LIEF! wipper niet wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cynnie1984, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey Meiden ik kom hier even me gal spugen....

Wij hebben de blauwe LIEF! wipper met stoer erop nou hartstikke leuk ding en onze kleine jongen zit er heerlijk in :)

Vanaf vier maanden kreeg hij natuurlijk hier ook zijn hapjes in en word de wipper toch wel erg vies.

Achterop de wipper staan de wasvoorschriften op 30 graden wassen.

Nou ik hem in de wasmachine gedaan op het korte wasprogramma op 30 graden en ik met 200 toeren gecentrifugeerd (of hoe je het ook schrijft)....

Na het wassen kwam dus helemaal gescheurd uit de was.....

Ik gelijk Lief! mailen dat dit gebeurd...die verwees me door naar de winkel waar ik het gekocht heb let op dit was begin juni... nou ik gemailt het verhaal uitgelegd enz enzzz... hadden ze de foto's weer niet gehad enz enz. Nou al met al heb ik gisteren te horen gekregen dat het niet onder garantie valt omdat ik volgens LIEF! niet goed ben omgegaan met de voorschriften...BULLSHIT dus...nou hier volgt de foto hoe hij uit de wasmachine kwam... Zo als jullie zien is hij precies op de naad gescheurd...Zijn er meer meiden met dit soort dingen ??? Ook ben ik lid van de consumenten bond en ik ga er nu ook zaak van maken dit maakt me gewoon boos dat je een wipper koopt van 50 euro en die niet eens normaal kan wassen blijkbaar....me ouders hebben een wipper van let op 15 euro en die is al 4 keer gewassen en daar is gewoon helemaal niets kapot aan!!

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat een slechte service zeg. Zou toch nogmaals contact opnemen met het hoofdkantoor van Lief en daar melden dat je vanuit de winkel zelf totaal geen service krijgt.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou hun hebben contact gehad met lief! en hebben de reactie dus doorgegeven van Lief! ik heb dit laten controleren door de aardige mevrouw van lief! zij is van de webshop en zij vertelde mij dat het verhaal was burgerhout verkondigd dus waar is en dat lief! geen garantie wilt geven...:xgrrrrrr

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Hoi Cinny,

Dat Lief! jou geen garantie wil geven is heel jammer voor die winkel, maar niet jouw probleem. Jij bent een overeenkomst aangegaan met die winkel en alleen zij zijn jou dus iets verschuldigd. Met de fabrikant heb jij niets te maken, dat is slechts de wederpartij van de winkel (dus de winkel zou hen kunnen aanspreken om evt schade die ze jou vergoeden te verhalen).

Als je ergens een product koopt, dan mag je er van uitgaan dat het een deugdelijk product is, wat zoveel wil zeggen dat je er vanuit mag gaan dat het - bij normaal gebruik - een 'normale' levensduur moet hebben. Hoe lang dat is hangt natuurlijk af van het product. Jouw stoeltje, dat je kort hebt, en 1 keer volgens het wasvoorschrift hebt gewassen, mag gewoon nog niet kapot gaan! Dit is wettelijk vastgelegd (burgerlijk wetboek) en de winkel mag hier niet van afwijken. Garantie is meestal juist een beperking van je wettelijk recht, omdat hier vaak een beroep door winkels wordt gedaan om iets niet te hoeven vergoeden (je had maar 1 jaar garantie, jammer!). Dat mag dus niet! Ga terug naar de winkel en confronteer ze hier mee, vraag desnoods de manager oid. Mijn ervaring is dat je hiermee als je een beetje moelijk doet toch gewoon je vergoeding krijgt. Succes!

Ik zou terug gaan naar de winkel en je niet

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    en je niet?

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Foutje, dat had ik moeten wissen, had ik al gezegd :)

7. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ten eerste vind ik het ook een slechte service van Lief!

Ik heb ook een Lief wipper, alleen de roze variant. Ik heb hem ook gewassen en bij mij blijft ie wel heel mooi, zo mooi dat ik hem nog ga verkopen op marktplaats. Ik heb hem ook op 30 graden gewassen en gewoon op volle toeren laten centrifugeren (geen idee hoeveel toeren).

Ik heb dus niet dezelfde ervaring, maar wilde het toch even delen.;)

Succes en ik zou het er zeker niet bij laten zitten!

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee ga ik zeker ook niet doen ik heb de mevrouw van lief de link naar deze pagina gestuurd en dat ik wel verwacht dat er iets gedaan gaat worden vind het gewoon NOT DONE! en als het nog heel lang duurt past hij niet eens meer in die wipper!

9. fafa

fafa Niet meer actief

Inderdaad... moet je eens op zaterdagmiddag (in een volle winkel) dat ding op de toonbank gooien en ze nog eens luid, duidelijk en uitgebreid vertellen wat het probleem is. Wedden dat ze dan wel wat doen om je maar stil te krijgen. ;)

Je moet een wipper inderdaad gewoon kunnen wassen (hallo! kinderen knoeien!) en als je het volgens het wasvoorschrift hebt gedaan en hij gaat toch stuk, heb je recht op een nieuwe.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Hihihi, precies, dat moet wel lukken :)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb dezelfde wipper gehad en hier ging hij elke week in de was. Bij ons is dit ook nooit gebeurd. Ik denk dan ook dat het een fabrikagefout is, misschien t edicht op de naad gestikt? Misschien kun je dit in de winkel vermelden.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik denk ind. dat ze iets niet goed gestikt hebben.... maar jah ik ga zaterdag maar eens lekker naar burgerhout met de hele boel en dan ff flink de waarheid vertellen!!

13. linde90

linde90 Niet meer actief

VOlgens mij is die hele wipper niet goed geweest, moet niet kunnen zo.
    En is hij nou ook helemaal gaan schimmelen na het wassen?

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nee dat is dat zwarte spul wat aan de binnenkant zat dat is verpulverd ofzo...ik zat te denken he zal het niet zo zijn dat hij zo oud is geweest dat hij is gaan verteren ofzo??

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    NOu ziet er lekker uit idd zoiezo vind ik lief niet altijd zo'n goede spullen hebben hoor (in verhouding met de prijs die je betaald dan he!) kleding blijft ook lang niet altijd even mooi en je betaald toch best wat geld ervoor!

Ik hoop dat je een nieuwe krijgt want dit is toch geen service!

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou ik heb weer een reactie van Lief! en in kopieer hem letterlijk:

Bedankt voor de mail. Ik ben wel erg geschrokken van deze foto. Zoals je op de foto kunt zien is er niet adequaat met het artikel omgegaan. De foto is niet super duidelijk, maar het lijkt er sterk op dat "het weer"(schimmel) in het stoeltje zit. We hebben nog nooit klachten op de treksterkte van de naad gehad. Daarnaast is het arikel ook dwars uitgescheurd wat erop lijkt dat er veel meer spanning op is gezet dan het maximum aantal kilo's dat dit artikel dragen mag.

Ik kan klachten als deze om bovenstaande redenen helaas niet in behandeling nemen. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

Ik heb dus geantwoord dat het niet het weer (schimmel) is en dan een kleine hummel van 5 maanden (toen) echt niet het max. gewicht voor de wipper had.

Ze vragen nu om nieuwe foto's ik ga dus vanavond nieuwe foto's maken ik maar er 2 met die zwarte stof en 2 na het afkloppen.....en dan gaan ze het opnieuwe beoordelen..... we wachten weer af word vervolgt....

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Nou ja zeg, wat een service.
    Hoop dat je nog wat vergoed krijgt..

18. diesel1984

3 jan 2011
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan het wippertje misschien vast hebben gezeten in de wasmachine?
    Dat kan misschien het zwarte verpulverde spul verklaren?

Dit was tenminste mijn eerste gedachte na het zien van de foto.

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Noooouuu zeg, wat een schandalige reactie zeg.... Inderdaad gewoon lekker terug naar de winkel en daar flink je gal spuwen, laat hen het maar uitvechten met Lief! succes!

(

20. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou niet weten hoe hij vast gezeten kan hebben?

Deel Deze Pagina