Hoi meiden, even een vraag, onze dochter is een paar dagen flink ziek, koorts diarree en overgeven. Nu hebben we domperidom gekregen tegen t overgeven, verder hebben we ors en roosvicee stop, en nog antibiotica want ook oorontsteking. van de HA mogten we de domperidom gewoon gebruiken....maar bij de apotheek zaten ze te zeuren dat we t toch echt niet te veel/vaak moesten geven.... iemand ervaring? We hebben de variant speciaal voor zuigelingen.
Wij hebben het met Dean ook een keer voorgeschreven gekregen in het zh toen hij last van verstopping had/erge buikpijn, maar ik heb uiteindelijk besloten het niet te gebruiken (maar wat moet dat moet natuurlijk!) Het is best een heavy middel en de arts zei toen : Ik geef het mee, maar gebruik het echt alleen als het niet anders kan... Zodoende. Sterkte! Mirre
Aaliyah heeft het ook gehad tegen overgeven, maar zij begon ook met uitdrogen. Ze was toen zon zeven maanden. Ze at en dronk haast niks en spuugde veel. Dus dit was ons 'laatste redmiddel'. Aaliyah heeft er niks aan overgehouden en het hielp heel goed. Gelukkig maar!
ik heb ze van een vervangend arts ooit gekregen maar volgens de vast HA is het enorme rotzooi (die is sowieso een beetje tegen medicijnen als het niet echt nodig is) Dus heb ze daarna maar weggegooid. Houd ze de roosvicee en ORS wel binnen? Dan zou ik het niet gebruiken. En goed in de gaten houden of ze niet uitdroogt.
Ik ben zelf meer van de homeopathische middelen en zou in dit geval Kindigest van VSM geven. Ik begin altijd bij de eerste tekenen van ziekte meteen met de homeopathische middelen van VSM, waarvan je de eerste dag altijd elk uur een tabletje mag geven, en dat helpt hier altijd goed. Maar met buikgriep bij de jongste heb ik nog geen ervaring en onze oudste heeft eigenlijk ook nog haast nooit buikgriep gehad. Zelf gebruik ik altijd Okugest van VSM (de volwassenen variant bij buikgriep) en ik vind het altijd goed werken.