Neusspray

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ariel, Jun 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben verslaafd aan neusspray ik word echt helemaal gek als ik het niet gebruik. In de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan als je zwanger bent. Maar ja dat is natuurlijk als je het maar 7 dagen achtereen gebruikt. Weet iemand of het effect als je het langer dan 7 dagen achtereen gebruikt?

2. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb geen idee meid. Maar misschien dat je ha hier een antwoord op heeft? Ik zou uberhaupt niet te lang een neusspray gebruiken omdat je neusslijmvlies hier van afbreekt en dan word je wel afhankelijk van een spray.

3. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik gebruik het al 5 jaar non-stop dus ik denk dat ik er wel al afhankelijk van ben eigenlijk :S Maar ja moet er toch ooit een keer mee stoppen. Is dit dan misschien wel een goed moment voor haha

4. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi Ariel,

Hier ook een (Otrivin) junk. Ik ben 2 achtereenvolgende jaren verslaafd geweest, maar gebruikte het in hoofdzaak voor het slapengaan. In februari kwam ik er achter dat ik zwanger was, met in mijn achterhoofd natuurlijk die neusspray. Bij mij hielp geen één vervangend middel, maar heb in april het middel Beclometason van de huisarts voorgschreven gekregen en hierdoor ben ik nu 1.5 maand Otrivin-vrij! Misschien is het iets voor je, ik weet hoe verslavend het is en moeilijk het is om er vanaf te komen.

Succes hoor!

Kari

5. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Kari,

Hartstikke bedankt! Ik ga het meteen aan de huisarts vragen als ik er maandag ben. Niet geschoten altijd mis zeg ik dan altijd maar! Heel erg bedankt in ieder geval!

6. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Hoi Ariel, hier nog een Otrivin-verslaafde... Alle andere middeltjes hielpen bij mij niet, ik heb alles geprobeerd, ook Beclometason. Toen ik vorig jaar zwanger was, ben ik gestopt het te gebruiken, op aanraden van de ha, maar ik lag halve nachten wakker. Toen ben ik het toch weer gaan gebruiken. Ik heb wel halfvolle flesjes aangevuld met water. Dat werkte ook prima. Ik hoop dat iets anders bij jou wel werkt, of dat je ermee kunt stoppen, maar zo niet: mijn dochter is zo gezond als een vis (natuurlijk wil je niet meer risico nemen dan nodig is, maar dit was in mijn geval echt nodig en verder heb ik wel gewoon gezond geleefd) en ik geloof dat zo'n kleintje echt niet van al die zaken waartegen zo gewaarschuwd wordt ziek wordt. Dat zou wat zijn; dan werden er nog maar weinig kindjes geboren denk ik.

Succes!

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mij gaven ze laatst toen ik flink verkouden was de otrivin baby neusspray mee.daar zit alleen zout in en kan dus geen kwaad zeiden ze.

8. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi Lenthe,

Nou doet me goed jouw berichtje te lezen, ik heb me namelijk tot aan de dag van nu afgevraagd of mijn beebje daardoor geen schade heeft opgelopen. Toch prettig om te weten. Je hoort van die rare verhalen dat door die Otrivin de placenta niet goed doorbloed zou worden etc. Toch eng idee.

Liefs Kari

9. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Ik mocht de normale otrivin ook niet meer gebruiken..
    ik gebruik nu ook de baby vorm.... ;)

10. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Helpt dat ook een beetje dan? want dat is geloof ik alleen maar een zoutoplossing :(

11. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Ik heb een tweetal neusoperaties ondergaan, waardoor ik ook nogal vaak otrivin (heb) gebruikt. De HA vermoedde al een tijdje dat ik best zonder zou kunnen, MITS ik een paar weken door zou zetten. Door de gewenning in het gebruik, kreeg ik extra last van verstopte neus als ik het niet gebruikte. Totaan mijn zwangerschap hield ik het nooit vol om langer dan 1 dag niet te gebruiken, maar toen ik zwanger werd heb ik het nog maar eens geprobeerd. Eerst alleen de nachten nog gebruikt, maar uiteindelijk had ik een 1,5 week last en nu ben ik otrivin vrij. Ook wel heeeel prettig!

12. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Okee! Nou dat jij het kan geeft mij ook een beetje moed om het te kunnen of in ieder geval te proberen. Ik denk dat ik sowieso ga proberen om kinderneusspray te halen. Daar zit minder xylometazoline of zoiets in.

13. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Volgens mij is het uit voorzorg dat het afgeraden wordt tijdens zwangerschap. Na ongeveer een week is de werkzame stof ook terug te vinden in je bloedbaan en daardoor kan het dus ook bij je kindje komen. Maar er is volgens mij geen onderzoek wat aantoont dat het daadwerkelijk schade aanricht bij je kindje.

Ik wilde er sowieso vanaf, want ik vond het bloedje-irritant om altijd maar dat spul mee te moeten nemen, naast het bed te hebben. Als ik het niet bij me had en mijn neus ging dicht, dan baalde ik zo enorm! Nu ben ik echt blij dat ik het niet meer nodig heb: zowel voor mezelf als voor het - waarschijnlijk kleine - risico voor de beeb!

Het is zeker te doen om "af te kicken", maar bereid je voor op een paar dagen ongemak. Daarom nam ik de eerste week wel 's nachts in, zodat ik in ieder geval uitgerust was. En verder gewoon rustig en voorzichtig afbouwen werkte voor mij het beste.

Succes!

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    ariel...Het werkt wel hoor..het duurt iets langer heb ik het idee..
    maar het werkt echt wel!
    ;)

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Bij mij helpt de otrivin baby echt niet. . Wat ik wel vind is dat otrivin echt heel sterk was dus ben ik al alang geleden daar een altenatief voor gaan zoeken en de enige die ik fijn vond was kruidvat eigen merk voor neusverkoudheid! Is ook veel goedkoper probeer het ook alleen voor het slapen te gebruiken met een verstopte neus val ik echt niet in slaap hoor! :(

Ik geloof dat je een risico hebt om een hogere bloeddruk te krijgen tijdens de zwangerschap als je neusspray gebruikt. Maar ja ik doen nu meer dan een week met een flesje zal dat ook schadelijk zijn vraag ik me af :confused:

16. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik doe ook meer dan een week met zo'n flesje, als ik het ook gewoon overdag gebruik. Ik probeer nu echt pas te gaan sprayen als het helemaal dicht zit.

17. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Hier nog een Otrivin-verslaafde.Ik gebruik het al sinds kindsaf aan.Nu wil ik het dus zo min mogelijk gebruiken,maar ben al 3 weken ontzettend verkouden.Ik gebruik altijd wel die voor kinderen van 2-6 jaar,maar wil echt zo min mogelijk ervan gebruiken.Alleen 1 druppeltje per neusgat voor het slapen.Echt een vervelende verslaving :( Het is dus beter om te stoppen....

18. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    mag ik iets vragen ? Ik weet niet wat ik me hierbij moet voorstellen. gebruiken jullie die spray omdat je neus dichtzit en je niet weet wat je anders moet doen of is het gewoon iets dat je moét doen ?

19. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Hoi MSU.
    Bij mij is het zo dat mijn neus eraan gewend is geraakt door het vele gebruik.Ik had ontzettend veel last van een verstopte neus en daardoor heeft mijn moeder het vroeger al veel bij me toegepast.Als ik het nu dus niet gebruik,dan krijg ik het hardstikke benauwd.De huisarts zegt dan ook dat je neus verslaafd is aan de Otrivin en daardoor de slijmvliezen gaan opzetten en je neus dus vanzelf steeds verstopt zal zijn.

20. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Mijn HA zei precies hetzelfde. Maar als je doorzet, dan wordt het weer beter. Het zijn echt ontwenningsverschijnselen (lichamelijke).

Share This Page