Vingers in oren na buisjes zetten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bailief, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Beetje een rare titel ;)

Iets meer dan een maand geleden zijn er buisjes gezet bij mijn dochter. Toen ze weer bijgekomen was van de narcose deed ze vrijwel gelijk haar vingers lang in haar oren. Ik dacht dat het kwam omdat ze misschien meer hoorde. Maar nu doet ze het echt vaak
    Ze gaat dan met haar hoofd naar beneden, kin op de borst, en doet dan haar vingers in haar oren. Niet bij hard geluid maar gewoon als we in de auto zitten of als de tv al een tijdje aan staat zonder veranderen van het volume. Ze kijkt er moeilijk bij maar ik weet niet of ze pijn heeft.

Deze week hebben we controle bij de kno arts, dan ga ik het even navragen. Maar ik vroeg mij af of dit herkenbaar is?

Mijn dochter heeft overigens nog nooit een echte oorontsteking gehad. Alleen looporen maar dat was nooit te zien bij de kno arts
    Ze heeft de buisjes gekregen omdat er tijdens de operatie (neusamandel werd verwijderd) vocht achter haar trommelvliezen zat.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En wat zegt je dochter er zelf van?

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Poeh lastig. Mijn zoontje heeft al 2 keer buisjes gehad; bij hem merk je altijd dat hij echt weer even moeite heeft om het geluid goed te reguleren. Maar je geeft aan dat het niet gelinkt lijkt te zijn aan het volume van het geluid.
    Houdt ze haar vingers stil om zit ze te peuteren?

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Saskia78: Mijn dochter kan geen enkel woord en loopt achter wat betreft taalbegrip dus vragen levert niks op. Ik moet het echt alleen doen met gezichtsuitdrukkingen en gedrag.

Pleak: had jouw zoontje weken wat moeite met het reguleren? Misschien is het dan wel zo simpel bij mijn dochter en heeft zij het bij bepaalde tonen of klanken die mij niet opvallen omdat het voor mij natuurlijk normaal is. Ze houdt haar vingers echt stil.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh dat is wel heel lastig dan ja.

En ja/nee vragen lukt ook niet?
    Maar goed, jij bent vast inmiddels handiger in haar begrijpen dan ieder ander.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Nee helaas, zelfs ja/nee lukt ook niet. Ik had de nodige trucjes al uit de kast gehaald maar kan het nog niet plaatsen. Daarom hoopte ik eigenlijk op wat herkenning en dat het heel normaal is. Maar dat valt tot nu toe tegen ;)

7. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hier vertelde de kno dat buisjes kunnen jeuken
    Misschien is dat het?

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oké dat wist ik niet. Ik hoop dat dat het is. Dan kijkt ze misschien alleen moeilijk omdat het jeukt.
    Hoop in ieder geval niet dat ze er pijn aan heeft. Weet ook niet of dat kan hoor. Dochter laat pas merken dat ze pijn heeft als het ook echt goed zeer doet namelijk.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Kan van alles zijn: het moeten wennen aan de buisjes, geluiden die anders binnen komen, prut die door haar oor/gehoorgang loopt... Ook als ze wel al wat praten, is dat op deze leeftijd nog lastig achterhalen hoor.
    Je zegt trouwens dat ze nooit oorontstekingen heeft gehad, maar je weet dat een loopoor een doorgebroken ontsteking is? Dus ze heeft wel degelijk ontstekingen gehad dan.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oké, het kan dus een heleboel zijn maar wel onschuldig begrijp ik ut jouw verhaal.

Ik wist dat niet. De kno arts zei dat hij geen littekens in haar oor zag van de looporen en dus ook niet van oorontstekingen. Er is af en toe wat irritatie geconstateerd maar meer niet. Terwijl ze wel degelijk looporen had, bijna elke week. Laatst spoot het er zelfs een keer uit toen ze nog geen buisjes had.

11. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Onze zoon moest erg wennen aan geluiden, hield ook zijn oren dicht in de auto. Nu nog wel eens als er een motor of vrachtwagen voorbij komt.

Verder zegt hij wel eens dat zijn oren herrie maken, maakt dan een knisperend geluid zoals hij het na doet. Haha lastig te omschrijven zo.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dan heeft ze dus echt wel ontstekingen gehad :(
    Ik zou het even aangeven op de controle en even heel goed laten kijken. Misschien irriteren de buisjes en ligt dat ergens aan. Maar meestal is het gewoon even wennen, als die buisjes eenmaal zitten.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

X11, Ach dat vind ik nog wel heel sneu ook voor haar dat ik daardoor gedacht heb dat ze geen ontstekingen had. Al hield ik vaak wel rekening met haar als ze een loopoor had en chagrijnig was, maar toch. Arm kind.

Ik ga het zeker goed na laten kijken. Hoop wel dat de kno arts zich daar ook de tijd voor gunt. Sinds de operatie is mijn dochter doodsbang voor alles wat maar op een dokter lijkt en verzet zich dan ook hevig.

Suikerfee, hmm dat zou geen gekke verklaring zijn. Vooral ook omdat het af en toe is. Wel dagelijks maar over het algemeen 1x per dag.

Morgen hebben wel de controle afspraak. Hoop dat het gewoon goed zit.

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Goed uitleggen dat de dokter nu echt alleen gaat kijken in de oren. Misschien afleiden met een filmpje op je telefoon tijdens de echte check? Werkte hier vaak nog wel goed.
    Herkenbaar iig, die angst voor artsen nadat ze een keer OK hebben gehad :(

Deel Deze Pagina