Huilen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allahinkulu, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Vanaf wanneer begrijpt een baby dat wanneer die huilt dat hij aandacht krijgt? Dus vanaf wanneer kun je een baby een beetje laten huilen (tenzij het te erg wordt natuurlijk)

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik weet niet precies wanneer, in het boek dat ik heb staat dat je in het begin een baby niet kan verwennen... Iman is nu 7 weken en zij weet het donders goed! Vorige week ook al, dus misschien vanaf een week of 6?

3. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Vanaf een maand of drie (week of 12) gaan baby's pas patronen herkennen. Dan kunnen ze dus (leren) begrijpen van "wanneer ik huil, komt mama". Maar vooral in het begin huilt je uk niet voor niets hoor.. Mama is (vooral die eerste maandjes) gewoon erg nodig. Een baby heeft behoefte aan geborgenheid en troost en kan daar met zijn huiltje om vragen. Wat kan die ook anders?

4. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik heb Giulian bijna de hele eerste maanden niet laten huilen. Ik had niet het idee dat hij mij aan het werk hield. Daarbij moet ik zeggen, dat hij heel weinig huilt. Maar ik denk dat kinderen gewoon mama nodig hebben met huilen. En dan lekker troosten, geeft ze vast wat zelfvertrouwen. Dat moet ook nog groeien!

Laat je niet teveel van de wijs brengen door (vooral oudere) anderen die jou vertellen dat je je kind moet laten huilen, terwijl jouw gevoel zegt troosten. Dat heb ik wel laten gebeuren, ik raakte er vreselijk van slag van.
    Uiteindelijk is het jouw kindje en als jij denkt dat het 1 goed is, is dat waars ook het beste.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zit met het volgende..of eigenlijk ik zit er niet mee maar vraag het mij af..

In Turkije is het dus normaal om je kindje te wiegen op de benen (je gaat zitten met je benen voor je..legt een kussentje op je voeten en legt daar de baby/kind op en wiegt vervolgens heen en weer) het resultaat hiervan is dat een kind zonder dit niet meer kan slapen ofwel hier aan went en altijd gewiegt wil worden.
    Ik wil hier dus absoluut NIET aan beginnen..omdat het ten eerste gewoon niet nodig is..en ten tweede zijn mijn knieeen verrot dus ik kan dat niet..

Ik ben degene die roept dat wij in Nederland de babies laten huilen hehe nouja niet in de eerste paar weken natuurlijk..maar dat we iniedergeval geen rare gewoontes hebben om onze kindjes te laten slapen maar dat het gewoon slaapt wanneer je het in bed legt...

Wat doen jullie bijv. als je kindje heel erg huilt en maar niet ophoudt en niet wilt slapen?

6. sweetangel100

rondlopen rondlopen en nog eens rondlopen... ik heb al heel wat km afgelegd :)
    maar als k iman naar bed breng huilt ze altijd even, ongeveer n 20 minuten en dan slaapt ze. Je leert trouwens ook de huiltjes kennen... Ik hoor aan hoe ze huilt wat er aan de hand is (of dat er niks aan de hand is ;) )

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    En als ze dan die 20 minuten huilt ga je helemaal niet naar haar toe?

Volgens mij zouden ze me hier uitmaken voor kindermishandelaar als ik dat zou doen..maar ik ben dus ook niet van plan om een kind dat gewoon huilt om het huilen te gaan wiegen etc.
    Wellicht verwen ik mijn kind straks vreselijk haha maar ik hoop het niet..

8. sweetangel100

Nee, als ik aan het huilen hoor dat er echt iets is natuurlijk wel, maar anders ga ik na een kwartiertje even kijken, speen erin, aai over haar hoofdje en dan ga ik weer... Ze huilt om tegen de slaap te vechten (tsja het is niet makkelijk als je alles mee wil krijgen :) )
    Maar in het begin kon ik dat ook niet hoor meid... Dan ken je die huiltjes nog niet, en denk je telkens dat er iets is... Dat heb ik ook moeten leren, maar dat gaat vanzelf!

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mijn meisje huilt altijd effies omdat dr speen eruit ligt en dan ga ik naar boven en stop die tuut er weer in en dan is ze weer stil, soms gaat dit wel 4 keer door. maar uiteindelijk slaapt ze. S´avonds heeft ze haar huiluurtje en dan wieg ik haar wel, iets anders helpt gewoon niet. En ineens is het over en lacht ze weer. gekke meid. hihi

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @sweetangel100

Ja precies!!

11. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Dat een kindje echt door heeft wat zijn effect met huilen is , dat mama komt is denk ik pas rond een maand of 6/7. En het ook (mis)bruikt!!) voor aandacht enz.
    Vanaf de geboorte huilen baby's om aan te geven dat mama moet komen en dat er iets is.
    Vanaf 2/3 maanden kon ik echt goed huiltjes onderscheiden.
    Dat leer je allemaal vanzelf en ik heb Chiem de eerste 8 weken ook veel rond gesjouwd en gewiegd, daar werd hij idd heel rustig van, dat ze dat nodig hebben wordt vanzelf minder iig bij Chiem was dat het geval.

Luister in het troosten altijd naar je gevoel en een kindje even laten huilen is niet erg maar laat het niet overstuur raken (denk ik). Hoe ouder Chiem nu is hoe makkelijker ik hem even een 10 minuutjes kan laten huilen afhankelijk van het huiltje (moe bijv.) kan ik hem ook wel eens 20 minuten laten huilen/jengelen.

Je leert het allemaal, je rolt erin

Deel Deze Pagina