Daglichtlamp of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hoi!

Ik ben erg gevoelig voor winterdepressies en dat voelde ik vandaag al, grijs weer, koud, snel donker. Ik word er somber van. Wat ook niet helpt is het gebrek aan daglicht in huis. Onze woonkamer heeft maar 1 groot raam waar daglicht naar binnen komt, dat licht komt tot halverwege de kamer dus achterin is het donker. Nu dacht ik dat het een idee was om daar een daglichtlamp neer te zetten, maar nu las ik dat je die beter niet de hele dag aan moet zetten. Is dat echt zo?
    Als ik een gewone lamp aan doe dan krijg ik meteen een avond-gevoel en dat vind ik niet leuk, ik wil juist meer daglicht in huis.
    Tips iemand?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Een daglichtlamp is idd niet geschikt om de hele dag aan te doen.

Kan je niet een gewone lamp die heel fel is aan doen? Met een witte kap er omheen ofzo zodat het feller licht is?

3. Treez

Treez Niet meer actief

Een daglichtlamp is een therapeutische lamp en niet bedoeld als lichtbron. Ter voorkoming van een winterdepressie is het advies om deze in de ochtend voor 15 a 30 minuten te gebruiken voor een x aantal dagen. De lamp staat dan op ongeveer 50cm afstand van je ogen. Later op de dag gebruiken kan juist je slaap verstoren.

Als je meer licht wilt in je kamer zou ik een gewone felle lamp kopen. Alleen dit zal niet helpen ter voorkoming van een winterdepressie.

4. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zou er dan een hue verlichting in doen. Die kun je op alle soorten kleur en wit tinten zetten.

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dank je! Misschien dan maar gewoon een felle lamp met wit licht en eventueel een daglichtlamp therapeutisch erbij.

6. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor de reacties, ik ga me van het weekend maar even verdiepen in lampen. Wit licht dan maar :)

7. Treez

Treez Niet meer actief

De daglichtlamp werkt wel heel erg goed. Ik gebruik deze nu twee weken elke ochtend 15 minuten. Hierna om de twee dagen om het bij te houden. Rond februari doe ik nog een kuurtje voor twee weken. Vorig jaar fluitend de winter doorgekomen dankzij de lamp. Je krijgt er veel meer energie van.

Fuddey vindt dit leuk.
  8. Ansji

Ansji Niet meer actief

Wij hadden die op het werk hangen, 8 stuks! Ik werd er na een dag in werken altijd een beetje kriegel van, maar kan me voorstellen dat het voor een korte tijd op een dag wel goed is.

Wij hadden ze hangen voor het beoordelen van kleuren, maar het was echt overkill!

9. tweelingmamaJasmijn

26 okt 2018
    82
    33
    18
    Vrouw
    Mijn vriendin had ook zo'n probleem. Die heeft ook een witte felle lamp gekocht maar ook een spiegel op gehangen tegen over het raam die het daglicht weerkaats in het donkere gedeelte.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Even thee drinken, terwijl ons kleine katertje zijn slaapje doet.

Verkeerde topic!

Bijgevoegde bestanden:

11. Treez

Treez Niet meer actief

Haha!

Mooi beestje is het wel :p

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Haha, dacht dat ik in ‘Nu’ zat. Bedankt! Ondertussen is het wel weer gedaan met de rust en vliegt hij de kamer door.

Treez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina