Zomerkindje (hoeveel korte hoeveel lange mouw)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 2g4e, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Over een aantal weken zal ons tweede kindje zich aanmelden. Maar hoeveel setjes kleding zou ik in de kast moeten hebben? Heb wat setjes 56 maar verwacht wordt, dat dit net als grote zus een tienponder zal worden. Dochter begon al vrij direct in 62. Met dit gegeven wil ik dus nog wat extra maat 62 kopen maar trek je een newborn over het algemeen lange mouwtjes aan omdat het zijn/haar temp. nog niet goed regelt of ook korte mouwtjes? Heb nu namelijk pas twee setjes met lange mouw en één setje met korte mouw. Rompertjes heb ik alleen korte mouw. Hoeveel zou ik nog bij moeten halen?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Niemand?

3. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Onze dochter is geboren in juni. De 2de op komst staat ook voor juni.
    Mn dochter was net geen 6pond en het was toen amper 16 graden ze had toen lange mouwen aan met vestje mutsje en zelfs de zak in de maxi-cosi. Ook in de weken er na nog wel
    Misschien dat dit bij een zwaarder kindje niet hoeft dat die zich beter warm houdt?
    Heb tot nu toe mt 50/56 alleen maar lange mouw rompers wel kort of geen mouwen.
    Het kan maar zo dat nu lekker weer is en tijd van de geboorte dus frisjes
    Voor kleine kindjes maakt het ook niet zoveel uit uit als je gewone katoenen pakjes hebt.
    Soms met lange mouw en dan zonder dekentje biiv. Nog fijner voor ze

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier met met 8 pond en heb eerste weken lange mouw setjes gehad daarna evt korte mouw met lange mouw Romper. Maar in juli met 30/35 mouwloos Romper thuis aan en op pad mouwloos shirt en mouwloos Romper

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou voornamelijk kleding met lange mouw kopen. Misschien één of twee shirtjes met korte mouw (waar ook een romper met lange mouw onder kan), maar meer ook niet. De meeste pasgeboren kindjes hebben gewoon kleding met lange mouwen aan en als het echt bloedheet is, is alleen een romper ook voldoende. In de kleinste maat vind ik 5 setjes kleding minimaal.

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb rompers met korte mouw en shirtjes met lange mouw. Ik vind rompers met lange mouwen echt ondingen. Ik heb er volgens mij echt een in de kast haha. Dan trek ik liever een vestje erover als het echt koud is. Dat had ik bij m'n dochter ook en die is van dezelfde tijd. Nou kon zij zich wel al snel goed op temperatuur houden. Kruiken zijn bijvoorbeeld niet gebruikt. En als echt warm wordt zijn shirtjes met korte mouw op internet zo besteld.

Deel Deze Pagina