lief spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik hoor heel vaak, zo daar heb je geen kind aan.
    dat is misschien wel zo maar ik heb er soms zo geen kind aan dat ik bang ben haar te vergeten.
    Ze kan zo lief spelen. Dit deed ze al vanaf het begin.
    Ik ga express als ik thuis ben met haar echt 2x 15 min zitten en samen spelen.
    Alleen...ik vind die spellen best moeilijk.
    Boekjes kijken daar heeft ze de rust niet voor.
    Ze heeft al moeite om met mij te spelen want dan ziet ze weer wat leuks om zelf te ontdekken.
    Ik vind het maar lastig.
    Iemand verder tips?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien kun je spelletjes met dr doen die wat meer activiteit vragen? Hier vallen bal spelletjes goed in de smaak: bal naar elkaar overrollen. Of een blokje net buiten handbereik leggen en kijken of hij erheen kan komen. Ook samen gaan lopen (ik ondersteun hem onder de armpjes). Ook samen folders bekijken. Als ik ze heb gezien geef ik ze aan hem en dan is het scheuren, verfrommelen en weggooien :)!

3. Sweetlakecity

bal wordt niet terug gerold...wanneer gaan ze dat doen eigenlijk.
    Folders versnipperd ze gelijk en gaan haar mond in tot stikkends toe :(

oja ze is 8 mnd trouwens.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die van mij is 8,5 maand, overrollen doen we al vanaf 6 maanden en inmiddels tikt ie er tegen aan wat ik dan luid aanmoedig ;)
    Ik ben ook heel vaak in dezelfde ruimte iets anders aan het doen hoor (zonder hem) en dan kijk ik af en toe naar hem en roep dan kiekeboe en dan issie weer helemaal vrolijk! Misschien mis jij het samenspelen meer dan zij??

5. Sweetlakecity

ja denk t wel.
    Ik doe ook veel in dezelfde ruimte als zij. Vind alleen het zo gek dat ze zich er zo mee vermaakt.
    ik ga maar eens gauw extra overrollen. ;)

6. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ja dat overrollen met de bal vind mijn zoontje ook geweldig!
    Ik heb onlangs trouwens een loopstoel gekocht, scheurt de hele kamer door. Ook ontzettend leuk en dan kan je haar ook goed in de gaten houden.

Ps: wat leuk, onze kids schelen maar 1 dag

7. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Wat Vicky heel leuk vind is op ons bed spelen met mama en/of papa.
    Omrollen, kietelen, kiekeboe met dekbed, en lekker veel knuffels en kusjes krijgen.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn manneke kan ook heel goed alleen spelen.. soms is ie zo lekker bezig dat ik hem haast niet wil storen ;).

samen doen we meestal: bal over rollen, torens bouwen, en inderdaad ook op bed spelen (kietelen.. kiekeboe enz.)

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben jaloers op jullie, ik wou dat mijn zoontje zo heerlijk alleen kon spelen ;) ik moet hem een hele dag bezig houden.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier ook een die het liefst zelf speelt. Hier gaat het dan ook zo, dat als ze wakker is, dat ze een uur zelf speelt. Daarna krijgt ze eten en daarna wil ze nog even zelf spelen in de box.
    Pas tegen bv-tijd aan kijkt ze met zielige oogjes aan en dan weet ik dat ik met haar naar boven kan om even 10 minuutjes samen te spelen op bed, dan bv te geven en dan gaat ze weer naar bed.

Ze vind dan ook zelf spelen volgens mij leuker dan met mij spelen ;).
    Ik heb me eigen ermaar bij neer gelegd dat het zo gaat, ik heb het wel een tijd geprobeerd om samen te spelen, maar dan begon ze wat te mopperen :D, dus dat doe ik maar niet meer.
    Ik moet het maar doen met die 10/15 minuten op bed :D.

11. Sweetlakecity

teigertje zou het komen omdat jij bv geeft? Ik dus ook. Ze krijgen eigenlijk wel genoeg mama aandacht denk ik dan. Soms houd me dat op me been dat het voeden ook een intiem momentje is.

12. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik merk dat mijn wurm het ook gezellig vind als ik er gewoon bij zit. Dus hij zit op het kleed te spelen en ik zit een beetje tegen hem aan (raak hem met knie of arm ofzo aan) en praat ondertussen met z'n vader of lees de krant. (hoewel dat af en toe lastig gaat, want scheuren is ook hier een grote hobby)

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik weet niet waarom onze kindjes zo zijn, het kan idd misschien door de bv komen, ik heb geen idee.
    In het begin vond ik het wel jammer, maar nu heb ik het er maar bij neer moeten leggen. Hi hi, ik kan Vera niet dwingen om samen met mij te spelen.
    Je moet maar zo denken, bal overgooien, samen door de kamer lopen e.d, die tijd komt snel :D, kan er niet op wachten, dat ze me nodig heeft :D.

Deel Deze Pagina