijken. Een huis wat jij wil bestaat wel maar is in Nederland onbetaalbaar.

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Eerlijk gezegd.... Ik denk dat je je eisen een beetje moet aanpassen. Een tuin van 300m2 is niet reeel!

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nou zo onbetaalbaar vind ik mijn huis niet... hahaha
    ik denk dat het meer van de regio afhangt.

En ts. Je zal je eisen wat bij moeten stellen. Je komt vanuit duitsland en wil in limburg gaan wonen toch?!
    Tja dan weet je dat je in moet leveren.
    Wij hebben 1 kleine slaapkamer en 2 grote en 1 mega grote slaapkamer.
    En een kavel van 360m2 binnen de bebouwde kom maar wel vrijstaand.

Het is te doen maar ik denk dat je dan toch echt wel noordelijker moet gaan wonen.

14. XmoonlightX

Een kavel is wat anders dan een tuin. Wat ik eruit opmaak is dat ze een tuin van 300m2 meter wil

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.820
    2.679
    113
    TS bedoel je een tuin of een kavel van 300m2? Want een kavel van 300m2 incl huis vind ik wel meevallen.

Wij wonen in een doorsnee vrijstaand huis in een doorsnee vinexwijk. Op de 1e verdieping drie slaapkamers: 16, 16 en 11 m2. Een logeerkamer op zolder van 20m2. En een hele grote open ruimte op zolder voor wasmachine, was en rotzooi. Onze kavel is 310m2, de achtertuin is 8 bij 11 ofzo. En we zijn geen milionairs, ons huis kost nog geen vier ton. Maar voor 1,5 ton vind je inderdad geen ruime slaapkamers...

Ben wel benieuwd waarom je een buro op de slaapkamer wil? Dat ken ik echt niet.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.058
    113
    Woooow een tuin van 300m2 ??

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goed zoeken,het moet mogelijk zijn! Maar is ook per regio afhankelijk.
    Ik woon in Groningen 5min met de fiets van de binnenstad in een gerenoveerde jaren 30 woning. Wij hebben 3 ruime slaapkamers, 2 gemiddelde, ruime douche incl bad, 2 toiletten, wasruimte, ruime woonkamer met open keuken en nog een zolder en schuur. De tuin is daarin tegen niet erg groot. Maar zoveel dagen is het niet mooi weer in Nederland. Daarnaast wonen we nabij een park en speeltuin.
    De prijs ligt beneden de 2 ton ;).

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.744
    1.061
    113
    Wij wonen dus om die reden nog steeds in ons rijtjeshuis. We hebben hier meer ruimte als in de nieuwbouw woningen/projecten.

Hebben een rechthoekige woonkamer,semi open keuken en redelijke tuin. Niet super groot maar zoonlief kan er spelen en wij kunnen er lekker buiten zitten. Hebben 1 super grote slaapkamer daar staat een grote boxspring in,nachtkastjes,tv kastje en grote kleding kast in. En nog genoeg plek om te lopen. 1 iets kleinere kamer maar nog steeds groot en de kleine kamer (slaapt onze zoon nu). Verder is de zolder ook een 'kamer' als we die zo zouden gebruiken. Badkamer is ook groot incl toilet/inloopdouche en dubbele wastafel.

Ik denk dat eisen in de zin van waar/welke plaats/type woning/budget maken dat je wel/niet wat vind naar je zin.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Je moet denk ik kijken of er eventueel mogelijkheden zijn om uit te breiden of bijvoorbeeld de indeling te veranderen. Ons huis heeft 3 slaapkamers die ook niet heel groot zijn (wel groot genoeg voor kinderen vind ik). Maar wij hebben een zolder waar met behulp van een dakopbouw nog 2 royale slaapkamers gemaakt zouden kunnen worden. We hebben ze nu niet nodig, maar de mogelijkheid is er.

Een tuin van 300m2? Je bedoelt vast het perceel. Ons perceel is ca. 350 en heeft alles wat we ons kunnen wensen (voor-en achtertuin, plek voor 2 auto's naast het huis, garage en schuur). Er is genoeg tuin over, maar misschien ben je een boerderij gewend?

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ga je gang, als jij betaalt kun je prima een huis met die afmetingen vinden. Maar overdrijven is ook een vak zeg.

Wij hebben 2 grote slaapkamers en 1 kleintje, voor nu prima en straks als de jongste overgaat naar een eenpersoonsbed zien we dan wel weer. Op de zolder kan ook nog een slaapkamer gemaakt worden.

Deel Deze Pagina